خبرگزاری کار ایران

سرای رها شده لوازم خانگی با اجناس معیوب/هیچ کس پاسخگو نیست

سرای رها شده لوازم خانگی با اجناس معیوب/هیچ کس پاسخگو نیست
کد خبر : ۱۵۳۷۶۲۷

کالاها در سرای ایرانی نه برند خوبی دارند و نه تنوع قابل قبولی، از طرفی برخلاف بسیاری از فروشگاه‌های زنجیره‌ای و حتی بسیاری از مغازه‌های خرده فروشی لوازم خانگی، سراهای‌ایرانی کیفیت قابل قبولی در کالاها ارائه نمی‌کنند.

ایلنا: سرای‌ایرانی که ۹ سال قبل با هدف کاهش واسطه‌ها، حمایت از تولید داخلی، تسهیل درخرید، مدیریت قیمت و تامین لوازم خانگی ضروری مردم آغاز به کار کرد، نه پاسخگوی مشتریان است و نه خریداران. در پی وصول گله مندی‌های متعدد از نحوه عملکرد سرای‌ایرانی لوازم خانگی، بررسی خبرگزاری ‌ایلنا از‌این مجموعه با هدف حمایت ازحقوق مصرف کنندگان آغاز شد.

هر چند ‌این مجموعه معتقد است که در قالب فروشگاه‌های زنجیره‌ای به صورت نقدی یا اقساط و با قیمت مناسب اجناس کیفی در اختیار مردم قرار می‌دهد اما واقعیت چیز دیگری است.

برخی مراجعان به سایت ‌این مجموعه می‌گویند نه تنها هیچ نظری زیر کالاهای به نمایش گذاشته وجود ندارد بلکه پشتیبانی آنلاین سایت نیز پاسخگو نیست و بیشتر به نظر می‌رسد نظرات مردمی غیرقابل رویت توسط عموم مردم است و نظرات مردم اهمیتی ندارد.

تا جایی که مردم در فضاها و سایت‌های دیگر به شدت خرید از‌ این مجموعه را برای یکدیگر منع می‌کنند و از کیفیت پایین کالاها و عدم پاسخگویی گله‌مندند. در واقع در گام نخست ‌این معضل وجود دارد که هیچ کس از کارایی و کیفیت یک کالای به خصوص مطمئن نمی‌شود و نمی‌داند که اصطلاح کلی با کیفیتی که در توصیف تمامی ‌کالاهای سایت دیده می‌شود تا چه درجه درست است.

کالاها نه برند خوبی دارند و نه تنوع قابل قبولی، از طرفی برخلاف بسیاری از فروشگاه‌های زنجیره‌ای و حتی بسیاری از مغازه‌های خرده فروشی لوازم خانگی، سراهای‌ایرانی کیفیت قابل قبولی در کالاها ارائه نمی‌کنند.

مشتریان از دریافت کالاهای معیوب و حتی کالاهایی که به نظر می‌رسد اجناس بر زمین مانده و خراب شرکت‌ها است ابراز نارضایتی می‌کنند و معتقدند لوازم خانگی و مبلمان و حتی لوازم برقی را نباید از‌ این مجموعه خریداری کرد.اجناس شکسته و معیوب بعد از فروش پس گرفته نمی‌شود و هیچ کس پاسخگوی مشتری که گمان کرده با او با صداقت رفتار شده، نیست.

در عین حال برندها نیز در ویترین ‌این مجموعه تنوع ندارد و شرکت‌هایی اجناس خود را در سرای‌ایرانی به فروش می‌رسانند که از نظر عموم مردم نه شناخته شده هستند و نه امتحان پس داده.نه تنها از بین برندهای ایرانی بلکه از بین برندهای خارجی نیز چیز دندان‌گیری نمی‌توان در لیست کالاها مشاهده کرد. بر خلاف برخی فروشگاه‌ها، سرای ایرانی با تبلیغ منفی دهان به دهان خود مراجعان روز به روز با ریزش مشتری مواجه می‌شود.

با وجود‌ اینکه در بازار رقابت بی‌امانی برای ارائه محصول کیفی و جلب اعتماد مردم در جریان است، به نظر می‌رسد سرای‌ایرانی لوازم خانگی بیشتر به حال خود رها شده و چندان رغبتی به فروش هم ندارد. چرا که نسبت به تقاضاهای مشتری بی‌توجه است.

کدام فروشگاه زنجیره‌ای؟ کدام قیمت پایین؟ در عین حال سرای‌ایرانی لوازم خانگی هنوز فرم فروشگاه‌های زنجیره‌ای را به خود نگرفته و همه جا دایر نشده است.‌این موضوع موجب می‌شود که خرید از فروشگاه سرکوچه بیشتر از چنین مجموعه‌هایی به لحاظ هزینه حمل و نقل و خدمات پس از فروش به صرفه باشد.

در عین حال سرای‌ایرانی امتیاز خود را فروش اقساطی کالاها عنوان می‌کند در حالی که ‌این موضوع در تمامی ‌فروشگاه‌های لوازم خانگی رواج دارد. فروش اقساطی با افزایش قیمت کالا موضوعی است که به عقیده مراجعان به ‌این مجموعه مشاهده می‌شود و هیچ تفاوتی با سایر فروشگاه‌ها ندارد.

از طرفی قیمت‌ها نیز در تناسب با کیفیت کالاها نیست. با وجود‌ اینکه رسالت سرای‌ایرانی کاهش دست واسطه‌ها بوده است اما به اعتقاد یکی از شهروندان خریدن جنس خارجی با چند دست واسطه بیشتر از خرید اجناس بی‌کیفیت می‌ارزد.

در عین حال سرای‌ایرانی نتوانسته در معرفی و تبلیغ خود و برندهای تولیدی‌ایرانی نیز حرکت قابل توجهی داشته باشد. در نهایت‌این سوال به وجود می‌آید که وقتی در‌این چرخه مشتری و کالا جایگاه خود را ندارد فلسفه وجودی چنین مجموعه‌هایی چیست؟

در ادامه نظرات برخی از مشتریان سرای ایرانی را می‌خوانید؛

سرای رها شده لوازم خانگی با اجناس معیوب/هیچ کس پاسخگو نیست

سرای رها شده لوازم خانگی با اجناس معیوب/هیچ کس پاسخگو نیست

سرای رها شده لوازم خانگی با اجناس معیوب/هیچ کس پاسخگو نیست

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز