خبرگزاری کار ایران

وکیل ملکی دراترس بزرگترین موسسه حقوقی ایران

وکیل ملکی دراترس بزرگترین موسسه حقوقی ایران
کد خبر : ۱۴۴۳۰۶۶

در ابتدا شاید سوالی که ذهن برخی را به خود مشغول کرده است این باشد که وکیل ملکی متخصص کیست و یا دارای چه اوصافی میباشد؟

همانطور که بسیاری از شما میدانید وکیل به شخصی گفته میشود که دارای مجوز یا پروانه وکالت از کانون وکلای دادگستری و یا قوه قضائیه باشد.

چنین افرادی میتوانند در دعاوی حقوقی و کیفری اعلام وکالت کرده به نمایندگی از موکلین خود در دادگاه حضور یابند مگر در مواردی که قانونگذار یا قاضی پرونده حضور خود شخص را لازم بداند.

به دلیل گستردگی و بالا رفتن عمق مطالب در رشته ها و زمینه های مختلفی حقوقی امروزه دیگر کمتر وکیلی دیده میشود در که همه زمینه به فعالیت بپردازد و تعداد کثیری از وکلا با کسب دانش و تجربه کافی در یک زمینه به خصوص فعالیت میکنند.

دعاوی و معاملات املاک در سراسر کشور به خصوص در شهر تهران سبب شده است که یکی از بازارهای داغ برای وکلا زمینه املاک باشد.

اما باید توجه داشت که هر وکیلی به صرف انتخاب حوزه املاک توانایی کار در آن زمینه را نخواهد داشت بلکه باید همانطور که گفتیم دارای اوصاف و ویژگی هایی باشد که در ادامه این مطلب به صورت مفصل به بیان این قبیل ویژگی ها خواهیم پرداخت.

نقش و مسئولیت وکیل های ملکی

وکلای ملکی میتواننند با توجه به نیاز موکلین خود در زمینه ها و نقش های مختلف به آنها خدمات حقوقی برسانند. در دعاوی حقوقی مربوط به حوزه املاک یکی از زمینه هایی هست که شما میتوانید از وکیل استفاده کنید.

در این دسته از مسائل نقشی که وکیل ایفا میکند جایگزین موکلین خود شدن است. به این معنی که به نمایندگی از موکل خود در دادگاه حضور پیدا کرده و به صورت شفاهی و کتبی که در برگه لایحه میباشد از حقوق و منافع او دفاعیات لازم را انجام میدهد.

در مواردی ممکن است که افراد با توجه به شرایط ویژه ایی که دارند نتوانند یا نخواهند که در دعاوی خود از وکیل استفاده کنند. اما بهتر است بدانید که به دلیل پیچیدگی این دسته از دعاوی حتی در صورت عدم استفاده از وکیل از راهنمایی های وی به صورت مشاوره حقوقی استفاده کرده با برای پیش برد اهداف و همچنین احقاق حقوق تضییع شده خود موفق عمل کنید.

با پیشرفت و توسعه کشور و حرکت در مسیر جهانی شدن ، در ایرا ن نیز نقش موسسات حقوقی بزرگ ، پررنگ تر می گردد .زمینه دیگری که استفاده از وکیل اهمیت زیادی پیدا میکند در معاملات مربوط به املاک و مستغلات است.

با توجه به بالا رفتن قیمت املاک در سراسر کشور ایران و به خصوص در شهر تهران این دسته از معاملات همواره با ریسک زیادی برای طرفین آن همراه است. برای مدیریت این دسته از ریسک ها لازم است قراردادی که میخواهد به امضای طرفین برسد از جنبه های مختلف حقوقی و قانونی مرود بررسی قرار بگیرد تا میزان این خطرات به حداقل کاهش یابد به خاطر اهمیت معاملات املاک هست که توصیه بر ثبت رسمی املاک و اراضی شده است.

وکیل در اترس بهترین موسسه حقوقی تهران

اولین نکته ای که باید پیش از مراجعه به وکیل و یا موسسه حقوقی بدان توجه کرد، مشخص نمودن مسئله مورد نظر است. با مشخص کردن مسائل و مشکلات خود به صورت دقیق بسیاری از راههای اشتباه برای شما مسدود خواهد شد. امروزه شمار زیادی از وکلا هستند که میتوانید با مراجعه به آنها گره از مشکلات خود بگشایید اما وکیلی که به آن مراجعه میکنید باید دارای تخصص در زمینه مسئله پیش آمده برای شما باشد.

پس نکته دیگری که باید منظور نظر قرار گیرد تخصص وکیل میباشد. حال میان تمام وکلای متخصص باید وکیلی را برای حل مسئله خود انتخاب نمایید که دارای تجربه کافی در حوزه فعالیت خود باشد. پس با تجمیع مواردی که گفته شد داشتن تخصص و تجربه میتواند وجه ممیزه یک وکیل باشد.

البته در این میان نباید از قیمت ارائه خدمات حقوقی غافل شد زیرا در طول زمان و در طی مسیر قضایی یا قراردادی ممکن است مبلغ حق الوکاله یا هزینه های مشاوره حقوقی، معضلی به معضلات شخص بیفزاید. به همین علت پیشنهاد میشود تا حد امکان خدمات حقوقی خود را از موسسات حقوقی مجاز دریافت نماید زیرا این مجموعه ها با توجه به حجم کار در گردش و ارائه خدمات به تعداد بالا مبلغ معقول تری را نسبت به دفاتر حقوقی دریافت میکنند.

موسسه حقوقی اترس که بزرگترین موسسه حقوقی ایران محسوب می شود ، دارای دپارتمان تخصصی املاک می باشد.

موسسات حقوقی بزرگ ، می توانند وکلای متخصص ملکی را جذب کنند و آموزش های لازم را به ایشان دهند بنابراین یکی از پیدا کردن کم ریسک به وکیل ملکی ، مراجعه به معتبرترین موسسات حقوقی شهرهای بزرگ مانند تهران است.

وکیل ملکی دراترس بزرگترین موسسه حقوقی ایران

اهمیت تخصص وکلا در دعاوی املاک مسکونی، تجاری و اداری

از ابتدای این متن بارها به مسئله متخصص بودن وکیل ملکی اشاره شد اما در این مطلب میخواهیم به مواردی که یک وکیل ملکی باید بداند اشاره کنیم. دانستن قوانین و مقررت مدنی در موضوعات اموال و قراردادها اولین ابزاری هست که برای تقویت قوه استدلال و همچنین مستند بودن سخنان یک وکیل ملکی میتواند موثر باشد.

علم به قوانین ثبتی و قوانین خاص در حوزه املاک مانند قوانین موجر و مستاجر که مصوب سالهای 56 و 76 است نیز مواردی هستند که باید بدان توجه نمود. مازاد بر این موارد نامبرده در دعاوی ملکی موردی که میتواند حتی تعیین کننده نتیجه رای دادگاه ها باشد مسئله علم به رویه قضایی است.

برای مثال رویه یک دادگاه این است که سند عادی برای املاک را تنها در شرایط خاصی به عنوان دلیل قبول کرده و به نفع آن رای صادر میکند. این نکته حتی میتواند بسیار مهم تر از دانستن قوانین و مقررات باشد زیرا در دعاوی قضایی این رای دادگاه است که در نتیجه آن افراد به حقوق واقعی خود خواهند رسید. پس با این تفاسیر دانستن قوانین و مقررات حوزه املاک در کنار علم به رویه قضایی متخصص بودن یک وکیل ملکی را تشکلیل میدهد.

مزایای استفاده از وکیل در معاملات ملکی

به طور کلی مزایای استفاده از وکیل میتواند از دو جنبه مالی و غیر مالی مورد بررسی قرار گیرد. پیگیری موارد قضایی نیاز به پیگیری های مرتب مانند حضور در جلسات رسیدگی، جلسات کارشناسی و پیگیری های اداری دارد که لازمه آنها رفت و آمد به دادگاه مربوطه میباشد که همین عبور و مرور زندگی روزمره افراد را مختل میکند و زمان زیادی را از آنها خواهد گرفت.

همچنین نداشتن تخصص لازم سبب طولانی شدن و هزینه بر شدن این مسیر قضایی میشود. علاوه بر این موارد مشهود مواردی نیز مانند بالا رفتن حجم نگرانی و اضطراب و در برخی موارد استفاده نکردن از راه های میانبر هزینه های جدیدی مازاد بر هزینه های مالی و غیر مالی می افزاید. با استفاده از راهنمایی ها و مشورت های وکلای متبحر میتواند در برای صرفه جویی در زمان و هزینه ها اقدام نمایید.

سخن آخر

در مطالبی که به آنها اشاره شد دریافتیم که اولین اقدام در مواجه شدن با مسائل حقوقی شناخت آنهاست و سپس برای تجزیه و تحلیل و همچنین حل آن مراجعه به وکیلی که متخصص در زمینه آن مسئله باشد است. شما به راحتی میتوانید با توجه به موارد اشاره شده وکیل مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز