خبرگزاری کار ایران

توضیح وزیر آموزش و پرورش درباره هنرستان‌های شبانه‌روزی

توضیح وزیر آموزش و پرورش درباره هنرستان‌های شبانه‌روزی
کد خبر : ۱۴۹۱۳۹۹

وزیر آموزش و پرورش از اجرای یکی دیگر از بخش‌های سند تحول بنیادین خبر داد و گفت: در ادامه راه رئیس جمهور شهید ۹ خرداد ۱۴۰۳ آیین نامه تقویت و توسعه مهارت‌آموزی در هیئت دولت تصویب شد. این در حالیست که در دولت سیزدهم شاهد افزایش ۱۳ درصدی هنرجویان دوره دوم متوسطه فنی و حرفه‌ای و کاردانش و رشد ۴۰۰ درصدی ساخت هنرستان‌ها هستیم.

به گزارش ایلنا، توسعه مهارت آموزی و هنرستان‌ها یکی از مهترین مسائلی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال‌های اخیر بارها بر آن تاکید داشته‌اند. از طرفی در راهکار ۴-۵ - از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در باره مهارت آموزی آمده است «اولویت بخشی به تأمین و تخصیص منابع، تربیت نیروی انسانی کارآمد، تدوین برنامه برای رشد، توانمندسازی و مهارت آموزی، ادامه تحصیل و حمایت مادی و معنوی دانش آموزان مناطق محروم و مرزی».

در همین راستا وزیر آموزش و پرورش درباره اقدامات‌ دولت شهید جمهور در مورد مهارت آموزی و تقویت هنرستان‌ها در صفحه ویراستی‌اش نوشت: یکی از محورهای مهم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر تاکید فراوانی بر این موضوع داشته‌اند و در ادامه راه رئیس جمهور شهید ۹ خرداد ۱۴۰۳ آیین نامه تقویت و توسعه مهارت‌آموزی در هیئت دولت تصویب شد.

وی در ادامه آورده است: همچنین آمارها حاکی از افزایش ۱۳ درصدی هنرجویان دوره دوم متوسطه فنی و حرفه‌ای و کاردانش و رشد ۴۰۰ درصدی ساخت هنرستان‌ها در دولت است و با حمایت از فنی‌وحرفه‌ای وکاردانش و توسعه عدالت و نصیب برابر آموزشی، تعداد هنرجویان هنرستان‌های شبانه‌روزی در سه سال تحصیلی اخیر با روند افزایشی ۱۱درصدی روبرو بوده است.

به گفته وی، در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ در راستای گسترش آموزش‌های مهارتی متناسب با نیازهای بومی در مناطق محروم و مرزی کشور تعداد ۱۰۸ هزار و ۵۸۲ نفر در هنرستان‌های شبانه‌روزی تحت پوشش مهارت آموزی قرار دارند. همچنین در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ در راستای گسترش آموزش‌های مهارتی متناسب با نیازهای بومی در مناطق (روستایی و عشایری) تعداد ۱۱۵ هزار و ۴۷۰ روستایی و عشایری تحت پوشش مهارت آموزی قرار دارند که از این تعداد پنج هزار و ۲۰۳ نفر عشایر هستند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز