خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان:

تولیدات کشاورزی لرستان به ۳ میلیون تن افزایش پیدا کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۰۸۹۷

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: کل تولید محصولات کشاورزی لرستان در اول انقلاب ۵۰۰ هزار تن بود این در حالی است که امروز تولیدات کشاورزی به ۳ میلیون تن افزایش پیدا کرده است.

به گزارش ایلنا، سید عماد شاهرخی در گردهمایی تبیین برنامه‌های تولید نهال کشور که باحضور معاونین گیاهی، مدیران امور باغبانی، کارشناسان نهال سازمان جهاد کشاورزی استان‌های تولید کننده عمده نهال کشاورزی  برگزار شد، با اشاره به اینکه تنها مسیر توسعه اقتصادی کشور بخش کشاورزی است، اظهار کرد: در واقع  امنیت غذایی امنیت سیاسی را هم به دنبال دارد، نکته دیگر حفظ آب و خاک به عنوان سرمایه‌های ملی و ذخیره‌هایی برای این نسل و آیندگان محسوب می‌شوند.

وی تاکید کرد: مهمترین وظیفه ما در حوزه کشاورزی  انتقال یافته‌های علمی به مزارع و باغات است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان تاکید کرد:  مهمترین کار ما آموزش، ترویج و فرهنگ سازی در بخش کشاورزی است.

شاهرخی با بیان اینکه در  عمده محصولات کشاورزی رکورد با میانگین تولیدی  فاصله دارد و این عملکرد در محصولات باغی فاحش تر است، گفت: در بخش کشاورزی باید به سمت دانش فنی حرکت کنیم.

وی بیان کرد: کل تولید محصولات کشاورزی لرستان  در اول انقلاب ۵۰۰ هزار تن بود این در حالی است  که امروز تولیدات کشاورزی به  ۳ میلیون تن افزایش پیدا کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه تا سال ۲۰۳۰ باید ۱۶ درصد به تولیدات بخش کشاورزی اضافه کنیم، گفت: از طرفی با توجه به شبیه سازی اقلیم ۹ درصد از تولیدات کاهش پیدا می‌کند با این حساب ما باید ۲۵ درصد افزایش داشته باشیم.

شاهرخی با اشاره به اینکه برای افزایش تولید راهی جزو افزایش بهره‌وری نیست، بیان کرد:  راه بهره‌وری تولیدات کشاورزی ارقام، ضریب دانش فنی و مصرف بهینه  آب است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز