خبرگزاری کار ایران

موسویان:

آمریکا در موضوع دموکراسی و حقوق بشر با استاندار دوگانه برخورد می‌کند

آمریکا در موضوع دموکراسی و حقوق بشر با استاندار دوگانه برخورد می‌کند
کد خبر : ۱۵۱۱۹۰۷

یک استاد دانشگاه گفت: آمریکا از موضوع دموکراسی و حقوق بشر با استاندار دوگانه برخورد می‌کند و آن را ابزاری برای سلطه خودشان کردند. امریکا می‌خواهد افکار و مطالبات خودشان را یک جانبه به ایران تحمیل کنند و آمریکا به دنبال آشفتگی در ایران است تا فروپاشی از درون اتفاق بیفتد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباس ملکی در نشست تخصصی آسیب‌شناسی روابط ایران و آمریکا و چشم‌اندازهای پیش‌رو در دوره جدید، با اشاره به ترور اسماعیل هنیه، گفت: اسرائیل که آن غیر از این توقعی نیست چون هفتاد سال است که قوانین بین المللی را زیرپا گذاشته است ولی توقع می‌رفت مسئولیت ایران امنیت مهمانشان را بیشتر تامین کنند. 

وی ادامه داد: اسمی که در ترجمه‌ی فارسی نوشته شده است غلط است و هدف گفتگو میان آمریکا و ایران و تنش‌زدایی از روابط ایران و امریکا است. من برای نگارش آن فصل از کتاب تصمیم گرفتم نظرات رهبری را در آن دوران بنویسم چون برداشت‌هایی صحیحی وجود نداشت. چند باری من سخنان ایشان را مرور کردم و سعی کردم در این فصل به آن‌ها بپردازم. ایشان معتقد است که امریکا به دنبال تغییر رژیم در ایران است و نکته‌ای بعدی که مطرح کردند دشمنی آمریکا با ایران و دشمنی آن با انقلاب اسلامی است یعنی با فضائل ایران مثل استقلال طلبی دشمنی دارند. 

در ادامه حسین موسویان عنوان کرد: آمریکایی‌ها می‌گویند ما در زمان شاه به شما تسلط داشتیم و شما باید این اقتدار را به ما برگردانید. رهبری فکر می‌کنند آمریکا می‌خواهد مانع پیشرفت تکنولوژی ما شود، آمریکایی‌ها فراتر از بهره برداری منابع منطقه‌ای را می‌خواهد و آن‌ها فرهنگ مردم را هدف قرار داده‌اند. یکی دیگر از نظرات رهبری در مورد آمریکا، پروسه صلح آمریکایی است که ایشان آن را یک مغالطه می‌دانند و در همه سخنرانی‌ها دیدیم که ایشان این موضوع را مطرح می‌کنند. 

وی تصریح کرد: آمریکا از موضوع دموکراسی و حقوق بشر با استاندار دوگانه برخورد می‌کند و آن را ابزاری برای سلطه خودشان کردند. امریکا می‌خواهد افکار و مطالبات خودشان را یک جانبه به ایران تحمیل کنند و آمریکا به دنبال آشفتگی در ایران است تا فروپاشی از درون اتفاق بیفتد. رهبری معتقد هستند که بیداری اسلامی در جهان اسلام قوت گرفته است و جهان در محدوده تاریخی قرارگرفته که ملت ایران می‌تواند اهداف خودش را پیش ببرد. از فرمایشات ایشان اینطور تصور کردم همیشه علی رغم بدبینی‌ها یک دریچه‌ای برای گفتگو باز گذاشتند وقتی به بیانات ایشان مراجعه می‌کنیم، می‌بینیم جایگاه ایران در نظم نوین جهانی را تصور کرده است اما آمریکا باید جایگاه ایران را بپذیرد و باید لحن زورگوی خود را تمام کند. امریکا با استفاده از همه گزینه‌های روی میز یعنی می‌خواهد همواره ایران را تهدید کند. ایشان با برقراری رابطه سالم ایران و آمریکا مخالف نیستند ایشان گفتند که ما برای همیشه قطع رابطه نمی‌کنیم. 

این استاد دانشگاه در پایان بیان کرد: رهبری شش محور را برای ارتباط با آمریکا مطرح کردند، یک به رسمیت شناختن جمهوری اسلامی ایران، پذیرش حقوق و جایگاه ایران، احترام به ملت ایران و میراث آن عدم مداخله در امور ایران عدم استفاده تهدید، زور و تحقیر عدم اعمال سیاست سلطه و استعمار است.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز