خبرگزاری کار ایران

جمالی نوبندگانی در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

اعلام سریع خاتمه عملیات ناشی از ترس اسرائیل و برای جلوگیری از خشم ایران بود/ تصمیم‌گیری در رابطه با مسائل امنیتی را به مراکز ذی‌صلاح واگذار کنیم

اعلام سریع خاتمه عملیات ناشی از ترس اسرائیل و برای جلوگیری از خشم ایران بود/ تصمیم‌گیری در رابطه با مسائل امنیتی را به مراکز ذی‌صلاح واگذار کنیم
کد خبر : ۱۵۴۷۷۹۲

۱۳ هزار سرباز رژیم صهیونیستی حاضر به پیوستن به ارتش نیستند

تحلیل‌گر مسائل حوزه سیاست خارجی گفت: صهیونیست‌ها حمله‌ای مدیریت شده را اجرا کردند که به سرعت برای مردم روشن شد این اقدام به آن‌گونه‌ای نیسن که در تبلیغاتشان نشان داده می‌شد. من فکر می‌کنم اعلام سریع آن‌ها مبنی بر دستیابی به اهداف و خاتمه عملیات، پیامی برای جلوگیری از شعله‌ور شدن بیش از حد خشم جمهوری اسلامی باشد. تجزیه و تحلیل این مسائل و تصمیم‌گیری‌های مربوطه باید به عهده مراکزی که صلاحیت لازم را دارند، نظیر شورای عالی امنیت ملی و مسئولین نظامی و امنیتی کشور گذاشته شود.

محمدجواد جمالی نوبندگانی کارشناس حوزه سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگا ایلنا، در رابطه با تعرض بزدلانه شب گذشته رژیم صهیونیستی به ایران، گفت: حمله دیشب رژیم صهیونیستی بیش از آن‌که نمایان‌گر اقتدار نظامی آن‌ها باشد، نشان‌دهنده ضعف این رژیم است. آن‌ها به نوعی ناچار بودند تا به خواسته‌های تندروهای کابینه نظامی خود، نظیر بن‌گویر و برخی جوامع محلی، پاسخ دهند و به این طریق پاسخی برای حملات موشکی وسیع جمهوری اسلامی ارائه کنند.

وی افزود: این رژیم به خوبی می‌دانست که اگر حملاتی در حوزه انرژی یا مناطق مسکونی جمهوری اسلامی انجام دهد، جمهوری اسلامی در صورت تمایل به پاسخ‌گویی، به دلیل فقدان عمق استراتژیک در سرزمین‌های اشغالی که کمترین و بیشترین عرض جغرافیایی آن‌ها بین ۱۵ تا ۱۰۰ کیلومتر است، با دشواری‌هایی مواجه خواهد شد و وضعیت اسف‌باری برای مردمی که در سرزمین‌های اشغالی به سر می‌برند پیش خواهد آمد. 

اعلام سریع خاتمه عملیات پیامی برای جلوگیری از خشم ایران بود

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد که آن‌ها به نوعی اقدامی مدیریت شده را اجرا کردند که به سرعت برای مردم روشن شد این اقدام به آن‌گونه‌ای نیست که در تبلیغاتشان نشان داده می‌شد. من فکر می‌کنم اعلام سریع آن‌ها مبنی بر دستیابی به اهداف و خاتمه عملیات، از ترس اسرائیل و پیامی برای جلوگیری از شعله‌ور شدن بیش از حد خشم جمهوری اسلامی باشد.

تصمیم‌گیری در رابطه با مسائل نظامی را به مراکز ذی‌صلاح مثل شورای عالی امنیت واگذار کنیم 

تمام پاسخ‌ها الزاماً در قالب حملات موشکی یا مشابه آن‌ نیست

این کارشناس سیاست خارجی تصریح کرد: لازم است که مردم ما نسبت به مسائل امنیتی و نظامی آگاه باشند و این نوع پاسخ‌ها باید در اختیار مراکز تصمیم‌گیرنده امنیتی و نظامی قرار گیرد. زیرا رژیم صهیونیستی در هر برهه‌ای از جنگ، جنگ روانی را هم ایجاد می‌کند و ممکن است برخی در لباس دوست بر این موضوع تأکید کنند که باید پاسخ سریع و مناسب داده شود. همان‌طور که مقام معظم رهبری مواضع خودشان را در نماز جمعه نصر بیان کردند، ما نه هیجان‌زده می‌شویم و نه از منافع خود کوتاه می‌آییم. این عاقلانه‌ترین تصمیمی است که جمهوری اسلامی می‌تواند اتخاذ کند.

وی گفت: تمامی پاسخ‌ها الزاماً در قالب حملات موشکی یا مشابه آن‌ها نیست و ممکن است در جاهای دیگر اهدافی را مورد توجه قرار دهیم تا خود آن‌ها (صهیونیست‌ها) متوجه شوند. به نظر می‌رسد که تجزیه و تحلیل این مسائل و تصمیم‌گیری‌های مربوطه باید بر عهده مراکزی که صلاحیت لازم را دارند، نظیر شورای عالی امنیت ملی و مسئولین نظامی و امنیتی کشور گذاشته شود.

اسرائیل وارد یک جنگ فرسایشی شده است که تجربه آن را نداشته است

۱۳ هزار سرباز رژیم صهیونیستی حاضر به پیوستن به ارتش نیستند

وی با اشاره به درگیری‌های رژیم صهیونیستی در غزه و بیروت با بیان اینکه اسرائیل هیچ‌گاه درگیر جنگی به این مدت زمان طولانی نشده‌ بود، گفت: معمولاً حملات به‌گونه‌ای برق‌آسا انجام می‌شد که جنگ‌ها، همانند عملیات‌ها با مصر و سوریه، در کمتر از ده روز به پایان می‌رسید یا عملیات‌های قبلی حداکثر ۲۲ روزه و ۳۳ روزه بود. اکنون رژیم صهیونیستی علاوه بر مشکلات اقتصادی، نظیر منابع مالی، کاهش ارزش بورس و ناتوانی از سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری و بنادرشان که از کار افتاده است با شکاف عمیق اجتماعی نیز مواجه شده‌ است. حدود ۱۳ هزار سرباز ذخیره این رژیم حاضر به پیوستن به ارتش نیستند و از نظر افکار عمومی، به‌ویژه در اروپا، آمریکا، استرالیا و کانادا، حمایت‌های قبلی کاهش یافته و اکنون این کشورها به مراکزی تبدیل شده‌اند که علیه جنایات رژیم صهیونیستی هر روز تظاهرات می‌کنند. 

رژیم صهیونیستی مجبور به قبول آتش‌بس خواهد بود

جمالی خاطرنشان کرد: برای اولین بار، دادگاه بین‌المللی لاهه دستور دستگیری گالانت و نتانیاهو را داد، این‌ها فشارهایی است که به رژیم تحمیل شده است. این مقاومتی هم که رژیم از خود نشان داده است، ناشی از پاداش‌های مستقیمی است که از آمریکا دریافت می‌کند، چه از نظر لجستیکی و چه در زمینه فرماندهی. پس از عملیات اکتبر، فرماندهان و مسئولان نظامی آمریکا و بسیاری از رؤسای جمهور اروپایی به‌طور فعال از این رژیم حمایت کردند. این حمایت‌ها نمی‌تواند دائمی باشد و در درون رژیم صهیونیستی فرسایش در حال وقوع است که آن‌ها را مجبور به قبول آتش‌بس خواهد کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز