سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خبر داد:
اجرای طرح «احسان دانش» به کمک دانشگاهها و موسسات دانش بنیان
سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: ظرفیت دانشگاهها و مراکز علمی و پژوهشی و موسسات دانش بنیان برای اجرای فراگیر طرح «احسان دانش» به عنوان یکی از اهرمهای مهم تحقق عدالت آموزشی باید به درستی به کار گرفته شود.
به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حمیدرضا خانمحمدی در دیدار با رئیس و اعضای هیئت علمی دانشگاه شیراز، اظهار کرد: طرح «احسان دانش» اقدامی ارزشمند و مهم برای گسترده شدن چتر عدالت آموزشی در سراسر کشور است که مقام معظم رهبری نیز همواره برآن به طور جدی تاکید دارند. برای هر چه بهتر اجرا شدن این طرح باید به درستی از ظرفیت مراکز علمی، دانشگاهی و پژوهشی و موسسات دانش بنیان سراسر کشور بهره گرفته شود.
وی افزود: این طرح یک پروژه متکی بر همافزایی و هماهنگی و تقسیم کار بین دستگاههای مختلف مرتبط با حوزه آموزش است و باید برای تحقق آن در جامعه عزمی جدی بین این مراکز ایجاد شود.
معاون وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: سازمان نوسازی مدارس به طور کامل برای تسهیل فرآیندهای مرتبط با اجرای این طرح در سراسر کشور و ایجاد ارتباط و هماهنگی بین دستگاههای مرتبط و مراکز علمی و دانشگاهی آماده همکاری است که امیدواریم در مقابل این آمادگی، از سوی مراکز دانشگاهی و پژوهشی نیز همراهی لازم را شاهد باشیم.
سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدراس با اشاره به ضرورت بهروزرسانی تجهیزات آموزشی در مدارس سراسر کشور تصریح کرد: یکی از نکات مهم در فرآیند تحقق عدالت آموزشی که به عنوان یک اصل اولویتدار مورد توجه دولت مردمی قرار دارد، هوشمندسازی کلاسها در مناطق کمتربرخوردار، به ویژه کلاسهای چندپایه است که در راستای افزایش بهرهوری آموزشی باید به آن توجه جدی داشته باشیم.
خانمحمدی افزود: سازمان نوسازی در تلاش است از همه ظرفیتهای قانونی، اعتباری و زیرساختی که در اختیار دارد به گسترش طرحهای توسعه آموزش از جمله طرح «احسان دانش» کمک کند تا بتوانیم با عزمی همگانی گامهای جدیتری در زمینه محرومیتزدایی از حوزه آموزش برداریم.
در این نشست حجتالاسلام سید مصطفی میرلوحی مسئول روابط عمومی و امور بینالملل دانشگاه امام صادق(ع) نیز از آمادگی این دانشگاه برای کمک به طرح «احسان دانش» خبر داد و گفت: اجرای طرح «احسان دانش» به صورت پایلوت در استان کرمانشاه برای ۷۵ هزار دانشآموز در حال تحصیل در مدارس چندپایه آغاز شده و قرار است در استانهای دیگر نیز این طرح اجرایی شود.
صفرعلی یازرلو، مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر کشور نیز در این جلسه گزارشی از مطالعات جمعیتی و فضاهای آموزشی در استان کرمانشاه ارائه کرد.