خبرگزاری کار ایران

مهرمحمدی در گفت‌وگو با ایلنا:

فضای پادگانی دانشگاه فرهنگیان باید شکسته شود

فضای پادگانی دانشگاه فرهنگیان باید شکسته شود
کد خبر : ۳۲۹۴۰۸

سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: هنوز به آرمان‌ها و اصولی که برای روابط و نوع تعاملات و آزادی‌هایی که باید برای دانشجویان و اساتید وجود داشته باشد و در اسناد دانشگاه به آن تصریح شده، نرسیده‌ایم و با اجرایی شدن آنها فاصله داریم.

محمود مهرمحمدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به آخرین جلسه هیات امنای این دانشگاه اظهار داشت: در حاشیه این جلسه توانستیم؛ مصوبه پرداخت حق مدیریت گروه‌های آموزشی دانشگاه را که به تازگی شکل گرفته‌اند و در ساختار دانشگاهی نقش زیربنایی دارند، بگیریم.

وی افزود: موضوع اصلی در جلسه هیات امنا در خصوص برنامه استراتژیک دانشگاه بود و کلیات برنامه استراتژیک دانشگاه به تصویب رسید.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان با بیان این مطلب که در این جلسه درباره شیوه‌های پذیرش دانشجو در دانشگاه نیز بحث شد، گفت: در زمینه شیوه‌های تربیت معلم و پذیرش دانشجو نظرات متفاوتی وجود داشت و برخی از اعضا با شیوه کنونی موافق بودند و برخی دیگر نیز بر این باور بودند که باید در این شیوه‌ها تنوع ایجاد کرد.

مهرمحمدی همچنین درباره فعالیت این دانشگاه با توجه به نزدیک شدن به انتخابات مجلس، گفت: ما به همه شوراهای فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در سطح استان‌ها گفته‌ایم که لازم است؛ در این زمینه با هوشیاری و با حساسیت زمینه فعالیت سیاسی دانشجویان و استادان را فراهم کنند و تدابیر لازم را بیندیشند، به گونه‌ای که ما در دانشگاه شاهد تحرک سیاسی باشیم نه التهاب سیاسی.

وی ادامه داد: امیدواریم با توجه به نزدیک شدن به فضای انتخابات، فضای دانشگاه فرهنگیان باز و آزاد و پرنشاط باشد. شوراهای فرهنگی و اجتماعی استان می‌توانند؛ مهمانان را به دانشگاه دعوت کنند و تشکل‌های دانشجویی نیز در حال گسترش هستند.

مهرمحمدی همچنین در پاسخ به این سوال که قبل از ورود شما به دانشگاه، برخی دانشحویان؛ دانشگاه را به یک پادگان تشبیه کرده بودند، با حضور شما این شرایط تغییری کرده است، گفت: این را از خود دانشجویان باید بپرسید چون آن‌ها بهترین منبع و معتبر‌ترین داده را در اختیار شما می‌گذارند، اما پیش‌بینی من این است که اگر از دانشجویان سوال شود، آن‌ها هنوز هم راضی نیستند و ما هنوز با شرایط ایده‌آل و همچنین آن چیزی که در منشور حقوق و تکالیف دانشجویان و منشور فرهنگی دانشگاه آمده، فاصله داریم.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان افزود: هنوز به آرمان‌ها و اصول‌هایی که برای روابط و نوع تعاملات و آزادی‌هایی که باید برای دانشجویان و اساتید وجود داشته باشد و در اسناد و مدارک دانشگاه به آن تصریح شده، نرسیده‌ایم و با اجرایی شدن این موارد فاصله داریم.

مهرمحمدی در پاسخ به این سوال که مشکل کار کجاست؟ گفت: مقداری از این‌ها کاملا طبیعی است و نیاز به گذشت زمان و برنامه‌ریزی دارد و در مواردی که احساس می‌کنیم؛ مدیران دانشگاهی ما در استان، عوامل دانشگاه، مسئولان فرهنگی و یا حراست دانشگاه و یا مسولان بخش‌های مختلف برای تحقق چنین شرایطی مقاومت می‌کنند، ما نیز در مقابل به تکالیف مدیریتی خودمان عمل می‌کنیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز