خبرگزاری کار ایران

امیر آشتیانی:

مهمات هوشمند ساخت ایران در دنیا سرآمد است

مهمات هوشمند ساخت ایران در دنیا سرآمد است
کد خبر : ۱۳۷۳۲۵۷

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تاکید کرد: امروز وزارت دفاع آماده است پیشرفت‌های دانشی خود در زمینه‌های دفاعی را در اختیار سایر دستگاه‌ها و نهادها قرار دهد.

به گزارش ایلنا، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی در نشستی با منتخبان نخبگان و خبرگان علمی در وزارت دفاع با اشاره به اینکه «غایت انسان رشد و کمال است»، اظهار کرد: نخبگان در طول تاریخ نقش بسزایی در رشد بشر داشتند.

وی با بیان اینکه عقل به دلیل کلی‌نگربودن قادر به درک همه موضوعات نیست و در تحلیل جزئیات دچار تشکیک می‌شود، اظهار داشت: خداوند انبیا و اولیا را برای تبیین دین و راهنمای بشریت، عهده‌دار رسالت کرد. عقل به تنهایی هم نعمت و هم نقمت است. اگر علم و دانش در چارچوب تعالی انسان از منظر قرآن و انبیا به کار گرفته شوند نعمت قلمداد می‌شوند.

وزیر دفاع با بیان اینکه قاعده نعمت و نقمت در حوزه نخبگی و خبرگی نیز حاکم است، تصریح کرد: نخبه و دانشمند تا زمانی که همسو با موازین اسلام و در مسیر سعادت بشریت باشد ارزشمند است.

آشتیانی با اشاره به دستاوردهای ارزشمند دفاعی باوجود محدودیت‌ها و تحریم‌های تحمیل‌شده علیه جمهوری اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: قاعده پیشرفت در حوزه‌های دفاعی و نظامی مبتنی بر اندیشه‌های قرآن، موازین اسلام، سیره اهل بیت و عمل به منویات مقام معظم رهبری بدست آمده است و قطعاً در آینده نیز پیشرفته‌تر و جلوتر از امروز، گام‌های موفق‌تری برخواهیم داشت.

وی با اشاره به موانع و مشکلاتی که بعضاً در حوزه کارکردهای ساختاری برای جامعه نخبگانی به وجود می‌آید، ابراز داشت: بخشی از مسائل و موضوعات مرتبط با جامعه نخبگی ساختاری و سازمانی است که باید با تلاش هرچه بیشتر مسئولان رفع و زمینه‌های توسعه تحقیقات و تبدیل آن به فناوری و محصول نهایی محقق شود.

وزیر دفاع با بیان اینکه بخشی از موانع و مشکلات در این حوزه «معرفتی» است، عنوان کرد: تمایر و تفاوت جامعه نخبگانی ایران اسلامی به ویژه نخبگان صنعت دفاعی با دیگران در همین تفاوت نگاه‌ها و جهان‌بینی فردی است که سطح وسیعی از اقتدار، امنیت، دستاورد و پیشرفت را  برای ایران اسلامی به ارمغان می‌آورد.

آشتیانی با بیان اینکه امروز وزارت دفاع با ۴۰۰ نهاد نوآوری در بخش‌هایی همچون مطالعات و نوآوری، دفترهای طراحی، توسعه و فناوری، دفترهای مهندسی ساخت و مرکز پژوهش‌ها و نوآوری مأموریت‌های خطیری را به انجام می‌رساند، یادآور شد: پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در عرصه هوایی، دریایی، زمینی، جنگال و الکترونیک و هوافضا ناشی از تلاش مجموعه دست‌اندرکاران صنعت دفاعی در نهاد نوآوری دفاعی است.

وی با تاکید بر اینکه وزارت دفاع یک سازمان تحقیق محور و کاملا علمی است، بیان کرد: در حال حاضر ۴۵۰۰ محقق و پژوهشگر در وزارت دفاع فعالیت می‌کنند که با کمک این محققان و استفاده از ظرفیت نخبگی دفاعی آنان در خدمت کشور و مردم همزمان یک هزار پروژه مدیریت می‌شود که تنها بخش بسیار کوچک آن رسانه‌ای و به اطلاع مردم رسیده است.

وزیر دفاع با بیان اینکه در گذشته مهمات هوشمند یکی از برتری‌ها و انحصارهای نظام سلطه محسوب می‌شد، گفت: یقیناً مهمات هوشمند ساخت متخصصان و دانشمندان صنعت دفاعی جمهوری اسلامی ایران در دنیا سرآمد است و این یعنی باور و اعتقاد جوانانی که متعهدانه و مجاهدانه در دفاع از کیان سرزمین خود پای آرمان‌ها و ارزش‌های میهن خود ایستاده‌اند و به این افتخارها نائل آمدند.

آشتیانی با بیان اینکه طبق آمار رسمی بیش از ۱۵۰ هزار نفر دکترای تخصصی و چند ۱۰ هزار نخبه در کشور فعال هستند، اظهار داشت: با نگاه تحولی به سیاست‌گذاری‌های جذب نخبگان در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، این وزارتخانه با افتخار رتبه نخست و اول جذب و به کارگیری نخبگان در کشور را دارد.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های بزرگ علمی و تحقیقاتی وزارت دفاع برای امنیت و آسایش مردم به کار گرفته شده است، تصریح کرد: امروز وزارت دفاع آماده است پیشرفت‌های دانشی خود در زمینه‌های دفاعی را در اختیار سایر دستگاه‌ها و نهادها قرار دهد تا نمودار توسعه درسایر چشم‌اندازهای جمهوری اسلامی متناسب با رشد دفاعی، توسعه یابد. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز