خبرگزاری کار ایران

یک فعال کارگری:

دولت جلوی تورم را نگیرد حقوق‌ها به کار کارگران نمی‌آید

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۸۵۸۷

یک فعال کارگری گفت: سال ۱۴۰۲را طوری گذراندیم که هر روز قیمت‌ها بالا می‌رفت و افزایش دستمزد سال ۱۴۰۲ همان فروردین ماه در قیمت‌ها گُم شد و به هیچ وجه تورم را پوشش نداد.

غلامرضا رحمانی (دبیر خانه کارگر تاکستان) در پاسخ به این سوال که کارگران سال ۱۴۰۲را چگونه گذراندند، گفت: ۱۴۰۲برای کل مردم ایران مخصوصا کارگران سال سختی بود.

وی به نرخ بالای تورم اشاره کرد و گفت: رحمانی با تاکید بر اینکه ۱۴۰۲هم از نظر شرایط اقتصادی و هم اجتماعی سال سختی بود، گفت: در شش ماهه دوم سال بسیاری از کارگاه‌ها به دلیل ناکافی بودن دستمزد با مشکل کمبود نیروی کار مواجه شدند به همین دلیل هم برای کارگران و هم کارفرمایان سال به سختی گذشت.

این فعال کارگری بیان کرد: امیدواریم سال آینده با کنترل نرخ تورم کارگران وضعیت بهتری داشته باشند. اگر دولت نتواند جلوی تورم را بگیرد حقوق‌ها به کار کارگران نمی‌آید و آن‌ها ناچارا محل کار خودرا برای درآمد بهتر ترک کنند.

وی همچنین به لزوم حمایتِ دولت از کارفرمایان کارگاه‌های کوچک اشاره کرد و گفت: اگر از این کارفرمایان حمایتِ درستی نشود، هم به کارفرما و هم کارگر فشار وارد خواهد شد و احتمالا کارگر آنطور که باید نمی‌تواند از این افزایش حقوق بهره‌مند شود.

رحمانی با انتقاد از وضعیت معیشتی بازنشستگان نیز گفت: بسیاری از بازنشستگان تامین اجتماعی نیز مانند کارگران، حداقل بگیر هستند و از مشکلات معیشتی رنج می‌برند. بزرگترین مشکل بازنشستگان تامین نشدن معاش و بحث درمان است که هرساله منتظر اقدام دولت برای رفع آن‌ها هستند که از قرار معلوم عملیاتی نمی‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
نظرات خوانندگان
  • ناشناس

    تکلیف این حقوقهای بسیار کم ومخارج بسیار زیاد راچرا دولت رفع رجوع نمی کند نرخها وحشتناک است ودرامدها بسیار پایین

  • ناشناس

    با اگر و مگر کاری درست نمی شود ، آدرس غلط ندهيد ! به اگر چسبیده اید ، تاکنون کدام دولت توانسته تورم را مهار کند ؟ اگر تورم مهار شده بود ، اکنون گوشت کیلویی ۷۰۰ هزار تومان و مرغ کیلویی ۱۰۰ هزار تومان بود ؟

  • بازنشسته رزمنده و جانباز و اسیر جنگ

    مگر می‌شود تورم کاهشی و تک رقمی شود ، تورم چندین ساله بالای ۴۰ درصدی فاجعه بارتر از تورم در زمان محدود بالای ۱۰۰ درصدی است ، این تورم ها هر سال روی هم می‌آیند و کمر مردم را می‌شکنند، من ۷ سال قبل با حقوق بازنشستگی ۴ سکه میخریدم ولی امسال با ۵۰ روز ۱سکه

  • ناشناس

    دو میلیون نفر با جعل سند خانه 20متری برای خود اطراف شهر ها ساختن

  • حسن

    درسال ۱۴۰۳هنوزیک هفته ازسال نگذشته که قیمتهابه شدت درحال بالا رفتن است واین قطارترمزبریده دولت سیزدهم درحال سرعت گرفتن است ودیگرهیچکس جلودارش نیست خدایاخودت به داددل این ملت برس(آمین)

  • علی

    افزایش حقوق ۲۲درصد، تورم ۴۷درصد، به این میگن عدالت!!!

  • ناشناس

    برای من واقعا سواله..مثلا در تولید بستنی از سال 96 همه.مواد اولیه 15 برابر شده اما انرژی فقط 10 برابر شده.... بنزین فقط 3 برابر شده حقوق کارگر تا امسال حدود 8 برابر شده...قیمت بستنی هم 15 برابر شده ولی حقوق کارگر فقط 8 برابر..

  • ناشناس

    ادامه کامنت قبلی..
    کارخانه دارها میگن حقوق بره بالا قیمت محصول میره بالا مگه تا حالا که حقوق سرکوب شده قیمت را بالا نبردید قیمت بستنی برای مثال 15 برابر شده یعنی معادل دلار بالا رفته ولی حقوق کارگر فقط 8 برابر شده.. یعنی سود کارخانه بستنی بیشتر شده

  • David

    یک خودرو در مبدا ۲۰۰میلیون اضافه می شود تورم ایجاد نمی کند ،یک گونی برنج از ابتدای سال۴۰۰هزارتومان افزایش پیدا می کند وامثالهم هیچ تاثیری برتورم ندارد اما مزد یک کارگر اگر کفاف سفره اش را بدهد تورم ایجاد می کند؟!میدانید چرا ؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز