توسعه کریدورها، صنعت ترانزیت و گردشگری را تحت تاثیر قرار میدهد

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه توسعه کریدورها، صنعت ترانزیت و گردشگری را تحت تاثیر قرار میدهد، تصریح کرد: دشمنان اکنون مستاصل هستند که چگونه با وجود تحریمها، مسیر توسعه کشورمان همچنان ادامه دارد.
به گزارش ایلنا از آذربایجان شرقی، فرزانه صادق، در آیین بهرهبرداری از ۲۹ کیلومتر آزادراه مراغه – هشترود، با تاکید بر ضرورت اتصال آزادراه مراغه – هشترود به تمرچین تا پایان دولت چهاردهم، درخصوص منابع مالی این طرح، گفت: این منطقه اراضی مستعدی دارد و با احداث شهرکها میتوان منابع مالی آزادراه مراغه – هشترود و اتصال آن به تمرچین را تامین کرد.
وزیر راه و شهرسازی گفت: آزادراه مراغه – هشترود که امروز ۲۹ کیلومتر از آن بهرهبرداری شد، بخشی از کریدور توسعه شرق به غرب کشور است و باید سرخس را به مرز تمرچین وصل کند.
صادق بهترین راهکار برای رفع تحریمها، را توسعه کریدورها دانست و گفت: بازرگانان به ایمن بودن حمل کالای خودشان فکر میکنند و توجهی به تحریمها ندارند.
وزیر راه و شهرسازی در تشریح افتتاح قطعهای از کریدور تمرچین تا سرخس (آزادراه مراغه – هشترود) گفت: ۲۹ کیلومتر از آزادراه مراغه – هشترود حد فاصل کیلومتر ۱۳ تا ۴۲ این مسیر ۱۱۰ کیلومتری، روز سهشنبه به بهرهبرداری رسید؛
طرحی که ۲۰ درصد از منابع آن از سوی خاتمالانبیاء، ۲۰ درصد بانک سپه و ۶۰ درصد هم توسط دولت تامین میشود.
فرزانه صادق افزود: مشکلات احتمالی ناشی از اجرای آزادراه مراغه - هشترود برای روستانشیان منطقه و همچنین محدودیتهایی که برای عبور و مرور کشاورزان به دو سوی آزادراه به وجود آورد، خاصیت طبیعی توسعه است و بدونشک این مشکلات در کوتاهترین زمان حل میشود.
وی با بیان اینکه مردم با تحویل نامه به ایشان مطالبههای خودشان را اعلام کردند، ادامه داد: مسیرهای سختگذر این منطقه که با چند کیلومتر آسفالتریزی میتوانند رفت و آمد اهالی را تسهیل کند هم در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار میگیرد.
وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: یکی از خاصیتهای سفر مسئولان این است که در بین مردم حضور یابند و مشکلات را از نزدیک ببینند؛ ضمن توجه به اینکه پشتیبانی مردم از مسئولان با وجود همه کاستیها، بسیار ارزشمند است.
وی همچنین از روستاییانی که سالها رنج سفر در این مسیر را دیدند و به جهت نجات جان مسافران و حادثهخیز بودن مسیر، از زمین و مالشان گذشتند تا آزادراه احداث شود، قدردانی کرد.
وی با بیان اینکه این مسیر در شش ماه گذشته چهار یا پنجمین مسیر کریدور است که افتتاح میشود، تصریح کرد: مسیر کریدوری از لحاظ اتصال مرز به مرز کشور بسیار حائز اهمیت بوده و آزادراه مراغه_هشترود قطعهای از کریدور غرب به شرق است که مرز تمرچین را به سرخس متصل خواهد کرد.
فرزانه صادق اهمیت افتتاح و بهرهبرداری یکقطعه از کریدورهای کشور را بسیار زیاد توصیف کرد و ادامه داد: حمل کالا و جابجایی مسافر از طریق کریدور های مواصلاتی صنعت گردشگری، ترانزیت و حمل و نقل را متحول میکند.
صادق، افزود: جان تکتک مردم برای ما مهم است.ایران در مسیر پیشرفت و توسعه قراردارد و نیازمند پشتیبانی مردم است.
وی به اقدامات و همت ستودنی قرارگاه خاتمالانبیا در راستای پیشرفت پروژه های عمرانی کشور اشاره کرد و گفت: شخص سردار عابد همواره در تلاش هستند که تمام این پروژه های در دست احداث را در کمترین زمان ممکن به بهرهبرداری برسانند.
براساس این گزارش، آزادراه مراغه – هشترود به عنوان یک طرح ملی به صورت مشارکتی در حال اجراست و ۲۰ درصد از منابع آن از سوی قرارگاه خاتمالانبیاء، ۲۰ درصد بانک سپه و ۶۰ درصد هم توسط دولت تامین میشود.
برای احداث ۲۹ کیلومتر از آزادراه مراغه – هشترود به عنوان یک طرح ملی، ۱۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است که بخشی از سهم دولتی آن به میزان چهار هزار میلیارد ریال از طریق تبصره ماده ۵۶ و با عاملیت بانک ملی و مشارکت بانکهای تجارت و رفاه تامین شد.