خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی استاندار خبرداد:

بسیاری از متکدیان افراد سودجو هستند

asdasd
کد خبر : ۹۱۱۱۶۹

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: برخی آسیب‌های اجتماعی مانند کودکان کار و تکدی گری به صورت خزنده پایه‌های جامعه را سست می‌کنند که باید برای ساماندهی و رفع آنها تلاش کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، منوچهر حبیبی عصر سه‌شنبه در جلسه کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی سلامت خانواده با اشاره به وجود کودکان کار و متکدیان در جامعه، افزود: بسیاری از متکدیان و کودکان خیابانی افرادی سودجو و فرصت طلب هستند که باید به سرعت ساماندهی شوند.

حبیبی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی عضو این کارگروه و متولی بحث ساماندهی کودکان کار و خیابانی باید وضعیت فعلی این معضل را به دقت تبیین کرده و آئین نامه‌ها و دستورالعمل‌های موجود را اجرا کنند.

وی با بیان اینکه پدیده کودکان کار و خیابانی موضوعی همه‌گیر است، افزود: باید با برنامه ریزی مناسب نظیر برنامه‌های آموزشی، ایجاد مراکز ویژه پذیرش و نگهداری، اطلاع رسانی و آگاهی عمومی، شناسایی خانواده‌های آسیب دیده و اعمال حمایت‌های اقتصادی و معنوی با این پدیده اجتماعی مقابله کرد.

این مسئول در ادامه به بحث کرونا پرداخت و گفت: در شرایط فعلی که جامعه با بیماری کرونا درگیر است بسیاری از خانواده‌ها دچار آسیب‌های روحی و روانی شده اند و باید با تقویت نشاط اجتماعی و امید در جامعه برای رفع این آسیب‌ها تلاش کنیم.

حبیبی افزود: در دوران پسا کرونا نشاط اجتماعی یک ضرورت انکار ناپذیر است ولی نباید همه چیز را با مصایب کرونا گره بزنیم بلکه باید تلاش کنیم زندگی در جامعه ساری و جاری باشد.

وی تاکید کرد: البته در برنامه ریزی‌ها باید نیم نگاهی به پیوست کرونا داشته باشیم تا بتوان از این وضعیت خارج شد.

این مسئول تصریح کرد: برای به حداقل رساندن آسیب‌های مختلف بیماری کرونا باید کمیته سلامت و روان اجتماعی با مسئولیت دانشگاه علوم پزشکی استان شکل بگیرد و با برنامه ریزی برای رفع این آسیب‌ها اقدام کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز