خبرگزاری کار ایران

در میزگرد سیاست خارجی قاضی زاده هاشمی مطرح شد:

سیاست خارجی کالای ارزانی نیست که سر هر کوی و برزن به آن چوب حراج زده شود/ ملت را از ترامپ قمارباز می ترسانند

سیاست خارجی کالای ارزانی نیست که سر هر کوی و برزن به آن چوب حراج زده شود/ ملت را از ترامپ قمارباز می ترسانند
کد خبر : ۱۴۹۵۸۲۳

کارشناس همراه قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه سیاست خارجی کالای ارزانی نیست که سر هر کوی و برزن به آن چوب حراج زده شود، گفت: در چند سال گذشته دنبال غرب و رابطه با غرب بودند و به نوعی دنبال کد خدا بودند. مسیر را مسیر رضایت کدخدا می دانستند. در دولت آیت الله رئیسی شکل گرفت یک مسیر تازه رخ داد. دیروز یک کسی روی این صندلی نشسته بود و مردم را می ترساند و جنگ هراسی می کرد که اگر ترامپ بیاید جنگ می شود. میت برجام را از گور بیرون کشیدند و دارند کافور تازه به آن می‌زنند و ملت را از ترامپ قمارباز به قول شهید سلیمانی می ترسانند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید امیرحسین قاصی‌زاده هاشمی در میزگرد سیاسی گفت: جوامع انسانی مبتنی بر نیاز به یکدیگر شکل گرفته اند چون نیازهای همدیگر را کامل می کنند. وقتی ما یک رابطه ای با خارج بر قرار می کنیم علاوه بر ارتباط می خواهیم استقلال خودمان را حفظ کنیم و به عنوان یک کشور دسته دوم و سوم نباشیم.

 

میرشمسی در ادامه گفت: مسئله افراط و تفریط همیشه بوده است و همیشه در نگاه بین الملل آسیب دیده ایم. یک روز یک نگاهی می‌آید نظامات بین المللی را جدی نمی گیرد و با آنها قهر می کند انگار نه انگار کشورهای دیگر هستند و همین می شود که یک روز صدامکه با کشورهای دیگر وارد جنگ شده است می گوید باید در کنار صدام با آمریکا بجنگیم و فکر نمی‌کند در این شرایط آمریکا صدام را رها می کند و با ایران می جنگد و این نگاه آسیب می زند. در داخل هم این نگاه آسیب می زند حتی آمدند کارخانه های پفک نمکی را دولتی کردند.

وی افزود: نگاه اسلام آمریکایی از کجا آمد؟ آیت الله رئیسی آمدند این نگاه را تغییر دادند.

اسکندری گفت:‌ این نگاه وجود دارد که قاضی زاده هاشمی میراث دیپلماسی شهید رئیسی باشد. سیاست خارجی کالای ارزانی نیست که سر هر کوی و برزن به آن چوب حراج زده شود. در چند سال گذشته دنبال غرب و رابطه با غرب بودند و به نوعی دنبال کد خدا بودند. مسیر را مسیر رضایت کدخدا می دانستند. در دولت آیت الله رئیسی شکل گرفت یک مسیر تازه رخ داد. دیروز یک کسی روی این صندلی نشسته بود و مردم را می ترساند و جنگ هراسی می کرد که اگر ترامپ بیاید جنگ می شود. میت برجام را از گور بیرون کشیدند و دارند کافور تازه به آن می‌زنند و ملت را از ترامپ قمارباز به قول  شهید سلیمانی می ترسانند.

وی ادامه داد: ایکاش دیروز می گفتند در آن ۶ ماه قرار بود چه تعهدات فرابرجامی به دشمن تا دندان مسلح بدهند. موضع ما در آن دوره التماس شده بود. در سال اول آقای روحانی آقای اسدالله اسدی بازداشت و به ۲۰ سال حبس متهم شد، دریغ از اینکه وزارت خارجه کنارش بایستند. حتی خانواده اش به وزارت خارجه راه داده نمی شدند می گفتند برای ما دردسر دارد اما در سال اول دولت آقای رئیسی آزاد شدند. کدام کشور با التماس راه به جایی برده است؟ همین ماجرای آقای حمید نوری را ببینید. چه کسی باور می کرد در جایی که منافقان همه بودند وی را آزاد کنند.

خبر در حال تکمیل می باشد...
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز