خبرگزاری کار ایران

سرپرست گروه بهبود تغذیه دانشگاه علوم پزشکی زنجان:

از مصرف غذاهای چرب و سرخ شده در افطار و سحر پرهیز شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۲۳۶۵

سرپرست گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان، به روزه‌داران توصیه کرد از پرخوری، مصرف غذاهای چرب و سرخ شده و همچنین غذاهای حاوی مقادیر زیاد قندهای ساده مثل قند و شکر در وعده‌های افطار و سحر پرهیز کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، سعیده محمدی، امروز با اعلام این خبر، اظهار کرد: بهتر است روزه‌داران، روزه‌ی خود را ابتدا با چای، آب جوش یا شیر گرم و خرما یا کشمش باز کنند و سپس غذاهایی مثل نان و پنیر و سبزی، مغزهایی چون گردو و پسته، شامی، انواع کوکو، فرنی یا شیربرنج مصرف کنند.

سرپرست گروه بهبود تغذیه دانشگاه علوم پزشکی زنجان، ادامه داد: برای وعده‌ی شام بهتر است حدود ۲ساعت بعد از افطار، غذاهایی از جمله سوپ، آش، حلیم، خوراک لوبیا، عدسی، خوراک سبزیجات با کمی نان به همراه ماست و خیار یا دوغ و سبزی‌خوردن یا سالاد صرف شود.

وی، به روزه‌داران توصیه کرد از نوشیدن چای بلافاصله بعد از شام اجتناب کنند زیرا می‌تواند جذب آهن را کاهش دهد و گفت: همچنین باید از نوشیدن چای در وعده سحر اجتناب شود زیرا باعث افزایش ادرار و دفع مواد معدنی مورد نیاز بدن و بروز تشنگی در طول روز می‌شود.

سرپرست گروه بهبود تغذیه دانشگاه علوم پزشکی زنجان، یکی از راه‌های مقابله با تشنگی در طول روز را محدود کردن مصرف نمک در وعده‌های افطار و سحر عنوان کرد و افزود: دریافت اضافه‌ی نمک، بدن را مجبور به واکنش کرده و برای دفع این مقدار مازاد نیاز، مقادیر قابل توجهی آب از بدن دفع می‌گردد و به همین دلیل توصیه می‌شود غیر از نمکی که برای طبخ لازم است به غذا اضافه شود، هیچ مقدار اضافه‌تری سرسفره به غذا اضافه نشود.

محمدی، اضافه کرد: مصرف میوه و سبزی کافی می‌تواند در طول روز از بروز تشنگی زودرس جلوگیری نماید و بهتر است میوه در فاصله افطار تا سحر و سبزی در هر دو وعده افطار و سحر مخصوصا وعده سحر مصرف شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز