خبرگزاری کار ایران

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان:

آمادگی ستاد مردمی اعتکاف استان زنجان برای برگزاری مراسم اعتکاف

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۵۵۴

ستاد مردمی اعتکاف زنجان آماده برگزاری مراسم اعتکاف برای بهره گیری از برکات ایام البیض در استان زنجان است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان، گفت: مردم زنجان در ماه رجب به استقبال اعتکاف رفته و آماده بهره گیری از برکات ایام البیض می‌شوند.

به گزارش خبرنگار «ایلنا» حجت الاسلام اذن اله خدایی، امروز دوشنبه(۸اردیبهشت) در جمع خبرنگاران، با اشاره به قرارگیری در آستانه ماه رجب، گفت: عبادت در روزهای ماه رجب دارای اجر و ثواب مضاعف تری است.

حجت الاسلام خدایی با اشاره به ولادت امام علی(ع)، امام محمد باقر(ع) و امام هادی(ع) در این ماه گفت: زمان آغاز ایام بیض را از ولادت امیرالمومنین تا وفات حضرت زینب کبری(س) را در بر می‌گیرد.

حجت الاسلام خدایی، د راین زمینه خاطر نشان شد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی متولی رواج دادن سنت حسنه اعتکاف در کشور شد.

همچنین وی ادامه داد: این مراسم با مشارکت مردمی برگزار می‌شود و هیچ هزینه‌ای به دولت تحمیل نمی‌شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان، مسوولیت این اداره کل را نظارت بر برنامه ریزی‌ها و هماهنگی‌ها و برگزاری شایسته این مراسم در استان عنوان کردو گفت: مسئولین ستاد مردمی اعتکاف استان دارای اقداماتی مطلوبی در این زمینه است..

در ادامه این نشست خبری، محمد خیبر شکن، سخنگوی ستاد اعتکاف شهرستان زنجان، نیز زمان ثبت نام علاقه مندان به اعتکاف را از ۱۱ تا ۲۰ اردیبهشت سال‌جاری عنوان کرد و خبر از هماهنگی ۱۴مسجد در شهرستان زنجان برای خلوت معتکفین برای عبادت داد.

خیبر شکن با بیان اینکه در استان زنجان شاهد استقبال مناسب معتکفین دراین زمینه هستیم، اظهار داشت: پیش بینی می‌شود امسال بالغ بر دو هزار نفر برای حضور در مراسم اعتکاف ثبت نام کنند.

وی یادآورشد: ۱۰ مسجد در شهر زنجان و چهار مسجد در روستا‌ها برای برگزاری این مراسم برای معتکفین در نظر گرفته شده است.

خیبرشکن در ادامه اظهار داشت: تجربه سال‌های قبل نشان می‌دهد که بیش از ۸۰ درصد معتکفین را بانوان در این استان تشکیل بدهند.

سخنگوی ستاد اعتکاف شهرستان زنجان، یادآورشد: بر همین اساس هشت مسجد در شهر زنجان و چهار مسجد در روستا‌ها برای اعتکاف بانوان در نظر گرفته شده است.

وی د راین زمینه با اشاره به استقبال مناسب معتکفین در استان زنجان، خاطر نشان شد: در ایام البیض مسجد جامع و سید فتح اله میزبان آقایان و مساجد امام علی(ع) در آزادگان، امام صادق(ع) در انصاریه، امام محمد باقر(ع) در شهرک، امام سجاد(ع) در زیبا شهر، قبا در کارمندان، صاحب الزمان در سعدی شمالی و رسول الله در چهار راه انقلاب میزبان بانوان معتکف و خلوت نشین خواهند بود.

خیبرشکن، با بیان اینکه در روستاهای استان زنجان نیزاین عبادت وخلوت با خدا اجرا می‌شود، ادامه داد: چهار مسجد در روستاهای ینگیجه، دولاناب، یامچی و اژدهاتو نیز میزبان خواهران معتکف خواهند بود.

سخنگوی ستاد اعتکاف شهرستان زنجان در بخشی از سخنان خود، با اشاره به هزینه ۳۰هزار تومانی مایحتاج معتکفین در زنجان، گفت: معتکفین خود باید غذای مورد نیاز دوره اعتکاف را تامین می‌کردند، اما برای هماهنگی و نظم و انسجام بیشتراین مراسم معنوی ستاد اعتکاف این مسوولیت را برعهده گرفته است.

وی در این زمینه با بیان اینکه خیرین وافرادی که علاقمند به نذری برای تقبل مایحتاج معتکفین دارند، افزود: این افراد می‌توانند با هماهنگی ستاد در ازنجان نسبت به این امر خیر اقدام کنند.

این خادم ستاد اعتکاف استان تصریح کرد: بر همین اساس اخذ ۳۰هزارتومان در زمان ثبت نام از هر فرد، بابت شش وعده غذای سه روز یک فرد دریافت می‌شود.

خیبر شکن، به مشارکت خیرین در تامین اعتبارات مورد نیازبرای برگزاری برنامه‌های جانبی در این روز‌ها اشاره کرد و شماره حساب سیبای ۰۱۰۷۶۵۶۷۹۵۰۰۰ آماده دریافت نذورات و کمک‌های نقدی خیرین دراین زمینه اعلام کرد.

سخنگوی ستاد اعتکاف شهرستان زنجان در پایان محل ثبت نام از علاقه مندان برای شرکت در مراسم اعتکاف در مساجد استان را آستان مقدس امام‌زاده سید ابراهیم(ع) زنجان برشمرد و خواستار اعطای تمام نذورات نقدی و غیر نقدی به ستاد اعتکاف شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز