خبرگزاری کار ایران

معاون میراث‌فرهنگی استان اردبیل:

آثار تاریخی ثبت شده دارای مالکیت خصوصی تسهیلات دریافت می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۱۹۶۶

معاون میراث‌فرهنگی استان اردبیل از اعطای تسهیلات به آثار ثبت شده دارای مالکیت خصوصی در قالب طرح کمک‌های فنی و اعتباری به بخش غیر دولتی حوزه میراث‌فرهنگی خبر داد.

به گزارش ایلنا،  علیرضا دباغ عبداللهی اظهار کرد: در قالب طرح کمک‌های فنی و اعتباری به بخش غیر دولتی حوزه میراث‌فرهنگی، به آثار تاریخی ثبت شده که مالکیت خصوصی دارند تسهیلات اعطا می‌شود. 

معاون میراث‌فرهنگی استان اردبیل افزود: این تسهیلات به منظور حمایت از مالکین بناهای تاریخی و با هدف حفظ و احیای مواریث فرهنگی، مالکین خصوصی آثار ثبت شده و یا واجد ارزش تاریخی می‌توانند از تسهیلات اعطایی تا سقف 10 میلیارد ریال استفاده کنند. 

وی تاکید کرد: براساس شرایط موجود برای این تسهیلات، بنای تاریخی باید مالکیت خصوصی داشته باشد و مالک کارمند دولت نباشد، بنای تاریخی الزاما دارای کاربری باشد و بناهای تاریخی ثبتی واقع در روستاها در اولیت خواهند بود.

دباغ عبداللهی ادامه داد: لازم به ذکر است که در این مورد بناهایی که تا کنون از وزارت میراث‌فرهنگی تسهیلات دریافت نکرده‌اند در اولویت خواهند بود و بانک عامل، طرح توجیه فنی و اقتصادی، اعتبار و توان متقاضی را بررسی خواهد کرد و بهره بانکی تسهیلات متعاقبا اعلام می‌شود.

معاون میراث‌فرهنگی استان اردبیل همچنین گفت: متقاضیان می‌توانند تا تاریخ 10 دی ماه 1402 با ارائه مدارک خود شامل تصاویر وضعیت موجود بنا، کپی شناسنامه و کارت ملی مالک، کپی سند مالکیت و طرح مرمت و احیا پروژه درخواست خود را برای دریافت این تسهیلات به اداره کل میراث‌فرهنگی استان اردبیل ارائه کنند.

انتهای پیام/
نسرین آذرکیش
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز