خبرگزاری کار ایران

نی حصیر صندلی طبیعی است یا مصنوعی

نی حصیر صندلی طبیعی است یا مصنوعی
کد خبر : ۱۳۳۴۰۶۱

یک پاسیو زیبا و راحت مکانی بی نظیر برای تفریح و سرگرمی است، به خصوص اگر این فضا به واسطه یک دست مبلمان حصیری تزیین شده باشد. یک میز و صندلی باغی نیز می تواند از حصیر ساخته شده باشد. انتخاب مبلمان حصیری، انتخابی هوشمندانه به شمار می‌ آید چراکه امکان هماهنگ کردن این مدل از میز و صندلی ها با سایر دکوراسیون ها وجود دارند. سوال بسیار مهمی که در رابطه با مبلمان های حصیری مطرح می ‌شود این است که نی حصیر صندلی طبیعی است یا مصنوعی؟ به طور کلی می توان گفت این مبلمان ها در دو نوع طبیعی و مصنوعی تولید می شوند که هر یک از آن ها دارای ویژگی های مخصوص به خود هستند. 

انواع مبلمان حصیری

مبلمان های حصیری دارای دو نوع طبیعی و مصنوعی هستند. برای ساخت انواع مبلمان حصیری از نوع بافندگی استفاده می ‌شود، اما محصول نهایی تفاوت های بسیار زیادی با هم دارند به طوری که افراد برای تهیه مبلمان حصیری توجه زیادی به طبیعی یا مصنوعی بودن نی استفاده شده در آن می کنند. 

نی حصیر صندلی طبیعی است یا مصنوعی

مبلمان حصیری ساخته شده از نی طبیعی

شایان ذکر است حصیر طبیعی معمولاً از چوب خیزران و چوب بید، رافیا و علف دریایی تهیه می شود. در زمان های گذشته معمولاً حصیر ها را از رشته های گیاهی موجود در نی می ساختند. یکی از بهترین و محبوب ترین چوب ها برای ساخت حصیر چوب خیزران و ساقه یا تنه درخت نخل است. لازم به ذکر است که درخت خیزران می تواند حدود ۱۸۳ متر رشد کند و همچنین لایه بیرونی این درخت، نیشکر نام دارد که پوست داخلی آن نی است.

ذکر این نکته اهمیت زیادی دارد که یک مبلمان حصیری معمولاً از انواع مختلفی از مواد و چوب تولید می شود. مبلمان ساخته شده از حصیر طبیعی حسی بسیار خوب را به مصرف کننده القا می کند. به همین دلیل سال ‌ها از مبلمان حصیری استفاده می شود البته میز و صندلی آلومینیومی نیز طول عمر بالایی دارند. معمولاً مبلمان حصیری که از نی طبیعی ساخته می شوند دارای خاصیت ارتجاعی مناسبی به دلیل بافت طبیعی هستند.

بافت طبیعی صندلی ها بسیار شبیه به چوب طبیعی بوده و پس از سمباده زدن و درزگیری می توان در یک رنگ یا رنگ های گوناگون آن ها را رنگ آمیزی کرد. از این گونه مبلمان ها می ‌توان به عنوان میز و صندلی ویلایی بهره برد. نکته مهم و حائز اهمیت در رابطه با صندلی های حصیر طبیعی این است که باید این محصولات را دور از نور مستقیم خورشید نگهداری کرد، همچنین برخی از شرکت ها برای مقاومت بیشتر در برابر شرایط آب و هوایی اقدام به روکش کردن و عایق کردن قطعات حصیر طبیعی می کنند.

برای نگهداری و حفظ حصیرهای طبیعی باید در وهله اول آن ها را از گرد و غبار پاک کنید و با استفاده از یک محلول رقیق شده صابون و روغن ‌های مخصوص نسبت به تمیز کردن آن ها اقدام فرمایید. این کار باعث می ‌شود تا درخشش مبلمان حصیری طبیعی افزایش یابد. علاوه بر این گونه از مبلمان ها، می توان از انواع میز و صندلی فلزی نیز استفاده کرد اما به هیچ عنوان جذابیت مبلمان حصیری با نی طبیعی را ندارند. 

مبلمان حصیری ساخته شده از نی مصنوعی

نوع دیگری از مبلمان های حصیری جدید موجود در بازار، به حصیر مصنوعی شهرت دارند. به طور کلی این نوع از میز و صندلی های باغی از رزین یا وینیل ساخته می شوند، این مواد در واقع نوعی پلاستیک هستند. یکی از مهم ترین مزایای مبلمان های حصیری وزن پایین آن ها است. شایان ذکر است برخی از شرکت ها از رزین های پیش رنگ شده به منظور ساخت این نوع از مبلمان ها استفاده می کنند.

این شرکت ها به جای رنگ کردن رزین ها پس از اتمام ساخت، هر نوار رزین را از قبل با رنگ ادغام می نمایند. این کار باعث می شود تا مقاومت محصول در برابر عوامل محیطی افزایش یابد. همچنین موجب می‌ شود تا کمرنگ شدن محصول بر اثر گذشت زمان کاهش یابد. از دیگر مزایای استفاده از مبلمان حصیری وجود طیف گسترده ای از رنگ ها است. به همین دلیل از این گونه مبلمان ها می توان در فضاهای مختلف و دکوراسیون های متفاوت استفاده کرد.

شایان ذکر است که نی حصیر صندلی مصنوعی، مقاومت بیشتری در برابر رطوبت و اشعه ماورای بنفش خورشید دارد. بسیاری از افراد این سوال را در رابطه با اینکه نی حصیر صندلی طبیعی است یا مصنوعی می پرسند. به همین منظور در قسمت های بالا در رابطه با مزایا و ویژگی های هر کدام از حصیر های طبیعی و مصنوعی مطالب حائز اهمیتی را بیان کردیم. 

کلام پایانی

تفاوت های زیادی در رابطه با نی حصیر طبیعی و مصنوعی صندلی وجود دارد. بنابراین در زمان خرید با توجه به ویژگی های هر کدام می توانید خرید مناسب تری داشته باشید. اکثر افراد در زمان خرید صندلی های حصیری این سوال را دارند که نی حصیر صندلی طبیعی است یا مصنوعی. به طور کلی میز و صندلی های حصیری در دو نوع طبیعی و مصنوعی تولید می شوند که در نوع طبیعی بیشتر از چوب خیزران استفاده می کنند. صندلی حصیری مصنوعی نیز مقاومت بسیار مناسبی در برابر نور مستقیم خورشید دارد.

باغ کالا یکی از تولید کننده های میز و صندلی و مبلمان فلزی، باغی و ویلایی است که بهترین محصولات را با قیمت مناسب به مشتریان خود عرضه می کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر از قیمت محصولات با شماره های 76204357-021 و 76204358-021 تماس بگیرید و یا به وب سایت رسمی باغ کالا به نشانی https://baghkala.com/ مراجعه نمایید.

 

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز