خبرگزاری کار ایران

مدیرکل محیط زیست گیلان:

فروش گونه های جانوری و گیاهی غیر بومی و بومی در معرض انقراض ممنوع است

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۸۱۶۲

مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان فروش گونه های جانوری و گیاهی غیربومی و بومی در معرض انقراض را در ایام پایانی سال و عید نوروز ممنوع اعلام کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، حمزه عشوری با اعلام این خبر اظهار کرد: نظر به فرارسیدن ایام پایانی سال و عید نوروز سودجویان و قاچاقچیان حیات وحش با سو استفاده از موقعیت پیش آمده و عدم آگاهی شهروندان، از طریق فضای مجازی و … اقدام به عرضه و فروش گونه‌های غیربومی در معرض خطر انقراض در کنار فروش ماهی قرمز می‌کنند.

عشوری افزود: گونه‌های در معرض خطر انقراض همچنین مهاجم جانوری و گیاهی شامل: سمندر لرستانی، انواع لاک پشت‌های بومی و غیر بومی و سنبل آبی که این روزها به عنوان بخشی از هفت سین سفره نوروزی قرار می‌گیرد می‌تواند تنوع زیستی استان و کشور را با خطرات جدی مواجه سازد.

وی در ادامه افزود: این امر مطابق بند ج ماده ۱۰ قانون شکار و صید جرم است و پیگرد قانونی دارد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان در پایان گفت: لذا الزامی است اصناف مرتبط چون پرنده فروشی‌ها، فروشگاه‌های ماهیان آکواریومی و سایر مراکز از عرضه این گونه‌های غیر بومی خود داری کنند.

همچنین شهروندان فهیم گیلانی ضمن پرهیز از خرید گونه‌های گیاهی و جانوری غیر بومی و مهاجم در معرض انقراض، در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی به ویژه خرید و فروش و نگهداری جانوران وحشی، می‌توانند گزارش خود را برای پیگیری به ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان‌ها و شماره تماس ۱۵۴۰ اعلام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز