خبرگزاری کار ایران

رئیس اورژانس کشور:

ناوگان آمبولانس کشور دچار فرسودگی است

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۴۸۸۳

رئیس اورژانس کشور با اشاره به اینکه ناوگان آمبولانس کشور دچار فرسودگی است، گفت: باتوجه به ظرفیت خیران بر اساس مجوز می توان یک هزار دستگاه آمبولانس نیز از این طریق بدون عوارض گمرکی وارد کشور کرد.

به گزارش ایلنا، محمدجعفر میعادفر روز یکشنبه - سیزده آبان - در حاشیه کلنگ زنی ساختمان ستاد اورژانس ۱۱۵ لرستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حدود سه هزار دستگاه آمبولانس فرسوده در کشور وجود دارد که باید به سرعت جایگزین شوند، هم اکنون قرارداد ۵۰۰ دستگاه آمبولانس جدید منعقد و نمونه نیز مورد تایید فنی قرار گرفته است.

وی افزود: انتظار می‌رود تا پایان سال بخش عمده‌ای از آمبولانس‌ها وارد چرخه عملیات اورژانس کشور شود و ۵۰۰ دستگاه دیگر نیز در حال پیگیری است.

رئیس اورژانس کشور با بیان اینکه هم اکنون فصل تدوین بودجه و در حال ارایه به مجلس است، ادامه داد: انتظار می رود مجلس شورای اسلامی بودجه‌ای را بصورت مستمر برای خرید آمبولانس لحاظ کنند که بتوان کمبود آمبولانس ها را جبران کرد.

میعادفر تاکید کرد: یک درصد از محل فروش خودروها در برنامه هفتم برای خرید آمبولانس در نظر گرفته شده و در اختیار سازمان اورژانس قراردمی گیرد که در صحن علنی مجلس نیز تصویب شد.

وی با اشاره به اینکه اورژانس هوایی لرستان دارای سه بالگرد است، عنوان کرد: تامین قطعات بالگردها از خارج از کشور با توجه به تحریم ها زمان بر است و اکنون در چند استان نیازمند قطعاتی هستیم که تلاش می‌شود بالگرد خرم آباد نیز به زودی تعمیر و تامین قطعات شود.

میعادفر افزود: سه هزار و ۲۰۰ پایگاه اورژانس در سطح کشور فعال است که از این مجموع بیش از یک هزار و ۸۰۰ پایگاه جاده ای و بیش از یک هزار و ۳۰۰ پایگاه شهری و ۵۲ پایگاه نیز هوایی هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز