خبرگزاری کار ایران

رئیس جهاددانشگاهی فارس:

رویداد پزشکی بازساختی گامی در مسیر تحول در گردشگری سلامت است

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۹۰۴۲

رئیس جهاددانشگاهی فارس با اشاره به دستاوردهای این نهاد دانشگاهی در عرصه پژوهش‌های علمی کاربردی، برگزاری رویداد تخصصی پزشکی بازساختی پزشکی آینده را گامی برای تحول در گردشگری سلامت قلمداد کرد.

به گزارش ایلنا، امیرحسین استقلال امروز، 21 اردیبهشت در افتتاحیه رویداد تخصصی پزشکی بازساختی-پزشکی آینده که به همت جهاددانشگاهی فارس و با همراهی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و سازمان نظام پزشکی فارس برگزار شد، با اشاره به آیات متعددی از کلام‌الله، گفت: خداوند در پاداش کار نیک، وعده سلامتی کامل در بهشت جاودانه را داده و پزشکی بازساختی را نیز می‌توان گامی در مسیر تحقق این وعده الهی در جهان فانی دانست.

وی با یادآوری اینکه در بخشی از این آیات، خداوند تاکید می‌فرماید که در بهشت همه جایگاهی برابر دارند و خبری از کینه و دشمنی و عداوت و کشتن و اخراج نیست، نسبت به وضعیت کنونی مردم در غزه و فلسطین ابراز همدردی کرد.

استقلال در ادامه با بیان اینکه جهاددانشگاهی فارس یک واحد پژوهشی با سابقه درخشان در ارائه خدمات متنوع علمی و پژوهشی است، گفت: این نهاد دانشگاهی، به پشتوانه مراکز و موسساتی نظیر رویان، تحقیقات سرطان معتمد و پژوهشگاه فناوری‌های نوین علوم زیستی ابن سینا و دیگر مراکز تخصصی و فوق تخصصی، به دنبال برداشتن گام‌های بلندی در مسیر پزشکی بازساختی است.

وی گفت: جهاددانشگاهی فارس، دانش و بینش متراکم جهاددانشگاهی طی 44 سال گذشته را به خدمت گرفته و با استفاده از ظرفیت‌های کم نظیر پیشروترین شرکت‌ها و موسسات، از یکسال قبل به مبحث پزشکی بازساختی ورود داشته و امید است که بتوانیم خدمات مطلوبی را در ابعاد مختلف ارائه دهیم.

استقلال بیان کرد: این رویداد با توجه به ظرفیت‌های جهاددانشگاهی با همراهی و تعامل سازمان نظام پزشکی فارس و دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با توجه به اهمیت آینده پزشکی در ابعاد مختلف علمی، اقتصادی، اجتماعی و .... برنامه ریزی و اجرایی شده است.

رئیس جهاددانشگاهی فارس تاکید کرد که محقق شدن این رویداد علمی و تخصصی که برای نخستین بار به میزبانی شیراز به عنوان یکی از قطب‌های پزشکی کشور، برگزار می‌شود را می‌توان گامی مهم برای توسعه گردشگری سلامت قلمداد کرد.

استقلال ابراز امیدواری کرد که جهاددانشگاهی فارس با بهره‌گیری از تمام توان و ظرفیت علمی این نهاد در سطح کشور و با همراهی نهادها، سازمان‌ها، موسسات و متخصصان و اندیشمندان، گام‌های بلندی در عرصه توسعه پزشکی بازساختی در ابعاد پژوهشی و کاربردی بردارد.

رئیس جهاددانشگاهی فارس با اشاره به استقبال بسیار خوب از این رویداد تخصصی، همچنین وعده داد که در آینده نزدیک، یک دوره مهارت افزایی، ویژه علاقه‌مندان دارای تحصیلات مرتبط، در سطح بین‌المللی و با ارائه گواهینامه‌های معتبر، توسط این نهاد در شیراز برگزار شود.

دبیر اجرایی رویداد تخصصی پزشکی بازساختی پزشکی آینده، نیز این رویداد را فرصتی برای تبادل دانش و تجارب، بررسی آخرین یافته ها و هم اندیشی مطلوب پیرامون آن دانست.

احسان دوست، با اشاره به دشواریهای برگزاری یک رویداد تخصصی در سطح بین‌المللی، از دانشگاه علوم پزشکی شیراز و سازمان نظام پزشکی فارس به واسطه همکاری قدردانی و به تشریح روند برنامه‌ریزی و برگزاری این سمینار پرداخت.

وی با اشاره به اینکه براساس آمار و ارقام حدود 83.5 درصد از مرگ و میرها و بالغ بر 78.1 درصد از بار بیماری‌ها ناشی از ابتلا به بیماری‌های مزمن و غیرواگیر است، گفت: پزشکی بازساختی بر درمان این نوع از بیماری‌ها تمرکز دارد.

احسان دوست همچنین به بار اقتصادی و فشار اجتماعی ناشی از ابتلا به بیماری‌های مزمن غیرواگیر و اهمیت توجه جدی به راهکارهای علمی درمان این دسته از بیماریها اشاره و اضافه کرد: این فیلد از پزشکی، آینده‌ای بسیار درخشانی خواهد داشت.

دبیر اجرایی رویداد پزشکی بازساختی-پزشکی آینده و عضو جهاددانشگاهی فارس با بیان اینکه ایران در این زمینه پیشرفت چشمگیری داشته است، به بیان اهداف برگزاری این رویداد پرداخت.

در ادامه، دبیر علمی رویداد، نیز با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران، پیشرفت‌های قابل توجهی در زمینه پزشکی بازساختی داشته است، گفت: ما به لحاظ علمی پیشرفت داریم اما در کاربرد، دستاوردها و پیشرفتها ملموس نیست.

اسدی با یادآوری اینکه رویداد در حال برگزاری، با هدف ایجاد اتصال بین دو بخش، دستاورد و پیشرفتهای علمی و کاربرد دانش موجود برای خدمت رسانی به متقاضیان برنامه ریزی و اجرایی شده است، ابراز امیدواری کرد که نتایج این رویداد محقق شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز