اکران «ایران ساخت» روی سازههای تبلیغات محیطی تهران
به همت سازمان زیباسازی شهر تهران و با همکاری با همکاری و مشارکت بین این سازمان، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری؛ همزمان با آغاز هفته پژوهش به منظور ترویج فرهنگ و باور توانستن، بیش از ۲۰۰ عرشه و ۵۰۰ پرتابل میزبان ۱۰۰ طرح از دستاوردها و توانمندیهای علمی، پژوهشی و فناوری کشورمان شده است.
به گزارش ایلنا، پرویز کرمی سخنگوی معاونت علمی و فناوری و دبیر ستاد فناوریهای نرم و توسعه صنایع خلاق و رضا صیادی مدیر عامل سازمان زیباسازی شهر تهران، در گفت و گویی اقدامات انجام شده در این خصوص را تشریح کردند.
رضا صیادی با بیان اینکه ۱۰۰ طرح فرهنگی از دستاوردهای و توانمندیهای علمی، پژوهشی و فناوری کشور با عنوان «ایران ساخت» در سطح شهر تهران اکران شده است، گفت: با همکاری و مشارکت بین سازمان زیباسازی شهر تهران، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری؛ دستاوردهای علمی، پژوهشی و فناوری احصاء و به منظور گرامیداشت این هفته و معرفی پیشرفتها و موفقیتهای دانشمندان و اندیشمندان کشورمان روی بیش از ۷۰۰ سازه تبلیغاتی اکران شد.
صیادی ادامه داد: قرار دادن این ظرفیتها و دستاوردها در معرض دید شهروندان، میتواند روحیه خودباوری و غرور ملی هموطنانمان را تقویت کند.
به گفته مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران، دستاوردهایی در حوزه هوش مصنوعی، پزشکی، فناوری اطلاعات، فناوری نظامی و. . مانند جراحی رباتیک سینا، ربات دستیار پزشک، ربات بازو، جراح هوشمند، بازرسی هوشمند، واکسن برکت، بند ناف رویان، پت حیوانات، واکسن آنفلوآنزا، ونتیلاتور، هواپیمای دونفره، همو دیالیز، میکروسکوپ، نای مصنوعی، رگ مصنوعی، میکروسیتی، جنگنده کوثر، بالگرد هما، ناو جماران، پنجه کربنی، بالگرد صبا، لیزر صنعتی، پرنده عمود پرواز، تبلت نابینایان، مترو، کیت کرونا، شتابدهنده پزشکی، سورنا، پروتز عصبی و. . از مواردی بودند که در این هفته روی سازههای تبلیغات محیطی اکران شده است.
پرویز کرمی سخنگوی معاونت علمی و فناوری و دبیر ستاد فناوریهای نرم و توسعه صنایع خلاق، نیز با بیان اینکه تهران نمایانگر توانمندی شرکتهای دانشبنیان و خلاق شده است، از برنامهها و همکاری مشترک این ستاد با سازمان زیباسازی شهر تهران برای معرفی دستاوردهای هایتک دانش بنیان ایران ساخت گفت و افزود: همزمان با هفته پژوهش و فناوری، دستاوردهای فناورانه شرکتهای دانشبنیان و خلاق روی بیش از ۷۰۰ فضای تبلیغات محیطی معرفی میشود تا جامعه با توانمندیهای زیست بوم فناوری و نوآوری آشنا شود و از ظرفیتهای خارق العاده محصولات ایرانساخت آگاهی پیدا کند.
کرمی با اشاره به قرار گرفتن این دستاوردها در معرض دید عموم جامعه و در کلانشهر تهران ادامه داد: این دستاوردها شامل محصولات هایتک دانشبنیان و خلاق، طرحهای کلان ملی فناوری و پروژههای فناورانه تجاریسازی شده و صادراتی ایران ساخت است که نیازی از کشور و جامعه را برطرف کرده و ایران را در مسیر اعتلا و توانمندی پیش برده اند. این محصولات حوزههای گوناگونی اعم از فناوریهای راهبردی، فناوریهای همگرا، لیزر، فوتونیک، رباتیک، حمل و نقل پیشرفته، تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی و سایر حوزههای فناورانه را در برمیگیرد.
مشاور معاون علمی و فناوری رییسجمهوری، با اشاره به نقش این کسبوکارها در تولید ناخالص داخلی، اشتغال و توسعه پایدار کشور گفت: زیست بوم نوآوری و فناوری کشور روز به روز گستردهتر میشود و نقش حمایتهای ترویجی، تبلیغی و تسهیلگری در رشد و رونق این زیست بوم اثرگذاری بالایی دارد. بر همین اساس، در کنار حمایت از توسعه محصول، تجاریسازی و صادرات، حمایت از معرفی، فرهنگسازی و ترغیب جامعه به حمایت از محصولات و خدمات ایرانساخت یکی از مهمترین اولویتهای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به شمار میرود.
سخنگوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از توانمندی و شایستگی زیستبوم فناوری و نوآوری کشورمان در راستای رفع مهمترین نیازهای کشور و معرفی ایران مقتدر و فناور گفت و ادامه داد: در همین راستا و در اجرای برنامههای دولت سیزدهم در زمینه حضور در بازارهای بین المللی و معرفی محصولات دانشبنیان به بازارهای هدف صادراتی در دستور کار معاونت علمی و فناوری است. اما شناخت جامعه از توانمندیهای این زیستبوم، باور به توانستن و تولید محصولات دانش بنیان و خلاق، از ضرورتهایی است که جایگاه این شرکتها را دوصدچندان ارتقا میبخشد و این برنامه اخیر در این منظومه پیگیری و اقدام شد.
به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، کرمی در ادامه به همراهی و حمایت ویژه شهردار تهران و مدیران سازمان زیباسازی شهر تهران اشاره و از تلاش آنها قدردانی کرد.