خبرگزاری کار ایران

ضوابط و مقررات بافت‌ تاریخی روستای پالنگان رعایت شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۳۵۴۵

سرپرست پایگاه جهانی منظر فرهنگی هورامان گفت: مردم به ضوابط و مقررات بافت‌های تاریخی روستای پالنگان تمکین کرده و برای ساخت و ساز آن را رعایت کنند.

به‌گزارش ایلنا، زاهد کریمی روز سه‌شنبه در جلسه پیگیری مسائل و مشکلات روستای تاریخی پالنگان در کامیاران اظهار کرد: روستای گردشگری پالنگان با وجود جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی فراوان، یکی از مناطق مستعد در حوزه گردشگری استان است.

وی بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها را نیازمند همکاری ادارات و برنامه‌ریزی جامع اعلام کرد و افزود: قدمت تاریخی با پیشینه کهن فرهنگی، آداب‌ و رسوم و نمادهای فرهنگی ویژه‌ و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در روستای پالنگان، شرایط مستعدی را برای جذب و ماندگاری گردشگران مهیا کرده است.

سرپرست پایگاه جهانی منظر فرهنگی هورامان با اشاره به اهمیت پالنگان و بافت تاریخی و معماری پلکانی آن، خواستار ایجاد کارگروه کارشناسی منظر فرهنگی هورامان با مشارکت ادارات شد و گفت: امیدواریم با همکاری دستگاه‌‎های مربوطه مسائل و مشکلات پالنگان احصا و گامی مثبت در راستای حفظ هویت تاریخی و توسعه گردشگری و صنایع‌دستی منطقه برداشته شود.

وی خواستار بهره‌گیری از صنایع‌ دستی و ایجاد مشاغل خانگی زودبازده شد و اضافه کرد: با توجه به تولیدات بخشی از محصولات صنایع‌دستی در این منطقه، باید طرح توسعه هنر صنعت این منطقه با هدف، حفظ اشتغال موجود و ایجاد اشتغال جدید، تقویت و بروزرسانی شود.

در ادامه این جلسه بافت و ساخت‌وسازهای غیرمجاز انجام گرفته، وضعیت دره حسنعلی، پیشنهاد الحاق محدوده پیشنهادی به طرح هادی، تشکیل قرارگاه کارشناسی پالنگان و زمین ورزشی پالنگان مورد بحث و بررسی قرار داده شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز