خبرگزاری کار ایران

طحان نظیف:

گمانه زنی‌های صورت گرفته درباره نتیجه انتخابات فاقد اعتبار است/آمار دقیق مشارکت پایان انتخابات اعلام خواهد شد

گمانه زنی‌های صورت گرفته درباره نتیجه انتخابات فاقد اعتبار است/آمار دقیق مشارکت پایان انتخابات اعلام خواهد شد
کد خبر : ۱۴۹۸۹۷۱

سخنگوی شورای نگهبان گفت: چون در اثنای رای گیری هستیم و رای گیری پایان نیافته است، لذا چندان آمار و ارقام دقیقی درباره میزان مشارکت تا پایان رای گیری اعلام نخواهد شد و با پایان انتخابات تازه ارقام میزان مشارکت و آرای کاندیداها از مراجع قانونی مربوطه اعلام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هادی طحان نظیف (سخنگوی شورای نگهبان) در جمع خبرنگاران، به موضوع آخرین اخبار نحوه برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری پرداخته و به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت. 

وی در ابتدا با اشاره به استقبال مردم از انتخابات اظهار کرد: چون در اثنای رای گیری هستیم و رای گیری پایان نیافته است، لذا چندان آمار و ارقام دقیقی درباره میزان مشارکت تا پایان رای گیری اعلام نخواهد شد و با پایان انتخابات تازه ارقام میزان مشارکت و آرای کاندیداها از مراجع قانونی مربوطه اعلام خواهد شد. 

طحان نظیف با اشاره به گزارشات تخلفات، ادامه داد: مواردی جزئی و محدود تاکنون به همکاران ما و کارگروه‌های شش‌گانه آن‌ها گزارش شده است. این گزارشات عمدتا تا حصول نتیجه پیگیری و رفع شده است و نکته خاص قابل ذکری در میان نبوده است. برخی تخلفات اجرایی بوده و با یک تماس حل شده و برخی دیگر نیازمند ارجاع به دستگاه قضایی نیز داشته اما تعداد آن‌ها بسیار محدود بوده است. 

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به موضوع احتمال تداوم رقابت انتخابات به دور دوم، اظهار کرد: فعلا باتوجه به‌عدم شمارش رسمی آراء اظهارنظری درباره احتمالات نمی‌توان داد اما درباره ظرفیت و توان اجرای آن باید بگوییم که اگر فرضاً انتخابات به دور دوم برود، چون قانون اساسی محدوده زمانی ۵۰ روزه را برای انجام کل فرآیند انتخابات را لحاظ کرده است، لذا ما زمان لازم و آمادگی و تمهیدات مربوطه را برای دور دوم انتخابات در صورت وقوع نیز آماده کردیم که آنطور که قانون مقرر کرده، تاریخ آن یک هفته بعد (۱۵ تیرماه) خواهد بود. لذا نگرانی خاصی در زمینه به دور دوم رفتن انتخابات نداریم. 

وی تاکید کرد: ما تا سه روز مهلت دریافت اعتراض نامزدهای انتخابات را طبق قانون درنظر گرفتیم و اگر کاندیدایی نسبت به اجرا و برگزاری انتخابات و روندهای آن معترض است، می‌تواند در این مهلت اعتراض خود را به شورای نگهبان اعلام کند. بعد از آن شورای نگهبان در اسرع وقت نتیجه بررسی گزارش اعتراض‌ها را اعلام خواهد کرد. بعد از تایید صحت انتخابات توسط شورای نگهبان، سایر مراحل طی خواهد شد. 

او در پایان تاکید کرد: گمانه زنی‌های صورت گرفته درباره نتیجه انتخابات فاقد اعتبار است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز