مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرتهران خبر داد:
شعار امسال محرم؛ «نجات اهل عالم با حسین است» / اهتزاز ۱۰۰ ابرپرچم در عزای سالار شهیدان
نشست خبری مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با موضوع تشریح فعالیتهای این سازمان در آستانه فرارسیدن ماه محرم با حضور اصحاب رسانه در محل سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد.
به گزارش ایلنا به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، رضا صیادی با اعلام این خبر در ابتدای این نشست با اشاره به بهبود نسبی وضعیت کرونا در کشور، گفت: هرسال عملیاتی با عنوان شعار سال برای محرم طراحی میشود که امسال شعار «نجات اهل عالم با حسین است» طراحی و به تمامی نهادهای فرهنگی اعلام شده است.
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با بیان اینکه جلب مشارکت مردمی در فعالیتهای فرهنگی بسیار اهمیت دارد، افزود: پای کارآوردن مردم در فعالیتها بسیار سخت و مهم است اما در ماه محرم، مردم پیشروتر از نهادهای حکومتی هستند. تلاش داریم بگونهای در کنار مردم بایستیم که فعالیتهایشان در محرم دچار کندی نشود و همچنین این کار مردمی حاکمیتی نشود.
وی اصلیترین پروژه سازمان برای ماه محرم را سیاهپوش کردن شهر اعلام کرد و گفت: تمرکز سازمان در پروژه سیاهپوشان شهر به سمت معابر فرامحلی رفته است. حدود ۱۳ هزار پرچم ۱ در ۴ در نقاط فرامحلی نظیر پلها و معابر بزرگراهی و خیابانهای اصلی شهر نصب شده است. همچنین ۱۰۰ هزار پرچم محلی میان مردم و هیاتها توزیع و به بیش از هزار و ۵۰۰ مسجد، بستههای ویژه فضاسازی محیطی داده شده است که این بستهها در اعیاد شعبانیه و عید غدیر هم توزیع شده بود.
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با بیان اینکه بیش از ۱۵۰ نماپرچم به منظور نصب بر ساختمانهای بلندمرتبه تدارک دیده شده است، گفت: نصب این پرچمها از فردا آغاز خواهد شد. اهتزاز ۱۰۰ ابرپرچم در شهر تهران نیز یکی دیگر از اقدامات است که در شهرهای کاظمین و نجف طواف و متبرک شدهاند و فردا به اهتزاز درمیآیند.
صیادی از انجام رویداد بزرگ هنری کالیگرافی نشان عاشقی برای نخستین بار خبر داد و با تاکید بر اهمیت المانهای حجمی در فضاهای شهری، افزود:
امسال برای نخستین بار رویداد بزرگ هنری کالیگرافی نشان عاشقی روی المانهای حجمی بزرگ انجام شده است. همچنین تصمیم گرفته شده که سوگواره هنری برگزار شود و روی ۵۰۰ تیغه علامت که نماد عزاداری هستند طراحی و خوشنویسی شود که پس از جانمایی در سطح شهر نصب میشوند.
صیادی همچنین با اشاره به رویکرد جدید سازمان زیباسازی در تبلیغات محیطی برای محرم، گفت: چند رویکرد برای طراحی در بیلبوردها و تابلوهای تبلیغاتی انتخاب شده است. نخستین رویکرد، کودکان عاشورایی است که تمامی سازههای فرهنگی آن درحال اکران است. مجموعه دوم، جملات خاطرهانگیز برای مردم است که میتواند دل مردم را به نغمه عاشورایی متصل کند. این مجموعه دارای بارکد است که با اسکن آن بیلبورد را به نوحه خوانی وصل میکند. مردم میتوانند آثار را در بیلبوردهای واقع در معابر پیاده محور، بشنوند.
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران در ادامه از اکران دیوارنگارهای به طول ۴۰۰ متر با عنوان پرچمهای حسینی خبر داد و گفت: همزمان با فرا رسیدن ماه محرم از دیوارنگاره بزرگی به طول ۴۰۰ مترمربع اثر استاد کامیار صادقی در بزرگراه ستاری با عنوان پرچمهای حسینی که در شورای هنری سازمان مصوب شده، رونمایی خواهد شد. همه تلاشمان این بود که در کنار مردم بایستیم و به کسانی که دغدغه حسینی دارند، خدمت کنیم.