خبرگزاری کار ایران

محمد عطاردیان:

در سازمان جهانی کار تحریم‌ها را به چالش می‌گیریم

در سازمان جهانی کار تحریم‌ها را به چالش می‌گیریم
کد خبر : ۷۵۶۶۸۸

رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایان ایران، گفت: تحریم‌ها را در سازمان جهانی کار به چالش می‌گیریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «محمد عطاردیان» در همایش تامین اجتماعی، کسب و کارهای نوین و رونق تولید، گفت: کانون عالی کارفرمایان حسب وظیفه اجتماعی و صنفی خود، در خصوص عبور از تحریم‌ها پیشنهاداتش را به شورای عالی اشتغال ارائه می‌کند. من به عنوان نماینده کانون عالی کارفرمایان در جلسات شورای عالی اشتغال شرکت می‌کنم اما می‌بیبینم که به پیشنهادها عمل نمی‌شود.

وی با طرح این پرسش که چرا سازمان تامین اجتماعی را از شرکای اجتماعی گرفته‌اند، گفت: زمانی که با وزرا این پرسش را مطرح می‌کنیم، می‌گویند: نباید چنین اتفاقی بیافتد!

عطاردیان افزود: زمانی شورای عالی تامین اجتماعی را داشتیم که سه‌جانبه گرایی در آن رعایت می‌شد، اما حالا عده‌ای می‌گویند که عوضش هیات امنا را داریم اما هیات امنا نظر بیمه‌شدگان را تامین نمی‌کند.

عطاردیان با اشاره به جدایی سهم درمان کارگران از سازمان تامین اجتماعی در سال ۹۷، گفت: دولت دستش را به منابعی انداخت که حق‌الناس هستند. خوشبختانه این امر مخرب از لایحه بودجه سال ۹۸ کنار گذاشته شد و دیگر نشانی از آن نیست. البته ما با این امر مخالفتی نداریم که متصدی درمان کشور وزارت بهداشت باشد اما جدایی بخش درمان سازمان تامین اجتماعی ارتباطی با این موضوع ندارد.

رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایان ایران با بیان اینکه در واگذاری شرکت‌های شستا، شرکای اجتماعی در نظر گرفته نمی‌شوند، گفت: من از شما می‌خواهم که حق‌تان را بگیرید.

عطاردیان با بیان اینکه برای رونق تولید سرمایه لازم است و بدون جریان یافتن سرمایه رونق محقق نمی‌شود، گفت: نمی‌توان با دست خالی خالی به تولید رونق داد. البته موانع پیش روی تولید هم کم نیستند. در چنین شرایطی رونق تولید محقق نمی‌شود.

وی با بیان اینکه به غیر از خودمان هیچکس دیگری نمی‌تواند این کشور را اداره کند، گفت: مردم می‌توانند به دولت کمک کنند. ما نگران وضعیت تولید و پیامدهای اجتماعی بیکاری هستیم. قطعا اگر رونق تولید محقق شود این ۲۲ میلیون نفر به سر کار می‌روند.

رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایان ایران با بیان اینکه دولت هزینه‌های اعزام نمایندگان شرکای اجتماعی خود را به اجلاس سازمان جهانی کار نمی‌‌پردازد، گفت: در نتیجه اگر ۹ نفر باید اعزام شود، تنها ۳ نفر اعزام می‌شوند. این در حالی است که در اجلاس سازمان جهانی کار مسائل مهمی مطرح می‌شود.

عطاردیان با بیان اینکه در جلسات سازمان جهانی کار این فرصت وجود دارد که تحریم‌ را به چالش بگیریم، گفت: امسال زمانی که به اجلاس سازمان جهانی کار اعزام می‌شویم تحریم را به چالش می‌گیریم. راه‌حل آن این است که لوایحی را تنطیم کنیم. این کار از این جهت اهمیت دارد که تحریم‌ها بر حوزه روابط کار تاثیر گذاشته است و لذا تحریم کنندگان باید پاسخگو باشند.

وی در ادامه با اشاره به آینده کار در سایه توسعه ربات-کارگرها، گفت: ربات در آینده نزدیک جای کارگران ساده را می‌گیرند و دیگر به حضور کارگران در خطوط تولید نیازی نیست. روابط کار به سمت دیجیتالی شدن پیش می‌رود. دیگر نیاز به کارگر ساده در خطوط تولید نیست. تنها کارگران متخصص بر خطوط تولید نظارت می‌کنند؛ کارگرانی که در دنیای امروز بیشتر از مدیران شرکت‌ها دستمزد دریافت می‌کنند.

رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایان ایران، افزود: هم اکنون در اروپا تکنسین‌ها بیشتر از مدیران شرکت‌ها درآمد دارند. آیا دولت ما برای جایگزینی اجتناب‌ناپذیر کارگران ساده آمادگی دارد؟! آیا می‌دانند که به ازای به‌کارگیری یک ربات در خطوط تولید چند کارگر، بیکار می‌شوند.

وی افزود: من در اجلاس آتی سازمان جهانی کار در مورد آینده کار در این بستر سخنرانی خواهم کرد. ما باید برای شرایط جدید آماده باشیم. به هر صورت نمی‌توان با دست و پا زدن در گذشته کشور را عقب نگه داشت. من از معاون فرهنگی سازمان تامین اجتماعی می‌خواهم که آینده کار بر بستر توسعه ربات‌ها را به جد بررسی کنند و آسیب‌های حول آن را شناسایی کنند.

عطاردیان با اشاره به مدیریت‌های پیشین سازمان تامین اجتماعی، گفت: زمانی، آقایی را آوردند که سازمان تامین اجتماعی را شخم زد.

وی با بیان اینکه ۹۱ درصد از منابع بیمه‌‌‌ای سازمان تامین اجتماعی را بیمه‌شدگان فراهم می‌کنند و دولت تنها ۹ درصد از منابع را باید تامین کند که تازه این کار را هم نمی‌کند، گفت: اگر سازمان تامین اجتماعی ورشکسته شود، بحران اجتماعی ایجاد می‌شود. از این رو باید شورای عالی تامین اجتماعی احیا شود تا با رعایت سه‌جانبه‌گرایی دولت را برای پرداخت مطالبات سازمان اجتماعی تحت فشار گذاشت.

رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایان ایران با بیان اینکه ایجاد اشتغال با توجه سازمان تامین اجتماعی به تولید محقق می‌شود، افزود: تولید باید بیش از بهره بانکی سود بدهد، وگرنه تولیدکننده اموالش را می‌فروشد در بانک می‌گذارد. بنابراین اگر تولیدکننده ۳۰ درصد سود نکند، ورشکسته می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز