خبرگزاری کار ایران

نماینده کردستان در شورای عالی استان‌ها مطرح کرد؛

اهمیت برخورداری از جاده‌‌های مناسب برای تقویت گردشگری کردستان

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۲۵۹۸

نماینده کردستان در شورای عالی استان گفت: راه‌ها مهم‌ترین زیرساخت توسعه به شمار می‌آید و اگر بپذیریم صنعت گردشگری نیز از مؤلفه‌های توسعه است، آنگاه بیشتر می‌‌توانیم به نقش و اهمیت برخورداری از جاده‌‌های مناسب برای تقویت حوزه گردشگری پی ببریم که متأسفانه کردستان فاقد راه‌ها و جاده‌های مناسب است.

به گزارش ایلنا، کیوان ویسیان با اشاره به پتانسیل گسترده کردستان در زمینه گردشگری، گفت: در حوزه ظرفیت های گردشگری کردستان ضعف‌های بزرگی وجود دارد که تمام ظرفیت‌ها را ناشناخته باقی گذاشته است. استان کردستان به‌دلیل برخورداری از طبیعت بکر و زیبا، تکه‌ای از بهشت است و در کنار این طبیعت زیبا مکان‌های تاریخی از قبیل عمارت خسروآباد، مسجد جامع، عمارت مشیر دیوان، خانه کرد، و موزه می‌تواند جذب گردشگران را رونق بخشد.

وی افزود: کمبود زیرساخت‌های کافی، ضعف فعالیت‌های بازاریابی به خصوص ضعف و نا کارآمدی مدیریتی، در حوزه گردشگری از مهمترین و اساسی ترین موانع بر سر راه توسعه گردشگری کردستان به حساب می‌آیند. کمبود پروازهای استان و نبود بخش خصوصی قدرتمند نیز سالیان سال است که گردشگری استان را تحت تاثیر قرار داده است.

عضو شورای عالی استان‌ها خاطرنشان کرد: با توجه به عملکرد ضعیف صنعت گردشگری استان کردستان نسبت به سایر استان‌ها باید گفت که جاذبه‌های طبیعی و باستانی گوناگونی در استان کردستان وجود دارد که متاسفانه بخش زیادی از آنها به دلیل عدم توجه و محافظت درست در حال نابودی است.

ویسیان با اشاره به اینکه معرفی و تبلیغات جاذبه‌های گردشگری در استان کردستان متاسفانه تاکنون رویه خوبی نداشته است، اظهار کرد: در راستای معرفی این پتانسیل‌ها در سطح ملی، فراملی، مردم و جذب سرمایه گذار هیچ اقدام اساسی صورت نگرفته است. ما در معرفی ظرفیت‌های گردشگری کردستان کوتاهی کرده‌ایم و باید نهضت معرفی ظرفیت‌های گردشگری کردستان را راه بیندازیم.

وی با تاکید بر اینکه پتانسیل‌ها و جاذبه‌های گردشگری بالای استان کردستان امری انکارناپذیر است، بیان داشت: گردشگری یک حوزه فرابخشی است و برهمین اساس نیازمند پیگیری همه جانبه برای توسعه و پیشرفت است.

نماینده استان کردستان در شورای عالی استان ها، گفت: می‌شود با استان‌های همدان، لرستان زنجان و ایلام برنامه‌ای مشترک بگذاریم و با شناسایی جاذبه‌های گردشگری به تعریف تور بپردازیم.

وی در ادامه عنوان کرد: راه‌ها مهم‌ترین زیرساخت توسعه به شمار می‌آید و اگر بپذیریم صنعت گردشگری نیز از مؤلفه‌های توسعه است، آنگاه بیشتر می‌‌توانیم به نقش و اهمیت برخورداری از جاده‌‌های مناسب برای تقویت حوزه گردشگری پی ببریم که متأسفانه کردستان فاقد راه‌ها و جاده‌های مناسب است.

ویسیان در پایان اظهار داشت: تقویت صنعت گردشگری می‌تواند زمینه ساز ایجاد اشتغال در کردستان باشد و نرخ بیکاری را کاهش دهد که این امر مستلزم حمایت دولت، تقویت زیرساخت‌ها، ورود بخش خصوصی و سرمایه گذار و نهضت معرفی ظرفیت های گردشگری کردستان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز