خبرگزاری کار ایران

آغاز مرحله دوم عملیات آزادسازی حریم رودخانه کن تهران

آغاز مرحله دوم عملیات آزادسازی حریم رودخانه کن تهران
کد خبر : ۱۵۰۸۵۴۰

فرماندار تهران از اجرای مرحله دوم عملیات آزادسازی حریم رودخانه کن، عمران و آبادانی روستای امامزاده داوود (ع) پایتخت خبر داد.

به گزارش ایلنا از فرمانداری تهران، احمد قیومی درباره اقدامات انجام شده پیرامون ساماندهی مسایل مربوط به سیل روستای امامزاده داوود(ع) بخش کن افزود: پس از پیگیری‌های مکرر و جلسات متعدد انجام شده با دادستانی تهران، بخشداری کن، اداره کل اوقاف و امورخیریه استان تهران، شرکت آب منطقه‌ای تهران، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان و سایر دستگاه‌های متولی، برابر دستور مقام قضایی مرحله دوم طرح آزادسازی حریم رودخانه امامزاده داوود (ع) با حضور عوامل انتظامی و شرکت آب منطقه‌ای تهران انجام شد.

وی ادامه داد: پس از سیل مردادماه سال ۱۴۰۱ روستای امامزاده داوود (ع) پیگیری‌های متعددی برای ساماندهی موضوع توسط فرمانداری تهران انجام شد و پس از تشکیل جلسات متعدد، بازدیدهای مکرر و بررسی‌های کارشناسی ابتدا عملیات اجرایی مربوط به رفع تصرف بستر و حریم کمی رودخانه وفق نظریه اعلامی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان به صورت مرحله‌ای انجام شده که مرحله اول طرح آزادسازی حریم رودخانه امامزاده داوود(ع) در سه روز کاری از ۱۷ تا ۱۹ دی سال گذشته با همکاری شرکت آب منطقه‌ای تهران اجرایی شده است.

قیومی افزود: پس از آن پیگیری‌های لازم درباره آزادسازی و رفع تصرفات مربوط به مابقی رودخانه در دستور کار قرار گرفت که سرانجام امروز مرحله دوم طرح آزادسازی حریم رودخانه امامزاده داوود(ع) نیز به مرحله اجرا رسید.

معاون استاندار تهران همچنین درباره پیگیری‌های فرمانداری برای تامین اعتبار به منظور اجرای طرح‌ها و پروژه‌های مربوط به کنترل و مهار سیلاب گفت: در بازدیدهای انجام شده با حضور معاون دادستان تهران، بخشدار کن و معاونان شرکت آب منطقه‌ای، اداره کل منابع طبیعی استان، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و بنیاد مسکن، تعداد ۱۲ سازه آبخیزداری در قالب سیل بند شامل هشت سازه سنگ گابیونی و چهار سازه سنگی ملاتی در مجموع یک هزار و ۷۰۰ مترمکعب با اعتبار ۶۵ میلیارد ریال در ارتفاعات حوزه آبریز کن و بالادست روستای امامزاده داوود(ع) به بهره‌برداری رسید. این طرح‌ها نقش مهمی در کنترل و مهار سیلاب در این حوزه آبریز خواهد داشت.

فرماندار تهران اظهار کرد: برای بازسازی کالبدی روستا نیز طرحی با رویکرد معماری ایرانی اسلامی و مطابق با توپوگرافی و ساختار زیست محیطی روستای امامزاده داوود (ع) تهیه و اعتبارات لازم برای پیاده‌سازی طرح یادشده نیز تامین شده که پس از اتمام کامل فرآیند آزادسازی حریم رودخانه امامزاده داوود(ع) در دستور کار قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز