خبرگزاری کار ایران

سرپرست استاندارد ایلام:

بیش از ۳۷۲ هزار تن کالای استاندارد از مرز مهران صادر شده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۸۸۱۵

سرپرست اداره کل استاندارد استان ایلام گفت: ۳۷۲ هزار و ۶۲۶ تن کالای استاندارد از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون از مرز مهران صادر شده است.

به گزارش ایلنا، «یادگار محمدی» روز سه شنبه در شورای استاندارد استان ایلام با بیان اینکه از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون ۱۴ هزار و ۶۱۸ مورد بازرسی از مراکز عرضه و واحدهای تولیدی استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۷۶۴ فقره نمونه برداری از مراکز تولید و عرضه کالا در همین مدت در استان انجام شده است، تصریح کرد: همچنین در این مدت نیز ۱۴۸ مورد صدور و تمدید پروانه کاربرد علامت استاندارد صورت گرفته است.

سرپرست اداره کل استاندارد استان ایلام با بیان اینکه از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون ۳۷۲ هزار و ۶۲۶ تن کالای استاندارد از مرز مهران صادر شده است، گفت: صادرات کالای استاندارد از مرز مهران در یکسال اخیر ۲۳۵ هزار و ۸۰ تن بوده است.بیش از ۳۷۲ هزار تن کالای استاندارد از مرز مهران صادر شده است.

محمدی با بیان اینکه تعداد پرونده های صادراتی و وارداتی در استان طی ۲ سال اخیر ۲ هزار و ۳۵۶ مورد و در یکسال اخیر ۲۲۷ مورد بوده است، ابراز کرد: در این مدت ۱۶۶ مورد صدور گواهی تاییدیه تجهیزات بازی، ۱۵۰۳ مورد آزمون نمونه تولید و آزمون طرح طه،۴۶۲ مورد تأییدیه آسانسور،۶۲۹ مورد بازرسی فنی آسانسور و ۲۶ مورد بازرسی از صنایع انرژی بر انجام شده است.

وی تصریح کرد: نظارت و بررسی استاندارد مصالح ساختمانی، آسانسور، اوزان سبک، خالص فروشی، نان کامل و وسایل و تجهیزات شهربازی از جمله مواردی است که محور برنامه ها و فعالیت های اداره کل استاندارد را تشکیل می دهد.

محمدی ابراز کرد: بر اساس ماده ۱۷ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد ما موظف هستیم که نسبت به ارزیابی انطباق کالاهای ساخت داخل وارداتی و نیز خدماتی که از لحاظ ایمنی بهداشت و سلامت عمومی که حائز اهمیت هستند با همکاری نهادهای ارزیابی انطباق تأیید صلاحیت شده اقدام و نتایج حاصله را جهت اطلاع عموم و مراجع ذیصلاح اعلام شود.

سرپرست اداره کل استاندارد استان ایلام با اشاره به ضرورت برخورد جدی شهرداری با مالکان ساخت و سازهایی که از مصالح غیر استاندارد استفاده می‌کنند، گفت: لازم است که از ورود بلوک های سقفی پلی استایرن غیر استاندارد سبک و آتش‌گیر به استان جلوگیری شود.

به گزارش ایلنا در این نشست در خصوص مسائل و مشکلات حوزه تولید مصالح ساختمانی استاندارد با حضور اعضای شورای استاندارد استان بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز