خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان تهران خبر داد:

صدور بیش از ۲۶۶ هزار مجوز مشاغل خانگی در تهران/ حل مشکل بیش از ۲۰۰ تعاونی مسئله‌دار

صدور بیش از ۲۶۶ هزار مجوز مشاغل خانگی در تهران/ حل مشکل بیش از ۲۰۰ تعاونی مسئله‌دار
کد خبر : ۱۵۰۲۵۶۹

آذرپناه گفت: یکی از اقدامات تحولی دولت حمایت از مشاغل خانگی بود که در حوزه تسهیلات و اعتبار اختصاص یافته عملکرد برجسته‌ای محقق شد.

به گزارش ایلنا، مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان تهران گفت: بیش از ۲۶۶ هزار مجوز در حوزه مشاغل خانگی در سه سال گذشته در استان تهران صادر شد. 

محمد آذر پناه (مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان تهران) اظهار کرد: بیش از ۲۶۶ هزار مجوز در حوزه مشاغل خانگی در سه سال گذشته صادر و همچنین بیش از چهار هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به متقاضیان کسب و کارهای خانگی اختصاص یافته است. 

وی افزود: یکی از اقدامات تحولی دولت حمایت از مشاغل خانگی بود که در حوزه تسهیلات و اعتبار اختصاص یافته عملکرد برجسته‌ای محقق شد. 

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران بیان کرد: مشاغل خانگی طی سال‌های قبل در استان تهران مورد توجه جدی نبود و حتی تا حدودی منزوی بود، ولی این استان در دولت سیزدهم توانست رتبه نخست کشوری در جذب تسهیلات مشاغل خانگی را به خود اختصاص دهد. 

آذرپناه گفت: در دوره سه‌ساله دولت سیزدهم ۲۶۶ هزار و ۵۸ مجوز در حوزه مشاغل خانگی در استان تهران صادر شد و بیش از چهار میلیارد و ۶۳۰ میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه نیز به متقاضیان مشاغل خانگی پرداخت شد. 

دبیر کارگروه تخصصی اشتغال استان تهران اظهار کرد: با توجه به ضرورت پیش بینی الزامات توسعه استان در میان مدت و بلند مدت اشتغال‌های ایجاد شده در استان تهران در سال جدید بایستی با رویکرد حمایت از کسب و کارهای دانش بنیان، ارتقای مهارت منابع انسانی متناسب با اقتضائات فناوری و مشاغل خانگی دانش پایه و تلاش در راستای توسعه صادرات محصولات آن‌ها در اولویت نظام اجرایی استان قرار گیرد. 

سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان تهران گفت: تعهد اشتغال استان تهران در سال ۱۴۰۳بیشتر با رویکرد حمایت از اشتعال و کار آفرینی با محوریت تقویت مهارت نیروی کار، شرکت‌های دانش بنیان و مشاغل خانگی دانش پایه پیگیری خواهد شد. 

حل مشکلات ۲۰۱ تعاونی مسئله دار در استان تهران 

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران از احیا و حل مشکل ۲۰۱ تعاونی مشکل دار استان تهران خبر داد. 

محمد آذرپناه اظهار کرد: در راستای حمایت از بخش تعاون و حل مشکلات شرکت‌های تعاونی استان تهران، با ابتکار عمل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش تعاون، از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا کنون تعداد ۹۹ جلسه کارگروه تخصصی تعاونی‌ها در راستای بررسی و حل مسائل و مشکلات ۲۰۱ شرکت تعاونی در استان تهران برگزار شده است. 

وی افزود: هدف از برگزاری این کارگروه، بررسی دقیق مسائل و مشکلات تعاونی‌ها در استان تهران و ارائه راهکارهای عملی برای رفع آن‌ها بوده است. 

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران بیان کرد: در این کارگروه که با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی ذیربط، مدیران عامل تعاونی‌ها و کارشناسان خبره برگزار شده است، ۴۵۱ مورد از مشکلات این تعاونی‌ها به طور کامل مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. 

آذرپناه اعلام کرد: «با تلاش‌های شبانه‌روزی صورت گرفته در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران و تعامل سازنده با سایر دستگاه‌ها، همچنین حسن نیت و همکاری مدیران شرکت‌های تعاونی، خوشبختانه تاکنون حدود ۸۰ درصد از مشکلات این تعاونی‌ها مرتفع شده و این شرکت‌ها به فعالیت خود ادامه می‌دهند.» 

وی افزود: در این جلسات با شناسایی دقیق موانع و مشکلات پیش روی تعاونی‌ها، از جمله کمبود نقدینگی، بروکراسی اداری، مسائل و مشکلات داخلی و اعضای شرکت ها، مشکلات حقوقی و مالیاتی و همچنین چالش‌های مربوط به بازاریابی و فروش محصولات، راهکارهای عملی و قابل‌اجرایی را برای رفع آن‌ها ارائه نموده‌ایم. 

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران با اشاره به اهمیت تعاونی‌ها در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی، اظهار داشت: «حوزه فعالیت تعاونی‌ها جزء بخش‌های مهمی از اقتصاد کشور هستند که می‌توانند نقش موثری در ایجاد اشتغال، توزیع عادلانه ثروت و توسعه پایدار ایفا کنند. به همین دلیل، ما در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران تمام تلاش خود را برای حمایت از تعاونی‌ها و رفع مشکلات آن‌ها به کار خواهیم بست.» 

وی افزود: اقدامات این اداره کل در برگزاری جلسات کارگروه تخصصی و رسیدگی به مشکلات تعاونی‌ها، نشان‌دهنده عزم جدی این اداره کا برای احیای تعاونی‌ها و تقویت این بخش مهم از اقتصاد استان تهران است. 

آذر پناه ابراز امیدواری کرد: با برنامه ریزی هدفمند و دقیق بتوان به رونق فعالیت تعاونی‌ها، ایجاد اشتغال پایدار و جهش تولید در استان کمک نمود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز