خبرگزاری کار ایران

تلاش برای فتح قله لیگ قهرمانان بدون امباپه

تلاش برای فتح قله لیگ قهرمانان بدون امباپه
کد خبر : ۱۴۸۶۷۹۳

آنریکه اعتقاد دارد نمی شود کیلیان را با یک نفر دیگر جایگزین کرد و شاید مجبور شوند چهار، پنج یا شش بازیکن بخرند.

به گزارش ایلنا، پاریسن ژرمن فصل را با دوگانه قهرمانی داخلی به پایان رساند اما تلاش برای فتح قله لیگ قهرمانان را این بار بدون کیلیان امباپه آغاز می کند.

کاپیتان تیم ملی فرانسه به هفت سال حضور در پاریس پایان داد اما سلطه پاریسی ها بر فوتبال فرانسه بازتاب روشنی از قدرت مالی این تیم در مقایسه با سایر تیم های لیگ یک است.

بر اساس آمار، درآمد پاریسی ها در فصل 2023 - 2022 معادل پنج تیم ثروتمند بعدی فرانسه یعنی مارسی، لیون، موناکو، رن و لیل روی هم بوده است.

خیلی وقت است که آنها تمرکز خود را روی لیگ قهرمانان قرار داده اند و به دنبال فتح جامی هستند که تا به حال از دسترس شان دور بوده با وجود آنکه فوق ستاره هایی مثل امباپه، لیونل مسی، نیمار و زلاتان ابراهیموویچ را در تیم خود داشته اند. لوییس انریکه مربی تیم هم که در اولین فصل حضورش در فرانسه دبل کرده، به خوبی می داند چه وظیفه سنگینی در پیش است، او قرار است تیمی بسازد که علاوه بر رقابت های داخلی در اروپا هم بی رقیب باشد آن هم بدون امباپه.

آنریکه می گوید: کیلیان بازیکن متفاوتی است و نمی شود او را با یک نفر جایگزین کرد. ما باید جای او را با یک تیم پر کنیم و شاید مجبور شویم چهار، پنج یا شش بازیکن بخریم.

معلوم نیست بخواهند یک ستاره بزرگ مثل ویکتور اوسیمن یا رافائل نمی خواهند لیائو بخرند اما قطعا دچار اشتباهی شوند که بارسلونا بعد از فروش نیمار در سال 2017 یا تاتنهام بعد از واگذاری گرت بیل به رئال مادرید مرتکب شدند. باریسلونا پول های زیادی پرداخت برای اینکه جای ستاره برزیلی را پر کند اما بیشترشان به درد نخوردند.

تاتنهام هم همین کار را کرد اما کمترین موفقیتی به دست نیاورد.

انریکه ادامه می دهد: ما می خواهیم تاریخ بسازیم و این چالش هر بازیکنی است که به تیم ما ملحق شود. ما دیر یا زود قهرمانی اروپا را به دست می آوریم هر چند خیلی سخت است.

این باشگاه تحت مالکیت قطری ها آماده سازی برای فصل بعد را با تور چین به پایان می رساند که در آن با موناکو، سوپر جام فرانسه را برگزار می کند.

فصل بعد لیگ یک از اواخر مرداد شروع می شود و یک ماه بعد لیگ قهرمانان آغاز می شود. انریکه که روی ستاره هایی مانند عثمان دمبله، اشراف حکیمی، ویتینیا و وارن زایر امری حساب ویژه ای باز کرده، می گوید مذاکرات و برنامه ریزی برای فصل بعد از همین حال آغاز شده است.

در فوتبال فرانسه چه خبر است؟ آغاز عصر جدید بدون امباپه اما بقیه فرانسه چه؟ لیون که در جام حذفی به فینال رسید و بهترین تیم فصل دوم لیگ بود، بعد از آنکه در ماه دسامبر تا انتهای جدول سقوط کرد، می خواهد به کار با پیر ساژه ادامه دهد.

مارسی بعد از فصل ضعیفی که نتوانست مجوز حضور در رقابت های اروپایی را به دست آورد، به دنبال مربی است، در حالی که موناکو و برست شگفتی ساز برای بازی در لیگ قهرمانان آماده می شوند. اما وضعیت کل لیگ مبهم است و این فراتر از سلطه هایی است که پارسن ژرمن بر رقابت ها دارد. 

لیگ یک برای فصل بعد قرارداد حق پخش ندارد آن هم در شرایطی که بیشتر باشگاه ها به دلیل پایان قرارداد چهارساله با کمپانی اسپانیایی مدیا پرو از نظر مالی مشکلات زیادی دارند. آنها امیدوارند قرارداد جدیدی با sports bein ببندند که مثل پاریسی ها مالکانی قطری دارد اما زمان در این میان اهمیت زیادی دارد. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز