خبرگزاری کار ایران

با هدف شرکت در نشست وزیران محیط‌زیست گروه ۷۷ و چین؛

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست راهی کوبا شد

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست راهی کوبا شد
کد خبر : ۱۳۷۳۶۰۴

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست برای شرکت در نشست وزیران محیط‌زیست، علوم و فناوری گروه ۷۷ و چین راهی کوبا شد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست، علی سلاجقه، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست در راس هیأتی برای شرکت در نشست وزیران محیط‌زیست، علوم و فناوری گروه ۷۷ و چین که از ۱۲ تا ۱۶ تیرماه سال جاری (۳ تا ۷ تا ژوئن ۲۰۲۳) در هاوانای کوبا برگزار می‌شود، عازم این کشور شد.

کشور کوبا به عنوان رئیس جدید گروه ۷۷ و چین، به طور رسمی از ایران برای شرکت در این نشست دعوت کرده بود.

نشست وزیران محیط‌زیست، علوم و فناوری گروه ۷۷ و چین برای پوشش دو حوزه موضوعی «محیط‌زیست و اقلیم: چالش‌های علوم و تکنولوژی» و «ارتباط زیستی، تنوع زیستی و مسئولیت مشترک»، هم‌راستا با شعار امسال کنوانسیون بین‌المللی محیط‌زیست و توسعه یعنی «توسعه پایدار، فراگیر و تاب‌آور؛ با علم و نوآوری برای محیط‌زیست» در نظر گرفته شده است.

هدف از برگزاری این نشست، ارتقای فضای تبادل نظر در خصوص بهره‌مندی از علوم، فناوری و نوآوری به عنوان محرک توسعه متوازن و تقابل با بحران‌های محیط‌زیستی، تقویت همبستگی، اتحاد، روحیه همکاری و تحقق طرح‌های کشورهای جنوب، پس از بهبود همه‌گیری بیماری COVID-۱۹ و تقویت گفت‌وگوها میان کشورهای عضو گروه ۷۷ ذیل موضوعات محیط‌زیستی است. 

گفتنی است، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست در راستای رویکرد دولت سیزدهم مبنی بر ضرورت ارتقای دیپلماسی محیط‌زیستی و بهره‌مندی از هر فرصت برای تقویت آن، در این نشست حضور خواهد یافت تا ضمن اعلام مواضع کشورمان و اقدامات صورت‌گرفته در حوزه محیط‌زیست و علوم و فناوری و پیگیری و احیای روابط دوجانبه با کشور میزبان و نیز سایر کشورها در حوزه محیط‌زیست، از اعضای این گروه برای شرکت در «کنفرانس بین‌المللی مقابله با طوفان‌های گرد و غبار» که قرار است در تاریخ ۱۸ و ۱۹ شهریورماه سال جاری در تهران برگزار شود، دعوت کند. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز