خبرگزاری کار ایران

اعطای تسهیلات به خسارت دیدگان آتش سوزی امام زاده ابراهیم شفت

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۷۸۰۶

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور از پرداخت تسهیلات ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی با کارمزد ۵ درصد به خسارت‌دیدگان روستای امام زاده ابراهیم خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت،  ۲ معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور به شهرک سوخته امام زاده ابراهیم شفت رفتند و از اعطای تسهیلات ارزان قیمت و بازسازی منطقه بر اساس اصول فنی خبر دادند.

مجید جودی با اعلام این خبر گفت: این نهاد برای برگشت سریع مردم به زندگی، پرداخت تسهیلات مسکن روستایی را آغاز کرد.

وی افزود: در نخستین گام ارائه این تسهیلات به روستاییان آسیب دیده برای بازسازی واحدهای شان آغاز شده تا در مرحله بعد که مصوبات لازم برای پرداخت کمک‌های بلاعوض و تسهیلات تکمیلی انجام شود.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با اشاره به اینکه امامزاده ابراهیم از روستا‌های نادر کشور است که در آن معیشت، زندگی و سکونت درهم آمیخته و مسکن صرفا برای سکونت نبوده و حکم معیشت را هم دارد گفت: برقراری جریان زندگی و اقتصاد در این روستا را وظیفه خود دانسته و قبل از گرفتن مصوبات لازم از هیئت دولت عملیات بازسازی در این روستا را آغاز می‌کنیم.

مجید جودی افزود: عملیات نقشه برداری توسط بنیاد مسکن انجام شده و آواربرداری هم از فردا شروع می‌شود و شرایط دریافت تسهیلات سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی با کارمزد پنج درصد برای مردم خسارت دیده نیز فراهم شده است.

وی گفت: مردم آسیب دیده می‌توانند به ازای هر واحد خسارت دیده این تسهیلات را دریافت کنند و بعد از گرفتن سایر مصوبات برای کمک به آنان با همت و مشارکت آنان در مدت ۶ تا ۷ ماه آینده این روستا بازسازی خواهد شد.

معاون عمران و توسعه روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور نیز در این بازدید گفت: طرح هادی تهیه شده از این روستا ضوابطی دارد که حد تفکیک این روستا ۱۲۰ متر مشخص شده است که در کمیته‌مربوطه این پیشنهادات بررسی خواهد شد.

داریوش بلدی با اشاره به اینکه در این کمیته باید حق تفکیک کمتر شود افزود: در خصوص سند این روستا نیز در بازنگری انجام شده محدوده روستا حدود ۳۵ هکتار است که بنیاد مسکن سند ۱۶.۵ هکتار را از منابع طبیعی دریافت کرده است.

بامداد پنجشنبه گذشته روستای چوبی و زیبای امامزاده ابراهیم شفت دچار حریق شد و حدود ۳۸۹ واحد تجاری و مسکونی چوبی در آتش سوخت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز