خبرگزاری کار ایران

شریفی زارچی:

در انتخابات مجلس رأی ندادم اما نتیجه چه شد؟/ مهاجرت ۱۵۰ هزار نفر در یک سال معادل سقوط یک شهر است

در انتخابات مجلس رأی ندادم اما نتیجه چه شد؟/  مهاجرت ۱۵۰ هزار نفر در یک سال معادل سقوط یک شهر است
کد خبر : ۱۴۹۸۱۶۴

استادیار اعزامی دانشگاه صنعتی شریف گفت: وضعیت الان اینطور است که افتخار می‌کنند که یک وجب از خاک ایران جدا نشده اما ۱۵۰ هزار نفر در یک سال از کشور رفتند رفتن این جمعیت معادل سقوط یک شهر است.

یه گزارش خبرنگار ایلنا، علی شریفی زارچی استادیار اعزامی دانشگاه صنعتی شریف در نشست «انتخابات؛ مقاومت نامحدود» گفت: در مورد گسل شدیدی که اتفاق افتاده اگر نخواهیم به آن توجه کنیم چه بسا ۴ سال دیگر جامعه ناامیدتر شده باشد ، من در این چند روز و در همایش های آقای پزشکیان جوانان و نوجوانان زیادی دیدم اما حضور آن‌ها مانند موجی نبود که ۹۲ و ۹۶ دیدیم.

وی افزود: وضعیت الان اینطور است که افتخار می‌کنند که یک وجب از خاک ایران جدا نشده اما ۱۵۰ هزار نفر در یک سال از کشور رفتند رفتن این جمعیت معادل سقوط یک شهر است. من روزی که تصمیم گرفتم شناخت خیلی کمی از آقای پزشکیان داشتم، اما رقبای ایشان را کاملاً می‌شناختم.

این استاد دانشگاه گفت: شما با مدرک دکترای الهیات با ۵+۱ مذاکره کردید و الان بسته پیشنهادی‌ات موجود است، درباره موضوع هسته‌ای صحبت بوده اما شما گفتید اول برویم ساختار شورای امنیت را اصلاح کنیم، بعد شکاف فقر و ثروت در کشورهای اروپایی و غربی را حل کنیم.

وی ادامه داد: من در انتخابات مجلس رأی ندادم و نتیجه چه شد؟ آقایی که می‌گفت اراذل دانشگاه شریف را باید ۱۰ سال ممنوع‌الخروج کنیم الان شده نماینده مجلس و ۴ سال قرار است قانون بنویسد.

شریفی زارچی با بین اینکه تغییر قدرت در بعضی از کشورها یعنی نگاه شگرفی ایجاد شود، گفت: تعداد زیادی از اعضای شورای عالی وجود دارند که بخشی از اعضای آن‌ها تغییر ناپذیرند.

وی گفت: دغدغه دیگر جوانان این جمله دکتر فاضلی است که می‌گوید من انتخابات را امر اخلاقی نمی‌دانم، جوانان می‌گویند من اگر رأی بدهم هنوز داغ فعالان نوجوان در دل من است. خب اگر رای ندهیم چه می‌شود؟ آیا درست می‌شود یا اینکه فلان کاندیدا رای می‌آورد که همین الان می‌گوید آن طرح یا قانون را اجرا خواهد کرد؟

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز