خبرگزاری کار ایران

فرمانده کل انتظامی کشور:

درآمد معاملات قاچاقچیان به یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار در سال ۲۰۲۲ رسید

درآمد معاملات قاچاقچیان به یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار در سال ۲۰۲۲ رسید
کد خبر : ۱۳۷۱۵۲۴

فرمانده کل نیروی انتظامی کشور گفت: افزایش قیمت تریاک باعث شد ورود به این جریان زیادتر شود. از سال ۲۰۲۱ ارزش معاملاتی و درآمدی قاچاقچیان تریاک از ۴۲۵ میلیون دلار به یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار در سال ۲۰۲۲ افزایش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار سرتیپ پاسدار «احمدرضا رادان» فرمانده کل انتظامی کشور در مراسم سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر، بیان کرد: حقیقت پیش رو این است که ما امروز با مواد مخدری روبه‌رو هستیم که اژدهای چند سر مافیا در وجود، ظهور، بروز و توزیع آن در دنیا نقش جدی دارد چراکه تجارت پر سودی است. پس تجارت مواد مخدر هنوز تجارتی پرسود و پرکار است. همچنان باید مقابله با جریان مافیایی که تمام جهان را درگیر خود کرده، ادامه پیدا کند.

فرمانده کل انتظامی کشور ادامه داد: افزایش کشت ۳۲ درصدی تریاک در افغانستان زنگ خطری ایجاد می کند که به ما می‌گوید مقابله با مواد مخدر باید جدی تر باشد و در نتیجه درگیری جهان و جوانان روبه افزایش می گذارد. اگر برای این امر برنامه یکسانی داده نشود، باید بپذیریم در آینده جوانان درگیر با مواد سنتی و صنعتی بیشتر می‌شود.

سردار رادان تاکید کرد: تولید تریاک از یک سو و افزایش تولید مواد صنعتی از سوی دیگر، زنگ خطر دیگری را به صدا در آورده که جهان هنوز درگیر مواد مخدر خواهد بود و معضلات ادامه دارد. افزایش قیمت تریاک باعث شد ورود به این جریان زیادتر شود. از سال ۲۰۲۱ ارزش معاملاتی و درآمدی مافیان تریاک از ۴۲۵ میلیون دلار به یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار در سال ۲۰۲۲ افزایش پیدا کرد.

فرمانده کل انتظامی کشور یادآوری کرد: ما افتخار داریم در عرصه مبارزه با مواد مخدر از پیشتاز ترین کشورهای جهان هستیم و برای نمونه فقط پلیس جمهوری اسلامی ایران در راه مبارزه با مواد مخدر ۴ هزار شهید تقدیم کرده است. این شهدا، شهدای امنیت جهانی هستند. یعنی ما برای امنیت جهان مبارزه می کنیم و شهید می دهیم و هنوز هم در این راه هستیم. بهترین پلیس های ما در سال گذشته‌ و امسال در همین راه شهید شدند.

او ادامه داد: تحریم های ظالمانه نیز در برخی موارد در موضوع مبارزه با مواد مخدر سایه افکنده اما به کسانی که در مسیر ما هستند اعلام می کنیم این یکی از تحریم های غیرهوشمندانه بوده است. تحریم در این عرصه فقط به ما ضرر نمی‌زند چراکه موضوع مواد مخدر جهانی است اگرچه در داخل هم مسئله ماست.

سردار رادان عنوان کرد: ما پیشرفت هایی کردیم که اگر تحریم نبودیم شاید امکانش به وجود نمی آمد. در کنار این امر پلیس همچنان عزم و  اراده دارد که به مبارزه با مواد مخدر ادامه دهد. تجربیات گران سنگی شامل حال پلیس شده که در ارتباط با کشورهای همسایه و سایر کشورها همچنان تجربیات خود را در اختیار آنها گذاشته ایم و دیگر کشورها می توانند از تجربیات سخت افزاری و نرم افزاری ما بهره مند شوند و تلاش می کنیم پیوستگی مبارزه با مواد مخدر را به صورت واقعی رقم بزنیم.

رادان در ادامه گفت: پلیس جمهوری اسلامی می تواند دستاورد و تجربیات خود را د مبارزه با مواد مخدر در اختیار همه جهان بگذارد. ضربه به بنیان مالی و اقتصادی قاچاقچیان یکی از مسیرهای مبارزه و انتخابی هوشمندانه بود.  تلاش کردیم در راه مبارزه با مواد مخدر مافیا را هدف قرار دهیم. دستگاه های اطلاعاتی‌ و ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهور در این مبارزه کمک زیادی کردند.با حضور مومنی پیشرفت های چشمگیری در مقابله پیشگیری و درمان صورت گرفته و پلیس نیز تلاش بسیاری کرده است.

او اظهار کرد: ما در امر مبارزه با مواد مخدر همچنان قاطع جدی و پویا هستیم. اقداماتی که در مرز انجام دادیم از بی نظیرترین اقداماتی است که می شد انجام داد. مانند انسداد مرزها. اقدامات فیزیکی و الکترونیکی زیادی در مرزها انجام دادیم تا مبارزه با مواد مخدر بهتر و  منطقی تر شود. شاید یکی از دلایل وجود راه های قاچاق در دریا دلیلش این است که مبارزه و توفیقات ما در مقابله با مواد مخدر در خشکی بیشتر بوده است.

فرمانده کل نیروی انتظامی کشور بیان کرد: توسعه استفاده از فناوری ها از اقداماتی است که در ۱۴۰۲ انجام می دهیم و به استفاده از فناوری های روز و استفاده از مراکز دانش بنیان به شدت معتقد هستیم. در روز جهانی مبارزه با مواد مخدر تعهد خود را نسبت به عزم جدی در مبارزه بی امان با ناامن کنندگان حرم و حریم و امنیت جهانی اعلام می کنیم و تجدید عهد می کنیم تا در امر مبارزه جدی پر صلابت و به روز باشیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز