معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش:
جشن شکوفهها و غنچهها در روز اول مهرماه برگزار میشود
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از آغاز سال تحصیلی در دوره ابتدایی با برگزاری جشن شکوفهها و غنچهها در اول مهر خبر داد.
به گزارش ایلنا، رضوان حکیم زاده؛ در خصوص تمهیدات در نظرگرفته شده بین ستاد ملی کرونا و وزارت آموزش و پرورش و سایر نهادهای اجرایی دولت در خصوص بازگشایی مدارس، اظهار کرد: آغازسال تحصیلی جدید در دوره ابتدایی با «جشن شکوفهها و غنچه ها» در اول مهر خواهد بود و آغاز فعالیتهای آموزشی و تربیتی، از سوم مهر میباشد و مدارس بنا بر شرایط مناطق خود آموزشها را به صورت حضوری و یا ترکیبی از آموزش حضوری و مجازی خواهند داشت.
وی با اشاره به این که بازگشایی به شکل تدریجی اتفاق خواهد افتاد؛ افزود: مدارس در مناطق عشایری و روستایی کم جمعیت به علتعدم دسترسی به ابزار هوشمند و زیرساختهای فناوری، سال گذشته به شکل حضوری بوده و در سال جدید نیز در اولویت بازگشایی حضوری میباشند.
معاون آموزش ابتدایی در خصوص توانمندسازی معلمان برای سال تحصیلی جدید، گفت: کرونا علی رغم چالشها و آسیبهای جدی که داشت فرصتهایی را هم برای نظام آموزشی ایجاد کرد که یکی از آنها افزایش توانمندی معلمان برای استفاده از فناوریهای نوین در امر آموزش بود. این امر در حالت طبیعی ممکن بود سالها به طول بیانجامد. معلمان توانستند در یک فرصت محدود این توانمندی را در خود ایجاد کنند. آموزش و پرورش هم در این راستا دورههایی را برگزار کرد.
وی با اشاره به افزایش کیفیت و قابلیت محتواهای آموزشی تولید شده برای سال تحصیلی جدید، بیان کرد: استفاده از چند رسانهایها و ارائه آموزش به صورت جذاب که تا اندازهای بتواند خلا ناشی ازعدم ارتباط میان دانش آموز و فضای واقعی کلاس را جبران نماید همواره در دستور کار آموزش و پرورش بوده است. در این راستا از ظرفیت خوب استانها استفاده شده و قطبهایی تعیین شدند که هر کدام از آنها مسئولیت تهیه محتوای دروس هریک از پایههای تحصیلی را به صورت تخصصی بر عهده گرفتند.
حکیم زاده از به روزرسانی و استفاده از قابلیتهای جدید در شبکه شاد برای سال تحصیلی پیش رو خبر داد و گفت: امیدوارم با توجه به ارتقاهای صورت گرفته در این شبکه و تغییرات خوبی که در ساخت محتواهای آموزشی ایجاد شده است بتوانیم شرایطی را برای دانش آموزان فراهم کنیم که تا اندازهای خلا ناشی ازعدم حضور دانش آموزان در کلاس درس را جبران کنیم.
وی ضمن تقدیر از تلاشهای مداوم تیم قوی و کارآمد درمدرسه تلویزیونی، از بُرد گسترده این بستر در بسیاری از مناطق کشور به عنوان ویژگی بسیار خوب آن نام برد و افزود: در بسیاری از مناطق کشور که زیرساختهای فناوری وجود ندارد و یا دانش آموزان به دلائل شرایطی که دارند امکان استفاده از ابزار هوشمند را ندارند، «مدرسه تلویزیونی» در دوسال گذشته توانسته است آموزش با کیفیت را فراهم کرده و حتی یک منبع یادگیری خوب برای معلمان باشد.