خبرگزاری کار ایران

در فاز سوم و با هدف ارتقای سلامت شهروندان؛

۱۹۰ هکتار از محصولات کشاورزی آبیاری شده با فاضلاب در جنوب شرق شیراز امحا شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۲۹۵۵

به همت مرکز بهداشت شهدای والفجر شیراز و با مشارکت ادارات جهاد کشاورزی، شرکت آب و فاضلاب، اداره محیط زیست، یگان امداد فرماندهی انتظامی شهرستان شیراز و در اجرای احکام صادره از سوی مرجع قضایی دادستانی، فاز سوم طرح امحای محصولات کشاورزی آبیاری شده با آب‌های نامتعارف در جنوب شرق شیراز انجام شده است.

به گزارش ایلنا، رئیس مرکز بهداشت شهدای والفجر شیراز امروز، ۳۰ اردیبهشت‌ماه با اعلام این مطلب گفت: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های نظام سلامت تدوین و اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های مقابله با استفاده از فاضلاب خام در کشت محصولات کشاورزی است.

علیرضا شریعتی با تاکید بر اینکه سلامت و جان مردم با هیچ چیز قابل معامله نیست، افزود: آبیاری مزارع کشاورزی با فاضلاب خام و پساب تصفیه نشده ممنوع است و در صورت مشاهده، بر اساس ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی، از سوی مراجع قضایی با متخلفان برخورد و محصولات کشاورزی در صورت لزوم معدوم می‌شود.

وی با قدردانی از تمامی عوامل اجرایی در پیشبرد اهداف بهداشتی و ارتقای سلامت شهروندان از کشاورزان خواست تا به توصیه‌های کارشناسان ادارات جهاد کشاورزی و سایر ادارات مربوطه در زمینه اصلاح الگوی کشت و رعایت قوانین عمل کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز