خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

حال مخاطب بعد از نمایش باید خوب باشد

حال مخاطب بعد از نمایش باید خوب باشد
کد خبر : ۱۴۰۷۴۸۳

نویسنده و بازیگر نمایش «به عشق ثریا می‌کشم» گفت: از آنجا که همیشه برای مخاطب احترام قائلم و هیچگاه دوست ندارم مخاطب اثرم غمگین شود، به همین دلیل نمایشنامه را ویرایش کردم و در بین قصه صلح به وجود آوردم تا مخاطب را درگیر کنم و بتوانم ردی از عشق، معرفت و انسانیت را در پس ذهن آن‌ها جاری کنم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «قتل» و «عشق» می‌توانند سوژه‌‌های یک نمایش باشند. بسیارند تعداد نمایش‌هایی که بتوانند حرف‌ها و سخنان انتقادی خود را در دل یک اتفاق عاشقانه و جنایی به مخاطبان بیان کنند. همه آنها در تلاشند تا از این دو اتفاق مهم بهره‌مندی لازم را انجام دهند. 

 «به عشق ثریا می‌کشم» نوشته بهنام سرلک به کارگردان مهدی افشاری و تهیه‌کنندگی مهران مهام نمایشی است که این روزها در سالن استاد جعفر والی واقع در تالار محراب روی صحنه است.

در این اثر نمایشی شخصیت ثریا به تازگی ازدواج کرده و معشوقه قبلی او برای انتقام به سراغش می‌آید و در این بین قتلی اتفاق می‌افتد و رازی مهم بر ملا می‌شود.

نویسنده، بازیگر و مشاور کارگردان نمایش «به عشق ثریا می‌کشم» با اشاره به دغدغه‌های خود در هنگام نگارش این متن، گفت: زمانی که نمایشنامه‌ام به نگارش درآمد، برای بار اول که آن را دقیق مطالعه کردم، برای خودم بسیار شرور و زمخت به نظر رسید و متوجه این شدم که اگر به شخصی این متن را برای تولید معرفی کنم، قطعا تم تلخی را به همراه خواهد داشت.

او افزود: از آنجا که همیشه برای مخاطبان احترام قائلم و هیچ‌گاه دوست ندارم مخاطب اثرم غمگین شود، به همین دلیل نمایشنامه را ویرایش کردم و در بین قصه صلح به وجود آوردم تا مخاطب را درگیر کنم و بتوانم ردی از عشق، معرفت و انسانیت را در پس ذهن آن‌ها جاری کنم امیدوارم توانسته باشم. 

سرلک گفت: کارگردان این نمایش یکی از دوستان نزدیک من است و با هم تصمیم گرفتیم که نمایشنامه‌ام را تولید کنیم؛ ایشان را به عنوان کارگردان قبول کردم و من نیز تعدادی ایده به آن اضافه کردم.

این نویسنده درباره ایفای نقشش در نمایش «به عشق ثریا می‌کشم» نیز گفت: قرار بر این نبود که این بار در نمایشنامه‌ام بازی کنم، شخص دیگری را انتخاب کرده بودم و تمایل داشتم تا از بیرون کار به عنوان کمک کارگردان برای هدایت بازیگران و… فعالیت کنم، اما پافشاری دوستان و کارگردان، نظر من را عوض کرد و کاراکتر بشیر را بازی کردم. 

بازیگر نمایش «ایاز شیش آبجی» عنوان کرد: همواره تمام تلاشم بر این بود تا ریز به ریز نمایشنامه را اجرایی کنم و همگی دوستان گروه به بنده لطف داشتند و این اجازه را به من دادند تا به کاراکتر‌هایشان ورود کنم و از دل آن‌ها خروجی بگیرم. 

او بیان کرد: برای من همیشه اینطور نیست که پیامی داشته باشم؛ گاهی تنها می‌خواهم با کارهایم سرگرم کننده باشم و مخاطب به درستی، لذت کافی را ببرد. 

برنده جایزه نمایشنامه‌نویسی چهلمین جشنواره تئاتر فجر بیان کرد: بیشتر متن‌های من درام اجتماعی است و گاهی رگه‌هایی از کمدی موقعیت در آن ایجاد می‌کنم، همواره پیش از نگارش یا حتی بازی در کارهای دوستان دیگر به این موضوع که می‌بایست حال مخاطب بعد از تماشای نمایش خوب باشد. 

او ادامه داد: هر کاری سختی‌های خاص خودش را دارد و تئاتر نیز همینطور است. بر این باورم که در این راه تنها باید پشت کار داشت که در این گروه هرکس به نوبه خود زحمت کشیده است؛ این نمایش حاصل تلاش‌های خود ماست و ما بر این باور رسیده‌ایم که شرایط را تنها خودمان می‌توانیم مهیا کنیم؛ زیرا کاملا مستقل هستیم.

این بازیگر گفت: ما وظیفه داریم تا یک کار درست و اصولی را روی صحنه ببریم و برای مخاطبان خود ارزش‌گذاری کنیم تا مخاطبان برای وقت و هزینه‌ای که صرف کار می‌کند پشیمان نشود، این ارزش‌گذاری و کار درست دلیلی است تا مخاطب بیشتری داشته باشیم. 

سرلک در پایان گفت: به همه بازیگران و عوامل گروه نمایش «به عشق ثریا می‌کشم» که زحمات بسیاری برای کار کشیدند خسته نباشید می‌گویم و امیدوارم همگی درخشان حضور پیدا کنند تا در نهایت زمانیکه پس از پایان اجرا در سالن تماشاگران را ملاقات می‌کنند حس خوبی دریافت کنند تا این خستگی و استرس تمرین‌های اخیر را فراموش کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز