خبرگزاری کار ایران

توسعه همکاری‌های ایران و آذربایجان در مبادلات برق

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۲۹۴۴

رئیس‌جمهور آذربایجان "در مراسم افتتاحیه سد « قیزقلعه‌سی » و بهره برداری کامل از سد «خداآفرین»با اشاره به اهمیت تاریخی این افتتاح اشاره کرد و یادآور شد: برای نخستین بار روسای جمهور دو کشور در مرز ملاقات و دیدار کردند و این نشان دهنده مرز دوستی و برادری است.

به گزارش ایلنا از وزارت نیرو،" الهام علی‌اف" رئیس‌جمهور آذربایجان "در مراسم افتتاح  سد « قیزقلعه‌سی » و بهره‌برداری کامل از سد «خداآفرین» که با حضور آیت‌الله "سید ابراهیم رئیسی" رئیس جمهور ایران و علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو برگزار شد، با بیان اینکه ساخت این پروژه‌ها اقدامات و تجربه زیادی می خواهد، گفت: اجرای این مراسم نشان دهنده دوستی بین ایران و آذربایجان است.

وی ادامه داد: امروز تمام دنیا مشاهده می کند که دوستی ایران و جمهوری آذربایجان سابقه تاریخی دارد. در طول قرن ها مردمان ما یک جا زندگی کرده‌اند و امروز روابط بین دو کشور در عالی ترین سطح قرار دارد.

وی با اشاره به اهمیت تاریخی این افتتاح اشاره کرد و یادآور شد: برای نخستین بار روسای جمهور دو کشور  در مرز  ملاقات و دیدار کردند و این نشان دهنده مرز دوستی و برادری است.

علی‌اف به مذاکرات با رئیس جمهور ایران اشاره کرد و گفت: براین اساس اطمینان پیدا کردیم در حوزه مسائل بین‌اللمللی و منطقه‌ای نظرات یکسان داریم و برای تقویت امنیت منطقه از همدیگر حمایت می کنیم.

رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان با بیان اینکه پروژه‌های حمل‌و‌نقل برای دو کشور ما و منطقه از اهمیت ویژه ای برخورداراست، اظهار کرد: کریدور شمال و جنوب برای کل منطقه اهمیت دارد. این درحالیست که حمل و نقل در سال گذشته بیش از ۵۰ درصد رشد داشته است، البته هنوز در مراحل ابتدایی قرار داریم و با تکمیل خط آهن میزان حمل و نقل بین دو کشور افزایش خواهد یافت.

علی‌اف به تبادل برق بین ایران و آذربایجان اشاره کرد و ادامه داد: این پروژه عظیم برای همکاری کشورها و افزایش گردش تجاری مفید خواهد بود.

وی تصریح کرد: امروز در ملاقات با رئیس جمهور ایران مشاهده کردیم ایران برای تامین صلح و امنیت در منطقه تلاش می‌کند. مداخله کشورهای بیگانه در منطقه قابل قبول نیست و صلح و امنیت باید توسط کشورها و مردم همین منطقه تامین شود.

علی‌اف تاکید کرد: توسعه روابط ایران و آذربایجان رو به پیشرفت است. من از رئیس جمهور ایران برای حضور در کنفرانسی در آذربایجان در باکو دعوت کردم، تا کنون برای ۵ بار ملاقات داشته‌ایم و این ملاقات‌ها برای دنیا این پیام را دارد که هیچ کس نمی‌تواند بین دو کشور سوء تفاهم ایجاد کند و این مسئله را ما امروز یک بار دیگر اثبات کردیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز