خبرگزاری کار ایران

ادعای آکسیوس:

اسرائیل پیش از اقدام نظامی به ایران پیام داده بود

اسرائیل پیش از اقدام نظامی به ایران پیام داده بود
کد خبر : ۱۵۴۷۷۳۶

آکسیوس مدعی پیام رژیم صهیونیستی به ایران پیش از انجام اقدام نظامی شب گذشته شد.

به گزارش ایلنا، آکسیوس به نقل از منابع اگاه در گزارشی مدعی شد که رژیم صهیونیستی پیش از اقدام نظامی شب گذشته به ایران اطلاع داده و از مقام‌های این کشور خواسته بود که پاسخ ندهند . 

در این گزارش به نقل از سه منبع آگاه آمریکایی ادعا شده است: «چند ساعت پیش از حمله، اسرائیل پیام‌هایی را به تهران ارسال کرد و از این کشور خواست که پاسخ ندهد. در واقع این هشدار تلاشی برای جلوگیری از تشدید تنش بوده است.»‌

در ادامه این ادعاها آمده است: «ایرانی‌ها یک توضیح کلی درباره مواضعی که هدف قرار خواهند گرفت و همچنین مواضعی که مورد هدف قرار نخواهند گرفت، دریافت کردند. در واقع، پیام اسرائیل تلاشی برای محدود کردن تبادل مداوم حملات بین تهران و تل آویو و جلوگیری از تشدید تنش بیشتر بوده است».

این منابع همچنین مدعی شدند که پیام اسرائیل از طریق چندین طرف سوم به ایرانیان منتقل شده است.

منابع مذکور در ادامه ادعاهای خود افزودند: «موج نخست حمله اسرائیل بر سامانه‌های پدافند هوایی ایران و موج دوم و سوم بر پایگاه‌های موشکی و پهپادی و سایت‌های تولید سلاح متمرکز بوده است».

این در حالی است که دو منبع دیگر مدعی شدند که اسرائیل به ایران هشدار داده است تا به این حمله واکنش نشان ندهند و اگر ایران پاسخ دهد، به‌ویژه اگر غیرنظامیان اسرائیلی کشته یا زخمی شوند، تل آویو  حمله مهم‌تر دیگری  انجام خواهد داد.

آکسیوس همچنین نوشت که دفتر «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر اسرائیل به درخواست برای اظهار نظر درباره این اطلاعات پاسخی نداده است.

یک مقام امریکایی نیز در این رابطه ادعا کرد: «این باید پایان پاسخ مستقیم نظامی بین اسرائیل و ایران باشد و اگر ایران دوباره به اسرائیل حمله کند، با عواقبی همراه خواهد بود. ما به طور مستقیم و غیرمستقیم این موضوع را به اطلاع ایران رسانده‌ایم».

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز