خبرگزاری کار ایران

میکروبلیدینگ ابرو یا تاتو ابرو؛ کدامیک بهتر است؟

میکروبلیدینگ ابرو یا تاتو ابرو؛ کدامیک بهتر است؟
کد خبر : ۱۱۰۶۷۱۸

اگر شما نیز جزو آن دسته خانم هایی هستید که ابروهایی کم پشت یا کوتاهی دارید، و تصمیم دارید این مساله را با روش های آرایش دائمی حل کنید، و مردد هستید که بین میکروبلیدینگ ابرو یا تاتو ابرو کدامیک را انتخاب کنید، این مطلب را از دست ندهید! چون تصمیم داریم علاوه بر بررسی مزایا و معایب این دو روش، به شما در انتخاب بهترین روش کمک کنیم؛ پس با ما همراه شوید.

 

معرفی میکروبلیدینگ ابرو و تاتو ابرو

میکروبلیدینگ ابرو یکی از انواع آرایش های دائمی ابروست. در این روش فضاهای خالی ابرو، توسط دستگاه میکروبلیدینگ با هاشورهای بسیار باریک و مشابه تار موی طبیعی، طراحی می شود. میکروبلیدینگ به دلیل ظرافت طراحی، جنس و نوع رنگ مورد استفاده، از نظر ظاهری بسیار شبیه ابروی طبیعی، و برای افرادی که ابروهای کم پشت یا کوتاه دارند، کاملا ایده آل است.

تاتو ابرو نیز یک روش آرایش دائمی ابروست. در این روش ابروهای طبیعی بطور کامل تراشیده می شود، قاب جدیدی متناسب با چهره طراحی می شود، و دورتادور قاب و فضای داخل قاب ابرو توسط ماژیک تاتو پر رنگ می شود. این روش برای افرادی مناسب است، که دچار ریز ابرو شده اند، یا ابروهای بسیار کم پشت و نازکی دارند.

بررسی تفاوت های تاتو ابرو و میکروبلیدینگ ابرو

تاتو ابرو در مقایسه با میکروبلیدینگ ابرو یک روش قدیمی است، در این روش با استفاده از سوزن و دستگاه مخصوص تاتو، جوهر به لایه های عمیق پوست و محل رویش فولیکول های مو، تزریق می شود، ولی در هاشور ابرو، تزریق روی لایه سطحی پوست انجام شده، و به عمق نفوذ نمی کند. در تاتو ابرو مانند تاتو رژ لب بافت داخلی پوست دچار آسیب می شود، و این آسیب باعث می شود که رنگدانه های طبیعی زیر پوست، رنگ پذیری خودشان را از دست بدهند. ولی در میکروبلیدینگ ابرو، پوست هیچ آسیبی نمی بیند و با توجه به سطحی بودن تزریق و استفاده از رنگ های کاملا طبیعی، بعد از گذشت چند ماه رنگ پوست به حالت اولیه برمی گردد. برای تاتو کردن ابرو از جوهر شیمیایی استفاده می شود که به شدت قوی و ماندگار است، و جز با روش های ریموو و لیزر پاک نمی شود. اما در میکروبلیدینگ از رنگ های طبیعی و سبک استفاده می شود، که بعد از مدتی خود بخود کم رنگ و محو می شود و هیچ اثری از آن باقی نمی ماند.

میکروبلیدینگ توسط دستگاهی کاملا استاندارد و دارای تاییدیه وزرات بهداشت، با رنگهای 100% طبیعی و سازگار با بدن و وسایل یکبار مصرف انجام می شود، و امکان انتقال بیماری یا آلودگی در آن بسیار کم است. ولی در تاتو ابرو اگر از سوزن و لوازم آلوده استفاده شود، علاوه بر بروز بیماری های پوستی، امکان انتقال انواع بیماری های خطرناکی همچون ایدز، زگیل و هپاتیت نیز وجود دارد.

میکروبلیدینگ ابرو یا تاتو ابرو؛ کدامیک بهتر است؟

 

بررسی تاثیر میکروبلیدینگ و تاتو ابرو در ریزش ابرو

میکروبلیدینگ توسط تزریق رنگ های معدنی و کاملا طبیعی به فولیکول موهای ابرو انجام می شود. این نوع تزریق، باعث تحریک پیاز موهای ابرو و رشد آن ها می شود، در نتیجه پس از گذشت مدت کوتاهی از میکروبلیدینگ، ابروها نه تنها ریزش نخواهند داشت، بلکه متراکم تر نیز خواهند شد، زیرا با تحریک ریشه مو، موهای ضعیف و نازک مجدد رویش پیدا می کنند. ولی در روش تاتو ابرو، با توجه به اینکه از همان ابتدا تمام موهای طبیعی ابرو بطور کامل تراشیده می شوند، و رنگ به لایه های عمیق پوست و محل رویش فولیکول های مو تزریق می شود، بعد از مدتی ریشه موها نه تنها سست می شود، بلکه موهای ظریف و نازک نیز دچار ریزش می شوند.

میکروبلیدینگ ابرو یا تاتو ابرو؛ کدامیک بهتر است؟

 

نحوه انجام میکروبلیدینگ ابرو

نحوه انجام میکروبلیدینگ ابرو به این شکل است که، ابتدا لایه سطحی پوست توسط سوزن دستگاه باز می شود، سپس رنگ به قسمتی از پوست که محل اتصال لایه سطحی و لایه رویش مو است، تزریق می شود. اگر تزریق در عمق بیشتری انجام شود، به علت آسیب دیدگی عروق خونی ریشه موها، رنگدانه ها شسته می شوند و ثبات نخواهند داشت، و اگر در لایه سطحی پوست انجام شود، به دلیل رویش مجدد سلول های سطحی پوست، رنگدانه ها در مدت زمان بسیار کوتاهی از بین خواهند رفت. بنابراین تزریق رنگدانه ها در محل صحیح تاثیر بسیار زیادی در کیفیت و ماندگاری میکروبلیدینگ دارد، و فقط افراد حرفه ای که شناخت صحیح و اصولی از لایه های مختلف پوست دارند، می توانند در اجرای درست آن موفق باشند.

ابزارها و مهارت های مورد نیاز برای میکروبلیدینگ ابرو

اصلی ترین ابزار میکروبلیدینگ ابرو، قلم میکروبلیدینگ است. این قلم دوکاره است، برای کشیدن ظریف ترین و باریک ترین تارهای مو طراحی شده است. قلم میکروبلیدینگ به شما این امکان را می دهد که هر دو سوزن میکروبلیدینگ و سوزن شدینگ را روی آن قرار دهید. ابزار مهم بعدی، سوزن سر کج میکروبلیدینگ است، به وسیله این سوزن خطوط بسیار باریکی روی سطح پوست ایجاد می شود و رنگ وارد پوست می شود. سایر ابزارهای هاشور ابرو عبارتند از رنگ مخصوص ابرو، کلاه و کاور مخصوص، ماسک صورت، داروی بی حسی، پنبه بهداشتی، سرم شستشو و تشتک رنگ. اگر به یادگیری این هنر و آموزش میکروبلیدینگ علاقه دارید، مرکز میکروبلیدینگ ابرو مهریماه یکی از بهترین آموزشگاه هایی شهر تهران است که می تواند از شما یک میکروبلیدینگ و فیبروز کار حرفه ای بسازد.

رنگ های مورد استفاده در میکروبلیدینگ ابرو

به طور کلی رنگ های مورد استفاده در میکروبلیدینگ ابرو کاملا طبیعی و بر پایه مواد معدنی هستند. رنگ های طبیعی، همان رنگ های به کار رفته در طبیعت و گیاهان هستند، و رنگ های معدنی از زنگ زدگی آهن، غبار سنگ های حاوی ذرات رنگی و باقی مانده اکسید طبیعی فلزات ساخته می شود. رنگ های میکروبلیدینگ حلال در آب، با دوام و ماندگار و بدون عوارض هستند. معمولا خیلی زود خشک می شوند، و بعد از فیکس شدن روی صورت ظاهری کاملا طبیعی و یکنواخت خواهند داشت. تنها نکته ای که در مورد این رنگ ها وجود دارد، ماندگاری نسبتا کمتر آن روی پوست افرادی است که مصرف کافئین و الکل بالا و پوستی چرب دارند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز