خبرگزاری کار ایران

انتخاب اول متخصین برای کار کردن، کجاست؟

انتخاب اول متخصین برای کار کردن، کجاست؟
کد خبر : ۱۴۲۸۷۸۳

ایران تلنت اخیرا گزارش «جذاب ترین کارفرمایان ایران» را منتشر کرده و در آن به معرفی شرکت‌هایی که متخصصین مشاغل مختلف دوست دارند در آنجا کار کنند را معرفی کرده است. ایران تلنت در بخشی از این گزارش به روال سه سال گذشته، یک نظرسنجی سراسری برگزار کرده و از شاغلین در حوزه های کاری مختلف پرسیده است که دوست دارند برای کدام شرکت ها کار کنند و رویای کار کردن برای کدام شرکت ها را دارند؟

 

رویای کارجویان برای کار کردن

در نظر سنجی امسال ایران تلنت 10657 نفــر مشارکت داشته‌اند که در ادامه با هم می‌بینیم انتخاب اول متخصصان ایران در زمینه‌های مختلف برای کار کردن کجاست. گروه مپنا انتخاب اول متخصصان ایران برای کار کردن است و بیش از هر شرکتی دوست دارند برای این مجموعه کار کنند. شرکت دیجی کالا دومین شرکتی است که بسیاری از افراد در گروه‌های شغلی مختلف دوست دارند تجربه کار کردن را با این شرکت داشته باشند.

شرکت بعدی که مورد توجه کارجویان قرار گرفته، ایران خودرو است. این شرکت نیز همواره مورد توجه بسیاری از افراد برای کار کردن قرار داشته است گزارش ایران تلنت نیز نشان میدهد علی رغم تمام حواشی که این شرکت در این سال ها داشته اما هنوز یکی از گزینه های اصلی افراد برای کار کردن است.

در رتبه بندی سالانه ایران تلنت شرکت ایرانسل در جایگاه چهارم قرار گرفته و گروه اسنپ نیز مقام پنجم را کسب کرده است. شرکت های نستله ایران، همراه اول، جی تی آی، داروسازی دکتر عبیدی، سفرهای علی بابا، کیسون، یونیلیور، آریوژن فارمد، کاله و کافه بازار نیز دیگر شرکت‌هایی هستند که بسیاری از افراد دوست دارند کار کردن در انها را تجربه کنند.

انتخاب اول متخصین برای کار کردن، کجاست؟

رویای برنامه‌نویسان برای کار کردن

محیط کار ایده‌آل از منظر مشاغل و تخصص‌های مختلف متفاوت است. به عنوان مثال اولویت‌های کاری برنامه‌نویسان و خواسته‌های‌شان از محیط کار با اولویت‌های کاری مشاغلی چون منابع انسانی کاملا متفاوت است.

 ایران تلنت در گزارش خود به تفکیک مشاغل محیط‌های کاری ایده‌آل را معرفی کرده است که در ادامه به چند نمونه از آنها می‌پردازیم. طبق نتایج به دست آمده نظرسنجی ایران‌تلنت، برنامه‌نویسان شرکت‌های «اسنپ»، «دیجی‌کالا» و «ایرانسل» را به عنوان انتخاب اول برای کار، اعلام کرده‌اند.

رویای حسابداران برای کار کردن

گروه مپنا توانسته نظر حسابداران و فعالین حوزه مالی را به خود جلب کند چون حسابداران این شرکت را به عنوان گزینه اول و ایده‌آل خود برای کار کردن معرفی کرده‌‌اند. شرکت‌های ایران‌خودرو، ایرانسل، نستله و داروسازی دکتر عبیدی نیز در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

رویای متخصصان منابع انسانی برای کار کردن

شاید برای‌تان جالب باشد که متخصصین منابع انسانی که خودشان در کار جذب و استخدام هستند، ترجیح می‌دهند در کدام شرکت‌ها کار کنند. گروه مپنا انتخاب اول فعالین حوزه منابع انسانی برای کار کردن است. شرکت ایران‌‌خودرو انتخاب دوم این دسته از افراد است و دیجی‌کالا نیز گزینه سوم آنها برای کار کردن است.

مهمترین فاکتورهای محیط کاری ایده‌آل از دید متخصصان

ایران تلنت در بخش دیگری از گزارش خود مهمترین فاکتورهای محیط کاری ایده‌آل‌شان را معرفی کرده است. طبق انتظار اولین عامل مهم برای تمام متخصصان «میزان حقوق دریافتی» است. دومین ویژگی از دید این افراد «فرصت ارتقا و مسیر شغلی مشخص» است؛ سومین فاکتور مهم نیز «داشتن فرصت یادگیری و توسعه فردی» عنوان شده است. در ادامه تمام فاکتورهای مهم محیط کاری ایده‌آل از منظر افراد مختلف بررسی شده است:

  1. میزان حقوق دریافتی: %17
  2. فرصت ارتقا و مسیر شغلی مشخص: %11
  3. داشتن فرصت یادگیری و توسعه فردی در شرکت: %11
  4. داشتن امنیت شغلی: %10
  5. مزایایی که علاوه بر حقوق به کارمندان تعلق می‌گیرد: %8
  6. وجود تعادل بین کار و زندگی شخصی: %7
  7. داشتن رابطه خوب با مدیر حمایتگر و مربی: %6
  8. محیط کار شاد و جوان و پرانرژی: %5
  9. به روز بودن شرکت در استفاده از دانش و تکنولوژی: %4
  10. ساعت کاری منعطف: %4
  11. جذابیت محصولات و خدمات شرکت: %4
  12. حمایت شرکت از ایده‌های نو و خلاقانه: %3
  13. تقدیر و قدردانی از عملکرد خوب: %3
  14. داشتن رابطه خوب و موثر با همکاران: %3

 

برای مطالعه کامل گزارش جذاب ترین کارفرمایان ایران می‌توانید به بخش بلاگ سایت ایران تلنت مراجعه کنید.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز