خبرگزاری کار ایران

وزیر دفاع در اختتامیه نهمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ونزوئلا:

تهران و کاراکاس دارای مواضع مشترک منطقه‌ای و بین‌المللی هستند

تهران و کاراکاس دارای مواضع مشترک منطقه‌ای و بین‌المللی هستند
کد خبر : ۱۲۹۸۴۲۸

رئیس کمیسیون همکاری‌های اقتصادی ایران و ونزوئلا گفت: ایران و ونزوئلا دو کشور مستقل و دارای مواضع نزدیک و مشترک در موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی هستند.

به گزارش ایلنا، مراسم امضای سند همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و ونزوئلا در حوزه‌های صنعت، معدن، انرژی، پتروشیمی، تجارت، کشاورزی، علوم و فناوری و .... با حضور امیر آشتیانی وزیر دفاع ایران و رئیس کمیسیون همکاری‌های اقتصادی ایران و ونزوئلا، معاون رئیس‌جمهور و سه وزیر انرژی، حمل و نقل و کشاورزی ونزوئلا و روسای کمیته‌های اقتصادی دو کشور برگزار شد. 

 آشتیانی، رئیس کمیسیون همکاری‌های اقتصادی ایران و ونزوئلا گفت: بسیار خوشحالیم که نهمین اجلاس کمیسیون مشترک عالی همکاری های اقتصادی جمهوری  اسلامی ایران و جمهوری بولیواری ونزوئلا با تلاش و زحمات شبانه روزی همکاران ایرانی و ونزوئلایی ظرف سه روز گذشته، با موفقیت برگزار گردید. 

وی افزود: اعتقاد راسخ داریم که برگزاری موفقیت‌آمیز این کمیسیون، آغاز و نقطه عطفی در روابط و مناسبات کلان و راهبردی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بولیواری ونزوئلا تحت راهبری عالیجنابان دکتر سید ابراهیم رئیسی و نیکلاس مادورو روسای محترم جمهور دو کشور خواهد بود.

آشتیانی با بیان اینکه ایران و ونزوئلا دو کشور مستقل و دارای مواضع نزدیک و مشترک در موضوعات منطقه ای و بین المللی هستند، اظهار داشت: در طول برگزاری این نوبت از کمیسیون، علاوه بر پیشبرد متوازن همکاری های دو جانبه، به توافقات و تفاهمات جدید و قابل اتکایی در حوزه‌های اقتصادی، علمی، فناورانه، صنعتی، کشاورزی، انرژی فرهنگی و سایر ابعاد همکاری دست یافتیم. 

وی خاطرنشان کرد: معتقدیم نتایج و توافقات این کمیسیون و اجرای آن، که حاصل جلسات تخصصی متعدد میان طرفین بوده است، فصل جدیدی را در همکاری های کلان اقتصادی دو کشور فراهم نموده و فرصت جدید برای گسترش این همکاری ها در بخش های دولتی و خصوصی به وجود خواهد آورد. 

رئیس کمیسیون همکاری‌های اقتصادی ایران و ونزوئلا گفت: بنده و جناب آقای رامون بلاسکز، به عنوان مسئولین کمیسیون مشترک عالی همکاری‌های دو کشور، تمام تلاش و اهتمام خود را همچون گذشته و با قوت بیشتر به کار خواهیم بست تا مبادلات و تعاملات تجاری طرفین روند رو به رشد خود را با سرعت بیشتری طی نماید. 

آشتیانی خاطر نشان ساخت: ماموریت اصلی این کمیسیون ، کمک به تجار، بازرگانان، صنعت گران و سرمایه گذاران دو کشور جهت افزایش و ارتقاء ، سطح مبادلات اقتصادی، تجاری و بازرگانی است.

درخاتمه از مقامات محترم عالی رتبه و مسئولین بخش های مختلف دولتی و خصوصی کشور دوست و برادر جمهوری بولیواری ونزوئلا و همین طور از همکاران خودم در بخش های مختلف به منظور تلاش‌های شبانه روزی جهت برگزاری موفقیت آمیز این کمیسیون و تهیه و تدوین اسناد متعدد قدردانی می نمایم.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز