خبرگزاری کار ایران

سرپرست ریاست‌جمهوری در بازدید از مرکز پایش کشاورزی ایران:

بهبود وضعیت تولید محصولات اساسی کشاورزی

بهبود وضعیت تولید محصولات اساسی کشاورزی
کد خبر : ۱۴۹۰۷۱۴

سرپرست ریاست‌جمهوری در بازدید از مرکز پایش کشاورزی ایران گفت: سامانه اطلاعات مکانی کشاورزی (سامکا)، سامانه ثبت اطلاعات پهنه‌بندی و زیر سامانه‌های کنترل داده کشاورزی به صورت برخط؛ اطلاعات زیر‌بخش دام، طیور، زراعت و سایر محصولات کشاورزی را ارایه داد و اطلاعات داده شده، بهبود وضعیت تولید مرغ، تخم‌مرغ، سبزی و صیفی. برداشت و خرید تضمینی گندم و دیگر محصولات اساسی را نشان می‌دهد.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی، محمد مخبر گفت: ساماندهی تولید و بازار مرغ، بازسازی گله‌های اجداد و مادر، خودکفایی در گندم و تعادل بخشی نسبی به بازار سبزی و صیفی از جمله اقدامات  مهم این دوره در وزارت جهاد کشاورزی است.

وی اضافه کرد: دشمنان نظام اسلامی از دو نقطه امنیت نظامی و امنیت غذایی در صدد آسیب رساندن به کشور هستند، که در امنیت نظامی به مرحله اقتدار کامل رسیده‌ایم و در امنیت غذایی برای رسیدن به نقطه مطلوب همین راهی که رفته‌ایم را با تلاش بیشتر ادامه دهیم. همچنین در این دوره بر روی فراوانی محصول اقدامات خوبی انجام شده است و البته موضوع قیمت کالا هم باید بیش از این مدنظر قرار گیرد. وی همچنین عنوان کرد: در دوره آقای نیکبخت بر روی فراوانی محصول اقدامات خوبی انجام شده است و البته موضوع قیمت کالا هم باید بیش از این مدنظر قرار گیرد. وی همچنین عنوان کرد: در دوره آقای نیکبخت بر روی فراوانی محصول اقدامات خوبی انجام شده است و البته موضوع قیمت کالا هم باید بیش از این مدنظر قرار گیرد.

مخبر با بیان اینکه در دوره‌های قبل کشتی‌های حامل نهاده در بنادر پهلو می‌گرفت این در حالی بود که داخل کشور،تولید‌کننده نیاز مبرم به نهاده داشت، گفت: اما امروز این معظل حل شده و بر اساس اظهارات وزیر جهادکشاورزی، نهاده کشور تا پایان شهریور ماه تامین شده است و تدارک نیاز نیمه دوم سال در دست اقدام است و تولیدکننده با اطمینان خاطر به کار خود ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز