خبرگزاری کار ایران

عراقچی:

درخواست برگزاری جلسه فوری شورای امنیت سازمان ملل متحد را مطرح کرده‌ایم

درخواست برگزاری جلسه فوری شورای امنیت سازمان ملل متحد را مطرح کرده‌ایم
کد خبر : ۱۵۴۸۳۰۰

وزیر امور خارجه در رابطه با پیگیری این تعرض رژیم صهیونیستی از راه‌های دیپلماتیک، تصریح کرد: بنده نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل ارسال نموده‌ام و این تعرض و تهاجم علیه خاک جمهوری اسلامی ایران را ثبت کرده‌ایم. همچنین درخواست برگزاری جلسه فوری شورای امنیت سازمان ملل متحد را مطرح کرده‌ایم. هرچند امیدی به نتایج مثبت این درخواست نداریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگو تلفنی با برنامه صبح ایرانی در رابطه با  واکنش کشورهای مختلف پس از تعرض رژیم صهیونیستی به کشورمان، تصریح کرد: ما از دیروز صبح تاکنون به طور مداوم پیام‌های کشورهای مختلف را دریافت می‌کنیم. بیانیه‌هایی که صادر شده و میزان محکومیت‌هایی که از سوی کشورهای مختلف، چه در منطقه و چه فراتر از آن، در سطح بین‌المللی صورت گرفته، واقعاً قابل توجه است. احتمالاً شما این موضوع را در اخبار خود منعکس کرده‌اید. ما از سوی ژاپن، اندونزی و تمامی کشورهای آسیایی از جمله پاکستان محکومیت دریافت کرده‌ایم. همچنین، تمامی کشورهای منطقه نیز این اقدام را محکوم کردند. در این راستا، ترکیه و برخی از کشورهای اروپایی نیز واکنش نشان داده‌اند. به نظر می‌رسد میزان محکومیت جهانی این عملیات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی خیلی قابل توجه است.

وزیر امور خارجه در رابطه با پیگیری این تعرض رژیم صهیونیستی از راه‌های دیپلماتیک، تصریح کرد: بنده نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل ارسال نموده‌ام و این تعرض و تهاجم علیه خاک جمهوری اسلامی ایران را ثبت کرده‌ایم. همچنین درخواست برگزاری جلسه فوری شورای امنیت سازمان ملل متحد را مطرح کرده‌ایم. هرچند امیدی به نتایج مثبت این درخواست نداریم، به‌ویژه با توجه به نقش ایالات متحده و برخی کشورهای دیگر، اما ما وظیفه خود را در این زمینه انجام داده‌ایم. امیدواریم این جلسه به‌زودی برگزار شود، زیرا فرصتی است تا ما و سایر کشورهایی که نگران امنیت منطقه هستند، بتوانیم نظرات خود را مطرح کنیم.

وی افزود: علاوه بر این، تماس‌هایی نیز با دیگر سازمان‌های بین‌المللی برقرار نموده‌ایم. وظیفه ما ثبت این تهاجم و پیگیری آن به لحاظ بین‌المللی است.

 عراقچی در پاسخ به این پرسش که آیا  اسرائیل بدون حمایت و هماهنگی با ایالات متحده اقدام به عملیات کرده است، گفت:  به نظر می‌رسد حقیقتی کاملاً اثبات‌شده است که اسرائیل بدون حمایت آمریکا، توانایی چندانی در منطقه ندارد. جنایاتی که این رژیم در غزه، لبنان و دیگر مناطق مرتکب شده، همگی به اعتقاد ما با حمایت‌های سیاسی و نظامی ایالات متحده انجام شده است. ایالات متحده به‌طور مداوم از صدور حتی کوچکترین بیانیه‌ای علیه این رژیم در شورای امنیت و دیگر محافل بین‌المللی جلوگیری کرده است. بدین ترتیب، آمریکا تمام قد از رژیم صهیونیستی حمایت کرده و در تمامی جنایات آن شریک است.

وی عنوان کرد: در عملیات اخیر نیز، همان‌طور که در بیانیه ستاد کل آمده، مشارکت ایالات متحده برای ما کاملاً روشن است. حداقل این است که یک کریدور فضایی در اختیار نیروی هوایی رژیم صهیونیستی قرار داده‌اند و همچنین تجهیزات دفاعی که پیش‌تر ارسال شده، به‌نوعی مشارکت در این عملیات به شمار می‌آید. از نظر ما، مشارکت ایالات متحده در جنایات رژیم صهیونیستی در منطقه کاملاً آشکار است و این کشور باید مسئولیت‌های خود را در این زمینه بپذیرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز