خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با رئیس کمسیون کشاورزی اتاق بازرگانی گرگان مطرح شد؛

طلای سرخ و عصر جدید تجارت آزاد/ چگونه از فرصت‌ها بهره ببریم؟

طلای سرخ و عصر جدید تجارت آزاد/ چگونه از فرصت‌ها بهره ببریم؟
کد خبر : ۱۶۲۵۱۵۹

رئیس کمسیون کشاورزی اتاق گرگان و نایب رئیس کمسیون کشاورزی اتاق ایران گفت: با رفع تحریم‌های بین‌المللی، در صنعت زعفران ایرانی، برندسازی هدفمندتر، تعامل مالی بهتر و راحت‌تر صورت خواهد گرفت وبازرگانان فرصت حضور در بازارهای خارجی و توانایی ورود به قراردادهای بلند مدت‌تری خواهند داشت.

هامان هاشمی، رئیس کمسیون کشاورزی اتاق بازرگانی‌گرگان و نایب رئیس کمسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به فرصت‌های پیش روی صنعت زعفران در صورت رفع تحریم‌ها اظهار کرد: طبیعتا اگر تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران رفع شود، فرصت حضور در بازارهای خارجی با شرایط بهتری در دسترس بازرگانان قرار خواهد گرفت.

وی افزود: در سالیان اخیر علی‌رغم مشکلاتی که در کل نظام بازرگانی در حوزه برندسازی زعفران ایرانی وجود داشت، با این وجود انتقال ارز برای بازرگانان مسئله مهمی شد، بنابراین اگر تحریم‌ها رفع شود برندسازی زعفران ایرانی کاملا هدفمند صورت خواهد گرفت.

هاشمی به دیگر فرصت‌های پیش روی صنعت زعفران اشاره کرد و تشریح کرد: با حل مسئله تحریم‌ها، انگیزه بازرگانان برای برندسازی زعفران ایرانی افزایش خواهد یافت چرا که متاسفانه خلاء حضور فعالان این حوزه در بازارهای جهانی و عدم امکان ارتباط‌گیری مستقیم با برخی زنجیره‌های فروش در سطح جهانی، باعث شده است تا زعفران ایرانی با بسته بندی کشورهای دیگر وارد بازار جهانی شود.

رئیس کمسیون کشاورزی اتاق بازرگانی گرگان و نایب رئیس کمسیون کشاورزی اتاق ایران خاطر نشان کرد: گاهی پیش آمده است که برخی کشورها مانند افغانستان با سرمایه‌گذاری در تولید زعفران، جایگاه زعفران ایرانی در بازار را گرفته‌اند.

وی ادامه‌داد: در صورت رفع تحریم‌ها، تعامل مالی بهتر و راحت‌تری صورت خواهد گرفت و بازرگانان توانایی ورود به قراردادهای بلند مدت‌تری خواهند داشت.

هاشمی در پایان تصریح کرد: اگر تولید صادرات محور داشته باشیم، سرمایه‌گذاری بهتر و بیشتری در بسته بندی خواهیم داشت و کیفیت بهتری در تولید بدست می‌آوریم و با خلاقیت بیشتری محصولات جدید را تولید خواهیم کرد، چرا که زعفران به عنوان یک محصول استراتژیک برای کشور می‌تواند معرف کشور و پرچم دار صادرات باشد، بنابراین راحت‌تر به نوآوری و هماهنگی با سلیقه مشتریان خارجی دست خواهیم یافت.

 

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز