خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل پخش فراورده های نفتی در پاسخ به ایلنا:

کل بنزین توزیعی در تهران با استاندارد یورو ۴ است/ توزیع روزانه ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار لیتر بنزین سوپر در کشور

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۳۰۴۷

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: کل بنزین توزیعی در تهران با اکتان ۹۲ و با استاندارد یورو ۴ هست.

به گزارش خبرنگار اقتصادی، جعفر سالاری نسب در نشست خبری در جمع خبرنگاران  اظهار داشت: کل بنزین توزیعی در تهران با استاندار یورو ۴،بوده و اکتان آن ۹۲ است. اگر مردم می‌دانستند که کیفیت بنزین معمولی توزیعی چقدر بالاست، به دنبال بنزین سوپر نبودند.

مدیر عامل شرکت ملی پخش فراورده های نفتی خاطرنشان کرد: بنزین سوپر در تهران و کلانشهرها توزیع می‌شود.

وی بیان داشت: در استان تهران و البرز به هیچ وجه مصرف مازوت در نیروگاه‌ها صورت نمی‌گیرد چراکه در پالایشگاه و حایگاهها نمونه برداری می‌شود. 

سالاری نسب خاطرنشان کرد: در حال حاضر میزان تولید نفتگاز در تهران، اصفهان، تبریز، اراک مازاد بر استفاده نفتگاز یورو توزیع می شود. 

وی با بیان اینکه گوگرد نفتگاز توزیعی زیر ۱۰ ppm است، گفت: در نیروگاههای تهران به هیچ‌عنوان حتی در زمستان نفتکوره استفاده نمی شود، 

مدیر عامل شرکت ملی پخش فراورده های نفتی در پاسخ به ایلنا درباره میزان توزیع سوخت مایع در نیروگاهها گفت: در حال حاضر میزان ذخایر  سوخت مایع در نیروگاهها ۸۰ درصد است و ۸۰ تا ۸۵ درصد نیروگاهها گاز طبیعی مصرف می کنند.

وی یادآور شد: تمام نفتگاز توزیعی یورو این و غیر از آن تحویل نمی دهیم.

سالاری نسب بیان داشت: بستگی به ناترازی مصرف گاز خانگی و صنایع ما سوخت جایگزین را تحویل می دهیم.

وی میزان مصرف بنزین را ۱۱۰ میلیون در روز و ۱۳ درصد بالاتر از سال گذشته ذکر کرد و گفت: روزانه ۳۰۰ میلیون لیتر فراورده از طریق نفتکشها، خطوط و ریل جابجا می شود.

مدیر عامل شرکت ملی پخش فراورده های نفتی در پاسخ به دیگر سوال ایلنا رقم توزیع بنزین سوپر را ۲ میلیون و ۱۰۰ لیتر در روز عنوان کرد و گفت: کیفیت بنزین توزیعی بالاست و هیچ فرقی با بنزین سوپر ندارد.

سالاری‌نسب گفت: قیمت گازمایع برای خانوارهای مناطقی که فاقد لوله‌کشی گاز هستند، تغییری نکرده است و همچنان با قیمت کیلویی ۲۳۰ تومان توزیع می‌شود، اما مصرف گازمایع برای مصرف غیر از این خانوارها واقعی شده است که این افراد ۵ درصد از مصرف‌کنندگان سابق گازمایع را نیز شامل نمی‌شوند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز