خبرگزاری کار ایران

در هم‌اندیشی طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت مطرح شد:

برخی از نمایندگان یک رأی در دست و یک رأی در جیب دارند

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۵۸۸۰

علی خدایی گفت: وقتی ما متحد شویم و به این نتیجه برسیم که درد هر کارگری درد ماست، به هدف می‌رسیم. باید به جایی برسیم که دست در دست هم بدهیم و بگوییم تا مشکل همه حل نشود ما کوتاه نمی‌آییم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی خدایی (نماینده کارگران در شورایعالی کار) در نشست هم‌اندیشی طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت گفت: سالهاست موضوع حذف پیمانکاران مطالبه‌ی ما بوده و سنگ‌اندازی‌های بسیاری در این راه شده است. در دولت‌های آقایان احمدی‌نژاد و روحانی این موضوع مطرح شد. طرحی نوشتیم و به مجلس بردیم اما آن طرح به نتیجه نرسید تا اینکه آقای اناری موضوع را پیگیری کردند و ماندگارترین حرکت هم پویش ایشان بوده است. 

وی گفت: آقای اناری موضوع را از مسیر درست و قانونی پیگیری کرده‌اند. ما این خواسته را تا رسیدن به نتیجه ادامه می‌دهیم. ما نماینده‌ی جمعیتی بزرگ اما مظلوم، سرافراز اما سربه زیر هستیم. در مورد زمان به نتیجه رسیدنِ طرح ساماندهی مطمئن نیستیم اما از پیروزی‌مان برای به نتیجه رسیدنِ این خواسته مطمئن هستیم. 

خدایی تصریح کرد: برای رسیدن به هدف مهم‌ترین کار این است که دست به دست هم بدهیم. باید مراقب باشیم بین ما تفرقه نیندازند. از جمعیتِ کارگران، حدود یازده و نیم میلیون نفر بیمه شده‌ی اجباری و سه و نیم میلیون نفر، بیمه شده تأمین اجتماعی داریم. همچنین حدس می‌زنیم حدود سه میلیون نفر هم کارگرِ غیررسمی داشته باشیم، کارگرانی که حتی از حداقلی‌ترین حقوق خود هم محروم مانده‌اند. 

نماینده کارگران در شورایعالی کار گفت: وقتی ما متحد شویم و به این نتیجه برسیم که درد هر کارگری درد ماست، به هدف می‌رسیم. باید به جایی برسیم که دست در دست هم بدهیم و بگوییم تا مشکل همه حل نشود ما کوتاه نمی‌آییم. 

خدایی گفت: از مسیر خود خارج نشوید. من مخالف تجمع نیستم اما معتقدم وقتی تمام راه‌ها را رفتیم و به بن‌بست رسیدیم دست به تجمع بزنیم. عده‌ای از پیمانکاران می‌خواهند به واسطه‌ی تجمع همه چیز را خراب کنند و شرایط برخورد با کسانی که به دنبال حقشان هستند را فراهم کنند.

این فعال کارگری گفت: من مجلس فعلی را مجلس خوبی دیدم، هر چند در این مجلس هم طرح‌هایی وارد صحن شد که خجالت‌آور بود اما یک سری از نمایندگان با طرح‌هایی که وارد صحن کردند آبروی مجلس را خریدند. البته با توجه به تجربه‌ای که دارم می‌گویم نمی‌توان به صحبت‌ها اعتماد کرد باید در عمل دید چه اتفاقی می‌افتد. 

خدایی گفت: برخی از نمایندگان یک رأی در دست و یک رأی هم در جیب دارند. پس ما ساده می‌گوییم که اگر طرح ساماندهی در مجلس رأی بیاورد، کارگران حامی نمایندگان می‌شوند اما اگر به هر دلیلی این طرح در مجلس رأی نیاورد، برداشت کارگران این خواهد بود که کلیت این مجلس با طرح مخالف است و برخورد ما هم بر مبنای این عملکرد نمایندگان خواهد بود. 

نماینده کارگران در شورایعالی کار به تلاش دولت در ابتدای سال برای خارج کردنِ کارگران بخش دولتی از مصوباتِ مزدی شورایعالی کار اشاره کرد و گفت: برخی می‌گویند اگر این طرح به نتیجه برسد و این کارگران رسمی شوند حقوقشان دیگر تابع شورایعالی نخواهد بود. این بهترین دلیل برای ماست که پیگیرِ تصویب این طرح باشیم. در واقع تجربه‌ی حضور در جلسات شورایعالی کار نشان می‌دهد، دولت به دلیلِ اینکه خود کارفرمای بزرگی است، مهم‌ترین مانعِ افزایش دستمزد کارگران است. امسال هم دولت سعی کرد حقوق کارگران بخش خود را پایین نگه دارد. 

وی گفت: تکلیف باید مشخص شود. اگر این دوستان کارگر هستند باید تمام حق و حقوقشان کارگری پرداخت شود و اگر کارمند هستند باید تمام حق ق وحقوقشان را کارمندی بگیرند. 

خدایی در پایان تأکید کرد: بزرگترین راه کمک به این کشور و امنیتِ این کشور، مطالبه‌گری جدی و محکم و داخل مسیر است. مطمئن باشید ما موفق خواهیم شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز