خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح کرد؛

آبرسانی به 18 هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در 17 شهرستان فارس

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۲۴۳۲

مدیرعامل شرکت آبفا فارس از آبرسانی دائم به 18 هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در 17 شهرستان فارس خبرداد.

علی جان صادق پور در گفت‌وگو با ایلنا یکی از فعالیت‌های مهم شرکت آبفای استان را آبرسانی به واحدهای نهضت ملی مسکن دانست و عنوان کرد: از 169 سایت مسکن ملی در فارس 143 سایت تحت پوشش آبفای استان است که شامل 86 هزار واحد مسکونی می‌شود.

به گفته صادق پور برای این طرح حدود 7 هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است و برای 25 سایت عملیات آبرسانی آن پایان یافته است.

وی با اشاره به حجم عملیات این طرح در بخش آب، گفت: برای حفر و تجهیز از 17 حلقه چاه و  از مخزن 5 هزار متر مکعبی استفاده شده است.

مدیرعامل شرکت آبفا فارس افزود: 55 کیلومتر خط انتقال  و 6 هزار انشعاب برای پروژه نهضت ملی مسکن آماده واگذاری است.

وی با اشاره به حجم عملیات در بخش فاضلاب طرح نهضت ملی مسکن نیز گفت: اعتبار در نظر گرفته شده در 143 سایت 7200 میلیارد تومان و ظرفیت ایجاد شده 1000متر مکعب در شبانه روز است.

آبرسانی به 18 هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در 17 شهرستان فارس

 وجود 1400 منبع تامین آب در حوزه آبرسانی

صادق پور عنوان کرد: این شرکت با داشتن بیش از 4 هزار و 200 روستا و 120 شهر تحت پوشش به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های آبفای کشور محسوب می‌شود.

وی گفت: بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبرسانی، استمرار آبرسانی به شهروندان و وجود آب شرب سالم در شبکه‌های آب شهری و روستایی از مهم ترین ماموریت‌های این شرکت است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین توسعه و بازسازی شبکه‌های موجود، اجرای طرح‌های جمع آوری، تصفیه و دفع بهداشتی فاضلاب، استقرار آزمایشگاه ها آب و فاضلاب را نیز در بحث پشتیبانی داریم.

وی با اشاره به وجود 1400منبع تامین آب در حوزه آبرسانی ابراز کرد: این منابع شامل، چاه، چشمه  و قنات است و حدود 360 میلیون مترمکعب در سال از این منابع آب استحصال می‌شود و به مصرف مردم می‌رسد.

مدیر عامل شرکت آبفا فارس گفت: در سال جاری در حوزه آب و فاضلاب استان پروژه‌های خوبی در دست اجرا است که برخی پروژه‌ها در سفر اخیر هیات دولت و رئیس جمهور به استان فارس افتتاح شد.

 توسعه سامانه 122 در 19 شهرستان فارس

به گفته وی عمده فعالیت‌های اجرایی و توسعه‌ای در قالب پروژه‌های آبرسانی خود را نشان می‌دهد اما در کنار آن توسعه سامانه 122 و ارتباط با مردم شکل گرفته است و طی سال گذشته 5 شهر استان تحت پوشش سامانه 122بوده‌اند.

 مدیرعامل شرکت آبفا فارس اضافه کرد: در سال‌جاری 19شهرستان به این سامانه افزوده شدند و مشترکین می‌توانند خدمات خود را از طریق تلفن گویای 122پیگیری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز