خبرگزاری کار ایران

رییس کمیسیون صنعت اتاق ایران:

بخش خصوصی شفاف قربانی سیاست‌های ارزی

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۲۹۰۷

رییس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی ایران گفت: با سیاست های ارزی دولت فقط بخش خصوصی صادرکننده ای که شفاف عمل می‌کند تضعیف می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا کلاهی صمدی رییس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی ایران در دوازدهمین نشست دهمین دوره هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت:  در بیش از دو دهه ای که کار صنعتی می کنم وضعیتی بدتر از آنچه امروز است را ندیده‌ام.

وی افزود: آنچه امروز اتفاق افتاده دلایل گوناگونی دارد که از جمله آنها دخالت های پی در پی دولت است که برخلاف قانون بهبود فضای کسب و کار بدون مشورت با بخش خصوصی بخش نامه و قانون صادر می کند.

رییس کمیسیون صنایع اتاق ایران تصریح کرد: بزرگ ترین چالش امروز مسائل ارزی است در شرایطی که صنایع بزرگ کشور برای تأمین چند میلیون دست و پا می زنند یک شرکت که می گوید موبایل تولید می کند و 60 میلیون یورو ارز دریافت کرده است.

کلاهی صمدی اضافه کرد: من قبول دارم در جنگ اقتصادی هستیم و در شرایط جنگ باید تصمیمات خاص گرفت اما زمانی به صنایع بزرگ منابع ارزان قیمت داده شد و هیچ مشوقی هم برای سوق یابی به محصولات پیچیده تر و متنوع و توسعه زنجیره ارزش به آنها داده نشد و حالا قادر به تأمین انرژی همین صنایع هم نیستیم.

وی گفت: 60 درصد از ارزش افزوده کشور در صنایع منبع محور است.

این عضو هیات نمایندگان اتاق ایران تصریح کرد: خواهش ما از دولت این است که در موضوع ارز از بخش خصوصی بگذرد، با سیاست هایی که در بازگشت ارز گذاشته اند بخش خصوصی صادرکننده شفاف را تضعیف می کنند با تداوم این رویه فاتحه صنعت را باید خواند.

وی خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان به بازار داخل نمی توانند متکی باشند چون قدرت خرید مصرف کننده داخلی نابود شده و پروژه های عمرانی و سرمایه گذاری نزدیک صفر است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز