خبرگزاری کار ایران

معاون صنایع دستی استان:

۳۱ اثر صنایع‌دستی قزوین مهر اصالت ملی دریافت کردند

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۴۰۰۲

معاون صنایع‎دستی و هنرهای‌سنتی استان قزوین گفت: در هفتمین دوره داوری مهر اصالت ملی صنایع‌دستی کشور، استان قروین موفق به کسب ۳۱ نشان ملی صنایع‌دستی شد.

به گزارش ایلنا، سیدمیثم حصاری با اشاره به روند اعطای مهر اصالت ملی صنایع‌دستی اظهار کرد: برنامه داوری مهر اصالت ملی به صورت دو سالانه برگزار می‌شود و به آثار هنرمندانی که موفق به راهیابی به مرحله داوری ملی شده‌اند، مهر اصالت ملی اعطا می‌شود.

معاون صنایع‎دستی و هنرهای‌ سنتی استان قزوین افزود: ۶۲ اثر به هفتمین دوره داوری این برنامه که به میزبانی استان گیلان برگزار شد، راه یافته بودند.

وی اصالت و بیان هویت فرهنگی، مرغوبیت اثر، نوآوری در طراحی و تولید، تولید انبوه و قابلیت بازاریابی و عرضه را معیارهای ارزیابی آثار در این حوزه برشمرد.

حصاری خاطرنشان کرد: آثار هنرمندان صنایع‌دستی استان در رشته‌های بافته داری (گلیم)، چرم دست‌دوز، زیورآلات سنتی، زره بافی، قلم‌زنی، پارچه‌بافی، رودوزی‌های سنتی، کاغذ سازی، سفال و سرامیک و سازسازی سنتی موفق به اخذ مهر اصالت ملی صنایع‌دستی شدند.

وی عنوان کرد: استان قزوین در طول 7 دوره داوری مهر اصالت ملی صنایع‌دستی موفق به اخذ ۱۴۶ نشان مهر اصالت ملی در رشته‌های مختلف صنایع‌ دستی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز